Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-02, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu läste jag att hennes syster Marie säger att Josenfin nyligen hade opererats för höftproblem, dessa var troligen en följd av att hon hade stelopererat ryggen. Ryggproblemen var en följd av ett dåligt tidigare förhållande.
Hon måste alltså ha blivit rätt så rejält misshandlad av en man i ett tidigare förhållande. Detta utlöser sedan en dominoeffekt som leder till hennes död. Den mannen som orsakade ryggskadan är nog inte så kaxig idag. Man kan nästan säga att han misshandlade henne till döds.
Djävligt tragisk historia och jag hoppas att han har fått sitt straff.

Är det här allmänt känt eller något du vet privat?

Slog han henne så ryggen tog skada alltså?
Citera
2016-03-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Är det här allmänt känt eller något du vet privat?

Slog han henne så ryggen tog skada alltså?

Det är allmänt känt, finns att läsa i den andra tråden om Josefin, Örjan sprkade vid ett tillfälle henne med sina Cowboy boots när hon låg ner så hon fick starka smärtor i bland annat ryggen.
En gång skar han henne i armen så dom fick åka in till sjukhuset för att sy. Och så vidare .....
Citera
2016-03-02, 10:44
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Det är allmänt känt, finns att läsa i den andra tråden om Josefin, Örjan sprkade vid ett tillfälle henne med sina Cowboy boots när hon låg ner så hon fick starka smärtor i bland annat ryggen.
En gång skar han henne i armen så dom fick åka in till sjukhuset för att sy. Och så vidare .....

Finns lite info i den här gamla tråden:

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000002235634
Citera
2016-03-02, 10:56
vilket jävla rövhål han verkar vara, att han var speciell det visste man ju, men att han var en sån tuffing som gav sig på kvinnor visste jag inte, fy fan för det aset, han är inte nån speciellt begåvad skådis heller för den delen
Citera
2016-03-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Finns lite info i den här gamla tråden:

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?...00000002235634

Tack för info.
Där står iofs att han sparkat henne i magen, ej ryggen.
Citera
2016-03-02, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyringo
vilket jävla rövhål han verkar vara, att han var speciell det visste man ju, men att han var en sån tuffing som gav sig på kvinnor visste jag inte, fy fan för det aset, han är inte nån speciellt begåvad skådis heller för den delen

Säkert en duktig skådespelare men han har ingen trevlig uppenbarelse. Känns som en gubbe med stort ego. Han sprudlar inte precis av glädje... Hur kunde hon falla för honom?
Citera
2016-03-02, 11:42
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nu läste jag att hennes syster Marie säger att Josenfin nyligen hade opererats för höftproblem, dessa var troligen en följd av att hon hade stelopererat ryggen. Ryggproblemen var en följd av ett dåligt tidigare förhållande.
Hon måste alltså ha blivit rätt så rejält misshandlad av en man i ett tidigare förhållande. Detta utlöser sedan en dominoeffekt som leder till hennes död. Den mannen som orsakade ryggskadan är nog inte så kaxig idag. Man kan nästan säga att han misshandlade henne till döds.
Djävligt tragisk historia och jag hoppas att han har fått sitt straff.
Vem är han?
Citera
2016-03-02, 11:42
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Säkert en duktig skådespelare men han har ingen trevlig uppenbarelse. Känns som en gubbe med stort ego. Han sprudlar inte precis av glädje... Hur kunde hon falla för honom?
tror inte att hon föll för honom, snarare att den mannen är jävligt bra på att manipulera, och hon som kanske inte mådde så bra var väldigt lätt att påverka, jag vet inte mycket om honom men jag får en känsla av att han kan konsten att utnyttja människor maximalt, enbart för egen vinnings skull, det är nog som hennes kollegor säger, att hon var extremt skör.
Citera
2016-03-02, 11:47
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CMBe
Verkar väl ha varit självmord. Oklart dock hur det kan ha gått till, eller var det rentav en överdos av diverse preparat?

Tippar på hängning.
Kvinnor brukar sällan ta livet av sig genom hängning. Det är ett typiskt manligt tillvägagångssätt, tillsammans med att skjuta sig.
Kvinnor brukar ta tabletter.
Citera
2016-03-02, 12:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Taxx
Han är ju Dramatenskådespelare, alla kvinnor faller för en sån, särskilt om de är från landet.
Han är ju en känd kvinnotjusare också, se t ex bilder på honom från ungdomen då han var rockartist och uteliggare i Köpenhamn, ursnygg.
I "Stjärnorna på slottet" berättar han om sin uppväxt, sin kämpande ensamma mamma, den obefintliga fadern och om mobbningen på sommarvistelserna.
När han blivit stor och stark reste han till det här stället (en bondgård?) där man låtit större killar plåga honom, och han bankade skiten ur dem. Sen reste han hem, och ingen av dem har hört av sig till honom (eller till någon?) sedan dess.
inte att leka med, denne djupt skadade man.
Citera
2016-03-02, 12:24
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Att gå ut på en långpromenad med sin syster o hund behöver inte alls peka på att det var en olyckshändelse.

För någon vecka sedan så dog en utländsk snubbe jag känner här i Thailand. Läkarna hade gett honom högst en vecka att leva (Cancer). Han var ute på promenader, restauranger o besökte platser som var honom kärt. Det var som om han intog den sista supet av livet innan han dog. Det var nästan ritualistiskt.
Det är nog väldigt viktigt att se viktiga platser i ens liv innan man dör. Kanske det var syftet med långpromenaden.
Människor som efter lång tids grubblande till slut bestämmer sig för att dö, har planen klar, brevet skrivet och den dödliga dosen sparad, brukar inte sällan resa runt och "ta farväl" av dem som som stått honon/henne nära. Ibland ha med sig presenter med särskilt känslomässigt värde, från hans egen skivsamling, bästa skinnjackan t ex.
Men han säger inte rent ut att det handlar om en sista gång, och är ofta mycket gladare än tidigare,eftersom han är lättad över att äntligen kommit fram till beslutet. Allt det där förstår de inblandade först efteråt, när det är försent.
Citera
2016-03-02, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnnyringo
tror inte att hon föll för honom, snarare att den mannen är jävligt bra på att manipulera, och hon som kanske inte mådde så bra var väldigt lätt att påverka, jag vet inte mycket om honom men jag får en känsla av att han kan konsten att utnyttja människor maximalt, enbart för egen vinnings skull, det är nog som hennes kollegor säger, att hon var extremt skör.

Men herregud, vad tror du att Josefin var, en försvarslös slavinna som saknade egen vilja?

Hon hade stormiga relationer under sin levnad. Till det finns alltid två ansvariga. Hon hade depressioner pga svårigheter att kunna ha fungerande nära relationer. Hon drogs till en viss typ av män och vi måste sluta hitta på att kvinnor saknar eget ansvar. Det är inte barn det handlar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in