2019-03-26, 05:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Det finns inget som utmärker Muslimska länder negativt hur mycket du än önskar det.

Jö, koranen, som är teo-fascistisk, har särbehandlings-principer och är verklighets-främmande.
Citera
2019-03-26, 05:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skrev mindre än 1 %. läste du det? inte 1%.

Kanske bara 0,99%?

Citat:
Källa?

Citat:
Det säger sig själv väl.

Nej, det gör det inte.
Citera
2019-03-26, 05:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Om du slutar bete dig som en förhörsledare och behandla muslimer som misstänkta så kanske du får fler svar.

Om koranen inte var som den är, så kanske muslimer skulle få mera respekt.
Citera
2019-03-26, 05:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Nej självklart inte. Men eftersom du så desperat började gripa efter halmstrån.
Varför pekar du så mycket på otrygghet i andra länder när det finns stora problem här i Sverige också?

Och du kör fortfarande på dina falska analogi.
Citera
2019-03-26, 06:12
Bannlyst
Religion fyller funktionen att förklara det vi inte förstår, man hittar på att guden kan allt och därför är det så här. Historiskt kan man förstå det men med utbildning och upplysning bör de med någorlunda tankeförmåga inse att det är sagor för de lättlurade. I Sverige bröt man sönder kyrkans makt, först genom att tillåta frikyrkor och sedan millimeter för millimeter argumenterades, provocerade och förlöjligade resten av kyrkans makt bort. Nu har islam flyttat in i Sverige och om vi ser hur vi tidigare behandlat religion så är det ett rop till oss "hjälp oss att bli av med vår vidskepliga smörja". Klart vi ska hjälpa de vidskepliga stackarna att bli av med sina tankefällor och bönemanier. Alla vi som har bekanta som är muslimer bör av humanitära skäl börja bearbeta muslimerna, upplysa, provocerade, skoja om osv. Vårt beteende kommer att sprida sig i de muslimska grupperna och ur det kan ett självnedbrytande system börja. Ni som inte känner muslimer kan gå ut i samhället, söka kontakt och börja bryta ned. Nysvenskar som är muslimer är flockdjur precis som vi och kommer känna behov av att följa traditionerna här. Det är dags att hjälpa de vidskepliga stackarna, det var säkert därför de sökte sig hit, de sig att Sverige med nedbruten religionsmakt var bra. Hjälps vi åt då kommer varje kontaktyta med en ursvenska innebära en öppning till att krossa islams makt över folket, droppen som urholkar stenen. Frihet till alla!
Citera
2019-03-26, 06:41
Medlem
Citat:
Det räcker inte. Dina påståenden räcker inte. Vad har hatiskt med Islam? Ge källa? hänvisa till några koranverser?
Jag har gjort det många gånger.
Titta på mina tidigare inlägg.
Citera
2019-03-26, 06:45
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Sverige är involverat i kriget i Afghanistan.

Hur många hundra tusen människor har Sverige fördrivit från Afghanistan? Hur många journalister sitter i svenska fängelser?
Citera
2019-03-26, 07:00
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Skrev mindre än 1 %. läste du det? inte 1%.

Källa? Det säger sig själv väl. Om några få % av 1,5 miljarder muslimer var radikala, hotfulla skulle världen vara en obebodd plats.

Problemet med islam är att man inte får motsätta sig islamism som muslim. Det betyder att det bara behövs en eller ett par islamister för att den muslimska majoriteten skall acceptera islamism.

Sen behöver man inte vara radikal för att vara islamist och man behöver inte vara islamist för att vara hatisk.
Citera
2019-03-26, 08:20
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men nu är det som kallas extremister inom islam tyvärr dom som är mest koran-enliga.

Bogomil, varför är det så viktigt för dig att propagera mot islam? Varför baserar du din identitet på hat mot en religion? Några saker har muslimhatare och jihadister gemensamt. Ni hävdar att man inte ska kalla sig muslim om man inte stödjer militant islamism, barnäktenskap, tar sexslavar och vill praktisera sharialagar om lemlästning och dödsstraff. Det är inte upp till hatfyllda extremister att definiera vad islam är. Islam definieras kollektivt av alla dem som bekänner sig till religionen och det är - som Islampeaceback1 påpekar - mycket få av dagens muslimer som stödjer ovanstående.

Både i Bibeln och Koranen finns det stycken som är grymma och regler som är otidsenliga och inte förenliga med dagens upplysta samhälle. De visar bara hur lågt människans moral stod på den tiden. Mycket få kristna idag använder t.ex. Luk 19:27 där Jesus säger 'Men mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn!' för att mana till heligt krig mot ickekristna. Att religionsstiftarna begick misstag var för att de var människor och därmed inte fullkomliga. Gud vägledde dem, men berövade dem inte deras fria vilja. Det är därför farligt att se religionsstiftarna som ofelbara föredömen.

Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.
Senast redigerad av DickeFix 2019-03-26 kl. 08:35.
Citera
2019-03-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Men tyvärr (för dig) är dessa mera koran-enliga än du är.
Inte för att jag tror någon tar en spammare som impulspostar massiva mängder med substanslösa en-menings-inlägg på allvar men.

Bevisa det. Försök göra ett inlägg där du utförligt förklarar och ger flera olika bevis på att IS är Koran-enliga.

Du är ju så okunnig om Islam att du tror man kan bortse från vad profeten saw sa så du kommer inte kunna göra det men det blir kul att se smörjan du kokar ihop och att få se om du klarar göra ett ordentligt inlägg istället för att spamma med en mening och upprepa dig onödigt mycket med jättemånga likadana spaminlägg.

Eftersom profeten saw har fördömt Khawarij så kan jag säga med all säkerhet att IS inte är koranenliga. Det vet man också om man läst Koranen och tittar på IS handlingar.
Citera
2019-03-26, 08:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Bogomil, varför är det så viktigt för dig att propagera mot islam?

Jag "propagerar" inte mot någon särskild religion, filosofi eller politisk ideologi. Jag är däremot en intensiv kritiker av sånt som nån försökar pådyvla mig eller andra utan bra belägg.

Och det koran-baserade islam liggar högt på listen över såna pådyvlande gruppor.

Citat:
Varför baserar du din identitet på hat mot en religion?

Strawman.

Citat:
Några saker har muslimhatare och jihadister gemensamt

Citat:
Ni hävdar att man inte ska kalla sig muslim om man inte stödjer militant islamism, barnäktenskap, tar sexslavar och vill praktisera sharialagar om lemlästning och dödsstraff. Det är inte upp till hatfyllda extremister att definiera vad islam är. Islam definieras kollektivt av alla dem som bekänner sig till religionen och det är - som Islampeaceback1 påpekar - mycket få av dagens muslimer som stödjer ovanstående.

Försök igen ... denna gång utan att bygga ditt argument på en strawman.

Citat:
Både i Bibeln och Koranen finns det stycken som är grymma och regler som är otidsenliga och inte förenliga med dagens upplysta samhälle. De visar bara hur lågt människans moral stod på den tiden.

Överens.

Citat:
Att religionsstiftarna begick misstag var för att de var människor och därmed inte fullkomliga.

Överens.

Citat:
Gud vägledde dem,

Postulat som jag gärna diskuterar med dig på relevant tråd. (1)

Citat:
men berövade dem inte deras fria vilja.

Samma svar som i (1).

Citat:
Det är därför farligt att se religionsstiftarna som ofelbara föredömen.

Japp. "Absolut" religion är jag ingen fan av.

Citat:
Få kristna idag använder t.ex. Luk 19:27 där Jesus säger 'Men mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn!' för att mana till heligt krig mot ickekristna.

Jag kritiserar sällan icke-pådyvlande kristendom, och då med ett mjukare tonläge.

Citat:
Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel.

Japp, men dock inte från ett "absolut" perspektiv.

Citat:
Det var därför Gud gav oss en fri vilja.

Se (1).

Citat:
Eftersom Gud älskar människan,

Se (1)

Citat:
är budskap som leder till harmoni och fred goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.[/b]

Eftersom jag är tveksam till dina ad hoc-premisser (se (1)), så blir det en senare diskussion.
Citera
2019-03-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Bogomil, varför är det så viktigt för dig att propagera mot islam? Varför baserar du din identitet på hat mot en religion? Några saker har muslimhatare och jihadister gemensamt. Ni hävdar att man inte ska kalla sig muslim om man inte stödjer militant islamism, barnäktenskap, tar sexslavar och vill praktisera sharialagar om lemlästning och dödsstraff. Det är inte upp till hatfyllda extremister att definiera vad islam är. Islam definieras kollektivt av alla dem som bekänner sig till religionen och det är - som Islampeaceback1 påpekar - mycket få av dagens muslimer som stödjer ovanstående.

Både i Bibeln och Koranen finns det stycken som är grymma och regler som är otidsenliga och inte förenliga med dagens upplysta samhälle. De visar bara hur lågt människans moral stod på den tiden. Mycket få kristna idag använder t.ex. Luk 19:27 där Jesus säger 'Men mina fiender, de som inte ville ha mig till kung, för hit dem och hugg ner dem i min åsyn!' för att mana till heligt krig mot ickekristna. Att religionsstiftarna begick misstag var för att de var människor och därmed inte fullkomliga. Gud vägledde dem, men berövade dem inte deras fria vilja. Det är därför farligt att se religionsstiftarna som ofelbara föredömen.

Religionen kan ge en vägledning men även som religiös har man ett ansvar att urskilja vad som är rätt eller fel. Det var därför Gud gav oss en fri vilja. Eftersom Gud älskar människan, är budskap som leder till fred och harmoni goda och budskap som leder till krig och kaos onda. Så enkelt är det.
Fel.
Det är religionens heliga skrift(er) som definierar
vad religionen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in