2019-03-25, 23:02
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vi har alla ett ansvar att inte falla offer för hatet. Is representerar inte Islam, precis som KKK inte representerar kristendomen eller sionismen judendomen. Koranen finns i fysisk form och alla kan läsa den. Jag försöker att inte påverkas av det som hände i NZ fast det känns hårt. Att en grupp människor överraskas och mördas på ett för muslimerna heligt ställe, moskén där även det mest radikala extremister borde respektera och skona. Jag är övertygad om att han som begick missgärningen inte representerar icke-muslimer på samma sätt bör icke-muslimer förstå att IS inte representerar Islam.

Tack för detta klarsynta och toleranta svar. Du har naturligtvis helt rätt. Det är sorgligt att extremister tillåts sätta agendan och sprida sitt personliga hat i religionens namn. Men man får försöka att inte hata tillbaka för hatets främsta offer är alltid en själv. Negativa känslor som hat och hämnd är en svart röta som fräter sönder själen. Som Konfucius sade "Innan du ger dig iväg för att hämnas, gräv två gravar."
Citera
2019-03-25, 23:04
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Av alla muslimska länder är de här de som du anser har mest fred? Turkiet är involverat i kriget i Syrien. Saudi är involverat i kriget i Yemen. Iran är involverat i Syrien och Israel by proxy.

Annan fråga: kan du nämna ett muslimskt land där muslimer har mer rättigheter än de har i Israel?

Sverige är involverat i kriget i Afghanistan, USA är involverat i kriget i hela världen, Ryssland är involverat i kriget i sina grannländer, gamla sovjet. Storbritannien är i konflikt med Skottland osv.

Det finns inget som utmärker Muslimska länder negativt hur mycket du än önskar det.
Citera
2019-03-25, 23:05
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Tack för detta klarsynta och toleranta svar. Du har naturligtvis helt rätt. Det är sorgligt att extremister tillåts sätta agendan och sprida sitt personliga hat i religionens namn. Men man får försöka att inte hata tillbaka för hatets främsta offer är alltid en själv. Negativa känslor som hat och hämnd är en svart röta som fräter sönder själen. Som Konfucius sade "Innan du ger dig iväg för att hämnas, gräv två gravar."

Jag får en känsla av att du är omringad av ljus.. Bra! Må Gud välsigna dig!
Citera
2019-03-25, 23:06
Medlem
Citat:
Det finns 1,5 miljarder muslimer. inte ens 1% är radikala och extrema. Du väljer att fokusera på mindre än en % och beskylla alla muslimer. Jo koranen låter oss förstå huruvida de som begår brott i religionens namn har misstolkat den eller förstått den. Koranen är svaret på frågan huruvida Islam är god eller ond.

Källa?

1% av 1,5 miljarder är fortfarande 15 miljoner.
Citera
2019-03-25, 23:10
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Källa?

1% av 1,5 miljarder är fortfarande 15 miljoner.
Skrev mindre än 1 %. läste du det? inte 1%.

Källa? Det säger sig själv väl. Om några få % av 1,5 miljarder muslimer var radikala, hotfulla skulle världen vara en obebodd plats.
Citera
2019-03-25, 23:17
Medlem
Citat:
Du har fel'! Sharia lagar är tolkningar av koranen. Koranen är nåt annat. Jag kan koranen men inte sharia lagar.
Ja islamisk rätt bygger på sharia.
Som muslim kan det vara bra att känna till bestraffningen av homosexualitet, otrohet, konvertering från islam och behandling av icke muslimer. Varför svarade du inte på mina andra frågor?
Citera
2019-03-25, 23:18
Medlem
Citat:
När du pratar om IS så blandar du in politik med religion. Du borde prata om terroristen i NZ istället. Islam förbjuder mord av barn, våldtäkt och andra grymheter. Du har inte förstått Islam. Du har bara hört om Islam från högerextrimister.

Nej du har fel, jag känner många muslimer. En del är vänner andra bekanta. Vi pratar mycket.
Citera
2019-03-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja islamisk rätt bygger på sharia.
Som muslim kan det vara bra att känna till bestraffningen av homosexualitet, otrohet, konvertering från islam och behandling av icke muslimer. Varför svarade du inte på mina andra frågor?
Om du slutar bete dig som en förhörsledare och behandla muslimer som misstänkta så kanske du får fler svar.
Citera
2019-03-25, 23:20
Medlem
Jag vet inte varför mina inlägg raderades, moderatorn gav väl efter för en massa tjat antar jag. Men jag försöker väl igen då.

Anser du, TS, att tjuvar ska vi sina händer avhuggna och att män ska ha rätt att slå sina fruar? Ser fram emot ett svar.
Citera
2019-03-25, 23:22
Medlem
Snacks avatar
Citat:
Skrev mindre än 1 %. läste du det? inte 1%.

Källa? Det säger sig själv väl. Om några få % av 1,5 miljarder muslimer var radikala, hotfulla skulle världen vara en obebodd plats.
Det är din siffra, personen har ingen anledning att redogöra för källa mer än dig, och du som skrev det. Det svaret du fick borde du ändå kunna härleda.

Kan du inte backa upp alla dina fantastiska påståenden med källor när det frågas efter det, då är du knappt värd att höras. Hur mycket din "gud" än sagt att det är annorlunda så har du ju inget att visa upp som backar det... eller hur?

Förutom mer av "guds ord" ...
Citera
2019-03-25, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Det är många muslimer som tar avstånd från sekten Khawarij med dess grupper som IS, al qaida, boko haram mfl. Dessa grupper kallas helvetets hundar. Kännetecknet för dessa är att de förklarar muslimer för att vara otroende pga mindre synder som att röka cigaretter tex.
De gör uppror mot ledare för att de inte dömer med Allahs lag. De förklarar de muslimska ledarna att vara otroende. De här grupperna beskrev profeten som unga och dumma och bland dem finns aldrig någon som anses vara lärd.

Denna sekt varnade profeten Muhammed (saw) för i flera hadither och sa att Khawarij kommer dyka upp i tiden då och då.
Jag tar avstånd från dessa grupper som profeten (saw) kallade för helvetets hundar och de mest hatade av Allahs skapelse. Jag fördömer deras handlingar.

De här grupperna har stora lärda inom Islam varnat för ända sedan profetens (saw) tid.

Jag tror dig och har sett och hört det bland vanligt folk. Men både inom vanligt folk och speciellt de högre uppsatta inom de som samlas till en Moské så finns det oroväckande många som inte vill fördöma , särskilt inte inför en kamera eller ljudinspelning.

Problemet med Islam är att det finns ingen generell progression som har hänt, många, särskillt unga, tar boken på "face value". Det gör inte de flesta kristna med sin Bibel. Jag har svårt att tro att tro IS är vad Muhammed menade då han sa "Khawarij". Röran och komplexiteten gör ju de gamla böckerna irrelevanta utan förnyad tolkning, och det är vad jag menar med reformerna inom kristendomen.
Senast redigerad av mobiustrip 2019-03-25 kl. 23:33.
Citera
2019-03-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makrillitomatsas
Nej, treenigheten bestående av Gud fadern (1), Gud sonen (2) och Gud den helige ande (3) är polyteistisk. Och jewsforjesus är en kristen organisation precis som vilken Protestantisk organisation som helst. Den enda skillnaden är att man utnyttjar och betonar etnisk judisk bakgrund för rollspel och proselytism. Såna oärliga metoder hittar man som bekant endast inom världens oärligaste religion.

Det är en organisation för kristna judar, de växte alltså upp i judendom men konverterade av övertygelse. Poängen är att det inte händer sådana konvertioner till Islam för att det är uppenbart att Mohammed inte är förutsagt i de judiska skrifterna eller i det nya testamentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in