Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-26, 05:50
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
To each his own och så vidare...

Att ljuga om längd och storlek verkar inte särskilt konstruktivt. Oärlighet är osexigt som fan. Har en bekant som råkade ut för liknande. Bilden killen skickat hade flera år, och ännu fler kilon på nacken. Hon gjorde misstaget att hälsa på denne, och han bodde minst sagt ute på vischan. Så det var inte helt lätt att ta sig därifrån med kollektivtrafiken. Förutom hans mycket väl tilltagna kroppshydda verkade han förvänta sig sex efter han bjudit på middag (makaroner och mamma Scan).

Hon gör inte om det misstaget kan jag säga.

Jo, det är det, för att många kvinnor är fruktansvärt ytliga: de är själva dvärgar men skulle då aldrig dejta någon under 180. Ytlighet möts med ytlighet.

Ser ingen skillnad mellan att ljuga om sin längd mot att sminka sönder sig och ha push-up-bh på varenda bild. Många ser för jävliga ut utan smink. Tror inte heller de är så snygga när de väl är nakna. "Några extrakilon" = en riktig tjockis.
Citera
2019-03-26, 07:29
Medlem
Stockholmare..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Jo, det är det, för att många kvinnor är fruktansvärt ytliga: de är själva dvärgar men skulle då aldrig dejta någon under 180. Ytlighet möts med ytlighet.

Jag skulle inte säga att det har med ytlighet att göra att många tjejer föredrar långa killar, det ligger snarare i kvinnans natur att man vill ha en man som är lång oavsett hur lång/kort de själva är. Jag tycker nästan det är konstigt på snudd till fascinerande med tjejer som är helt likgiltiga inför längden och tycker att en som är lika lång inte gör någonting.

Ytlighet är snarare olika saker man själv gör på ett till många sätt överdrivet sätt för att förbättra sitt yttre.
Citera
2019-03-26, 11:10
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..
Jag skulle inte säga att det har med ytlighet att göra att många tjejer föredrar långa killar, det ligger snarare i kvinnans natur att man vill ha en man som är lång oavsett hur lång/kort de själva är. Jag tycker nästan det är konstigt på snudd till fascinerande med tjejer som är helt likgiltiga inför längden och tycker att en som är lika lång inte gör någonting.

Ytlighet är snarare olika saker man själv gör på ett till många sätt överdrivet sätt för att förbättra sitt yttre.

En undran: Tror/tänker du att längden spelar in när man blir kär?

Tycker att jag ser många jämnlånga par när jag rör mig ute. Tinder är ett speciellt medium.
Citera
2019-03-26, 11:10
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farzan73
Jag trodde faktiskt uppriktigt att man kunde träffa folk utan att sex skulle komma på tal direkt. Jag tillhör de som är ute efter att träffa trevliga människor att prata med och kanske bli vän med. Till och med de som skriver i sin profil att de är ute efter något seriöst vill ha sex direkt trots att vi bara pratat några meningar. Kul kanske vissa skulle tycka, inte jag. Jag tar bort dessa personer direkt.

Jag vet inte om jag sänder ut fel signaler eller om "vara ute i naturen och fotografera", som är ett av mina största intressen, är ett kodord för att ligga...

Upprepa detta hela tiden…jag är ett kap och gör precis som du gör dvs ta bort sleazekvinnorna då de tömmer dig på energi och är obehagliga.

Du kanske skulle testa sätta din åldersrange från 20-35 istället och se om sexinviterna minskar? Du får prova dig fram. Känns som du skulle hitta en tjej att tillbringa dagen med ute i skogen med fotografering korvgrillning och varm choklad. Sitta på en filt mysa prata och kolla genom bilderna. Kanske skaffa en insta och publicera dina pix medan ni sitter där.

Finns såna mjuka fina feminina tjejer jag lovar…ett tips är att hålla sig undan sexuellt trakasserande våldtäktskvinnor som "tar för sig" då de kommer att få dig att förlora tron på tjejer.

Typ såna här------> -Jaaa vadårå jag är ju kvinna å du man och jag vill ligga så kom igen nu för fan…är du gay eller?

Tänk så här…hon ska balansera på ett tightrope över en avgrund där du står på andra sidan. A pure heart can do that easy peasy.

Citera
2019-03-26, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Upprepa detta hela tiden…jag är ett kap och gör precis som du gör dvs ta bort sleazekvinnorna då de tömmer dig på energi och är obehagliga.

Du kanske skulle testa sätta din åldersrange från 20-35 istället och se om sexinviterna minskar? Du får prova dig fram. Känns som du skulle hitta en tjej att tillbringa dagen med ute i skogen med fotografering korvgrillning och varm choklad. Sitta på en filt mysa prata och kolla genom bilderna. Kanske skaffa en insta och publicera dina pix medan ni sitter där.

Finns såna mjuka fina feminina tjejer jag lovar…ett tips är att hålla sig undan sexuellt trakasserande våldtäktskvinnor som "tar för sig" då de kommer att få dig att förlora tron på tjejer.

Typ såna här------> -Jaaa vadårå jag är ju kvinna å du man och jag vill ligga så kom igen nu för fan…är du gay eller?

Tänk så här…hon ska balansera på ett tightrope över en avgrund där du står på andra sidan. A pure heart can do that easy peasy.

Tack för ett lite underhållande svar! Den första fetning låter som en date i min smak

Den andra fetade texten fick mig att småle lite. Jag lovar, jag ska hålla mig undan de sexuellt trakasserande våldtäktskvinnor som "tar för sig"
Senast redigerad av Farzan73 2019-03-26 kl. 15:04.
Citera
2019-03-26, 16:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat

Ser ingen skillnad mellan att ljuga om sin längd mot att sminka sönder sig och ha push-up-bh på varenda bild. Många ser för jävliga ut utan smink. Tror inte heller de är så snygga när de väl är nakna. "Några extrakilon" = en riktig tjockis.

De flesta tjejer är bara "okej" utan smink, vilket har gjort att jag hellre letar efter bra kropp och en passande personlighet. Det är mer exklusivt i dagens samhälle med en perfekt kropp än ett perfekt ansikte.

Tjejen jag har nu har dock det mesta.
Citera
2019-03-26, 19:45
Medlem
Blommigs avatar
Är det någon här som provat Tinder Gold? Jag skaffade det i förmiddags, och blev helt chockad när jag såg att jag hade 3978 män mellan 25-62 som swipat höger på mig. Hur ska man kunna gå igenom så många personer?! Och hur kan så många personer ens ha sett mig? Jag har inte varit ute och rest så mycket, en viss inrikes sträcka bara, och har haft nuvarande konto i ca 1 månad.
Vet inte om jag har dålig telefon, den kanske borde uppdateras (iphone 6) men det går enormt trögt att kolla igenom dessa nästan 4000 personer, man ser 4-6 personer i taget, sedan måste telefonen "ladda in" fler, vilket tar lite tid, så det är lite frustrerande det här
Senast redigerad av Blommig 2019-03-26 kl. 19:50.
Citera
2019-03-26, 20:11
Medlem
Stockholmare..s avatar
Vilka betalsätt finns nuförtiden om man vill ha tinder plus eller tinder gold? Måste man knappa in sitt bankkonto-nr? Förut kunde man ju betala via sitt google play konto, men verkar inte finnas som alternativ..
Citera
2019-03-26, 20:33
Medlem
Boost funktionen är egentligen den bästa för oss killar som ser mindre bra ut. Jag köpte 10st boosts och använde dom några gånger under dagen och för varje gång så lajkade 2-3 tjejer. Har även Tinder Gold så jag kan se direkt vilka som lajkat. Rekommenderas starkt, alltså Gold + Boost funktionen.
Citera
2019-03-26, 20:39
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blommig
Är det någon här som provat Tinder Gold? Jag skaffade det i förmiddags, och blev helt chockad när jag såg att jag hade 3978 män mellan 25-62 som swipat höger på mig. Hur ska man kunna gå igenom så många personer?! Och hur kan så många personer ens ha sett mig? Jag har inte varit ute och rest så mycket, en viss inrikes sträcka bara, och har haft nuvarande konto i ca 1 månad.
Vet inte om jag har dålig telefon, den kanske borde uppdateras (iphone 6) men det går enormt trögt att kolla igenom dessa nästan 4000 personer, man ser 4-6 personer i taget, sedan måste telefonen "ladda in" fler, vilket tar lite tid, så det är lite frustrerande det här

Här du lite tuttar och ser någorlunda okej ut i kropp och ansikte är det ingen omöjlighet. Det är så här dejtingvärlden online ser ut. Enorm överrepresentation av män i förhållande till kvinnor.
Citera
2019-03-27, 02:56
Medlem
Ska man skriva att man har stor kuk på profilen eller ger det negativ effekt?
Citera
2019-03-27, 06:22
Medlem
Waldschrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmare..

Det är ytligt att ha krav på över 180 och skriva det i sin profil fast det inte är troligt att de ser skillnad på 177 och 180, bara att gå rakt i ryggen och sträcka på sig gör en massa skillnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in