2019-03-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Obalanserat? Tre innemittfältare som täpper till. Sema tar fri roll och hjälper anfallarna (Berg borde lägga skorna på hyllan).

Setikajas små töntungar kan dra.

KJ
Kraft - Helander- Jansson - Augustinsson
Claesson - Ekdal - K.Olsson - Sema
Isak - Quiason

Så?

"Vi ska ut i krig, Lindelöf"
"Åh, nej, jag kan inte, frugan ska föda om en vecka eller två, jag stannar hemma"
"OK, lämna byn, din toffel"

Du listade 3 yttrar (varav 2 väldigt offensiva i Sema och Samba) och 2 innermittar.

Att du sen klandrar någon för att de stannar hemma när frun ska föda deras förstfödda (en fru som tidigare sagt att hon är nervös osv) och även jämnför att missa en landslagssamling med krig är dessutom tvärlöjligt och rakt av efterblivet.

Jag gillar den 11an du skrev där mer, men jag hade kört Seb/Ekdal centralt mot lag vi inte kommer styra mot.

Målvaktsmässigt är de lite nojjigt bakom Olsen dock. Vi har talanger men de är inte landslagsredo än tyvärr.
Citera
2019-03-26, 00:17
Medlem
snillet_1s avatar
Hur som helst har jag väldigt svårt att förstå tankegången bakom VNL som "landslagskapten i tio år". Det är möjligt att han mognar och förändras men än så länge har han inte visat några som helst sådana egenskaper. Dålig med media, blyg, verkar trivas bäst bredvid en mittback som tar flaggan i hand och stakar ut riktningen...ja, mycket märkligt. Det är inget fel på att vara som honom men någon kapten blir han aldrig. Kan tänka mig att Pontus Jansson får bindeln när Granqvist pensionerat sig efter EM 2020. Han verkar vara en väldigt liknande typ som Granqvist på den punkten.

Mellberg var aldrig nån linslus men han visade sitt på planen där han ofta ställde sig i första ledet.
Senast redigerad av snillet_1 2019-03-26 kl. 00:26.
Citera
2019-03-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hur som helst har jag väldigt svårt att förstå tankegången bakom VNL som "landslagskapten i tio år". Det är möjligt att han mognar och förändras men än så länge har han inte visat några som helst sådana egenskaper. Dålig med media, blyg, verkar trivas bäst bredvid en mittback som tar flaggan i hand och stakar ut riktningen...ja, mycket märkligt. Det är inget fel på att vara som honom men någon kapten blir han aldrig. Kan tänka mig att Pontus Jansson får bindeln när Granqvist pensionerat sig efter EM 2020. Han verkar vara en väldigt liknande typ som Granqvist på den punkten.

Mellberg var aldrig nån linslus men han visade sitt på planen där han ofta ställde sig i första ledet.
Han är mer privat än blyg. Dålig med media ser jag inte som relevant när man snackar kaptenskvalitéer på plan.

Vad gäller om han kan styra o ställa på plan är det något han gör väldigt mycket i united och är extremt vokal på planen osv. Han har definitivt kvalitén till det så sätt skulle jag säga men Jansson är mer utåtriktad och "hård" så sätt visst. Så kan se honom som en stark kandidat. PRoblemet är att Jansson inte lirat mycket så om han går rätt in och blir kapten efter Granen blir det lite wierd.
Citera
2019-03-26, 00:57
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Han är mer privat än blyg. Dålig med media ser jag inte som relevant när man snackar kaptenskvalitéer på plan.

Vad gäller om han kan styra o ställa på plan är det något han gör väldigt mycket i united och är extremt vokal på planen osv. Han har definitivt kvalitén till det så sätt skulle jag säga men Jansson är mer utåtriktad och "hård" så sätt visst. Så kan se honom som en stark kandidat. PRoblemet är att Jansson inte lirat mycket så om han går rätt in och blir kapten efter Granen blir det lite wierd.

Gör ett ärligt och seriöst försök att tänka kritisk kring svenska spelare nån gång. Du är nån sorts manlig cheerleader.
Citera
2019-03-26, 01:02
Medlem
Citat:
Gör ett ärligt och seriöst försök att tänka kritisk kring svenska spelare nån gång. Du är nån sorts manlig cheerleader.
Herregud.. jag skriver det jag sett för jag tittar väldigt mycket fotboll. Om du tror att jag är super partisk bara för de är svenska har du inte läst hälften av mina inlägg. Jag "gnällde" på Berg, Durmaz, Martin Olsson, Nordfeldt t.e.x väldigt nyligen. Dessutom har jag även pratat om att Sema inte går att köra hur som helst för han är inte super defensivt etc.

Sen gillar jag att diskutera styrkor när man pratar om en spelare för det är oftast runt dem en spelare värderas, eller hur?

Så jävla meningslöst inlägg av dig så det finns inte. Bidrar varken till tråden eller diskussionen.
Citera
2019-03-26, 01:06
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Herregud.. jag skriver det jag sett för jag tittar väldigt mycket fotboll. Om du tror att jag är super partisk bara för de är svenska har du inte läst hälften av mina inlägg. Jag "gnällde" på Berg, Durmaz, Martin Olsson, Nordfeldt t.e.x väldigt nyligen. Dessutom har jag även pratat om att Sema inte går att köra hur som helst för han är inte super defensivt etc.

Sen gillar jag att diskutera styrkor när man pratar om en spelare för det är oftast runt dem en spelare värderas, eller hur?

Så jävla meningslöst inlägg av dig så det finns inte.

Alla dina inlägg där du hyllat Simon Gustafsson och Ishak till skyarna är också ganska meningslösa då de på sin höjd kanske kommer att göra kanske tjugo landskamper.

Landslaget är landslaget. Urskiljningsförmåga. En kritisk blick. Att se vad som konstituerar en landslagsmässig spelare. Det är nyckelpunkter.

Ifall Janne blir av med Forsberg sörjer jag inte det speciellt mycket, en rätt inkomplett spelare som är nivån bättre än typ Zengin som i övrigt var av samma stil. Fräck med boll och offensivt men tillför egentligen ingenting i den större laginsatsen bollinnehavsmässigt eller defensivt.

Jmfr med Victor Claesson som är helgjuten rakt igenom.
Citera
2019-03-26, 01:09
Medlem
Citat:
Alla dina inlägg där du hyllat Simon Gustafsson och Ishak till skyarna är också ganska meningslösa då de på sin höjd kanske kommer att göra kanske tjugo landskamper.
Så i en landslagstråd dedikerad till landslaget och de svenska spelarna får inte spelare som "KANSKE" bara kommer göra 20 matcher diskuteras för det är kriteriet snillet_1 kommit på.

Gott argument och snack. Herregud. Idiotisk offtopic även detta, så där går jag o lägger mig.
Citera
2019-03-26, 01:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Så i en landslagstråd dedikerad till landslaget och de svenska spelarna får inte spelare som "KANSKE" bara kommer göra 20 matcher diskuteras för det är kriteriet snillet_1 kommit på.

Gott argument och snack. Herregud. Idiotisk offtopic även detta, så där går jag o lägger mig.

Jag har inte "kommit på något kriterie", jag är bara rätt trött på mediokra spelare som höjs till skyarna.
Citera
2019-03-26, 08:52
Medlem
Faderligs avatar
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/lundh/2019/03/25/om-journa8listik-i-bevakning-av-landslaget/
Att dom inte ens kan be om ursäkt efter att ha börjat slå på stora mediatrumman efter lösa rykten som visar sig vara inget annat än just rykten. Lindelöf blev farsa och forsberg har sin ljumske. Lundh med flera ser sig verkligen som tunga samhällsposter med viktiga jobb. Om fansen är den tolfte spelaren så är fan svensk media den tolfte motståndaren.
Citera
2019-03-26, 13:09
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:

Tenderar att hålla med. VNL kanske är en ledare på plan, men är inte en ledare i övriga aspekter. sättet han hanterar media diskvalificerar honom. Jag tror också på Pontus Jansson som lagkapten efter EM. om Om inte Pontus, så är det möjligt att det blir Albin Ekdal.
Citera
2019-03-26, 13:33
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Någon
Kraft - Helander- Jansson - Augustinsson
Sam L./Claesson - Ekdal - Hiljemark - Sema
Isak - Quiason

Tibbling, Gustav Svensson, Hult, Rohdén, Svanberg, Ishak, Martin Olsson, K.Olsson, Granqvist, Karl-Johan Johnsson, Nordfeldt, Tinnerholm...

Osv.

VNL och Forsberg är h-ungar. Olsen är sämst. Lustig gammal, bänkad i värdelös liga och skadad, Sema behövs och är bättre än Forsberg, KJ minst lika bra som Olsen.

nordfeldt i mål? tittar inte på swansea men han var kung mot City i fa cupen här om veckan.
Citera
2019-03-26, 13:35
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Albin Ekdal.

En kapten som aldrig spelar pga skador? Nje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto