Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Märks att du inte har barn. Små barn drömmer mardrömmar och vaknar. De kisar ner sig. De vaknar och är törstiga. Det är liksom normalt att som småbarnsförälder inte få någon sömn för att barn vaknar så ofta. Hennes småbröder sov ju i samma rum. Vaknar en så väcker den de andra. Jag hade aldrig någonsin lämnat så små barn ensamma. Aldrig ens tänkt tanken. För en normal förälder är det helt bisarrt. Barnen måste varit drogade och det var så hon dog.

Exakt. Mina barn vaknar x antal gånger varje natt, och skulle nu mot förmodan ett barn inte göra det så väcks det garanterat av de andra. Kan verkligen inte förstå hur de tänkte. Var de efter på något sätt? Svårt att tro då de var högutbildade iofs.

Resa med tre barn i den åldern… då kan man väl ändå inte tro att man ska kunna gå ut själva och äta middag sent?!?

Hur nära var föräldrarna? Hade de hört om något barn grät inne i lägenheten? Knappast väl om de inte satt exakt utanför?
Citera
2023-05-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Även om de hittare en kropp, hur kan de avgöra identitet? Går det klämma ut dna ut ett skelett?

I många fall, när det gått lång tid sedan personen avled, har rättsodontologen en viktig uppgift i identifieringen. Om Madeleine gått till tandläkaren kan man jämföra gamla journaluppgifter och röntgenplåtar med kroppen, och på så sätt identifiera om det är hennes kvarlevor. Röntgenbilder är lite som fingeravtryck när det gäller tänder.
Citera
2023-05-29, 08:27
Medlem
Såg på GBnews från i fredags och där påstods att "police found relevent clue". Material har skickats iväg för identifiering och att man hoppades få preliminära svar inom någon vecka.

På filmat material kunde man se att polis borrat djupa hål för att leta efter spår.

Inslaget om McCann börjar 38:50 ca https://www.youtube.com/live/xjRI3Uq2LuU?feature=share
Citera
2023-05-30, 16:25
Medlem
Citat:
Märks att du inte har barn. Små barn drömmer mardrömmar och vaknar. De kisar ner sig. De vaknar och är törstiga. Det är liksom normalt att som småbarnsförälder inte få någon sömn för att barn vaknar så ofta. Hennes småbröder sov ju i samma rum. Vaknar en så väcker den de andra. Jag hade aldrig någonsin lämnat så små barn ensamma. Aldrig ens tänkt tanken. För en normal förälder är det helt bisarrt. Barnen måste varit drogade och det var så hon dog.

Läste du överhuvudtaget vad jag skrev?
Min längsta harang handlade bara om risk för att ett barn försvinner ur ett låst hotellrum och tar sig ut. Den risken är liten när dom är så små.
I slutet skriver jag att det "känns sådär" att lämna småbarn ensamma oavsett, precis utifrån dom anledningarna som du nämner.
Citera
2023-05-30, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambam88
Min längsta harang handlade bara om risk för att ett barn försvinner ur ett låst hotellrum och tar sig ut. Den risken är liten när dom är så små.
I slutet skriver jag att det "känns sådär" att lämna småbarn ensamma oavsett, precis utifrån dom anledningarna som du nämner.

Beror på låset skulle jag tro. Min 2-åring kan öppna vridlås och dörrar.
Citera
2023-05-31, 06:59
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambam88

Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Ja jag läste vad du skrev och konstaterade att det märks att du inte har barn.

Dörren till de tre sovande barnen som lämnades helt ensamma på hotellrummet var inte ens låst. Och föräldrarna kunde INTE se dörren. Ingen normalt funtad förälder skulle lämna tre barn i ett olåst hotellrum. En ettåring kan öppna en dörr.

”The top of the apartment was visible from the tapas restaurant, but not the doors. The patio doors could be locked only from the inside, so the McCanns left them closed but unlocked, with the curtains drawn, so they could let themselves in that way when checking on the children.” - wiki
Citera
2023-05-31, 08:10
Medlem
Citat:
Ja jag läste vad du skrev och konstaterade att det märks att du inte har barn.

Dörren till de tre sovande barnen som lämnades helt ensamma på hotellrummet var inte ens låst. Och föräldrarna kunde INTE se dörren. Ingen normalt funtad förälder skulle lämna tre barn i ett olåst hotellrum. En ettåring kan öppna en dörr.

”The top of the apartment was visible from the tapas restaurant, but not the doors. The patio doors could be locked only from the inside, so the McCanns left them closed but unlocked, with the curtains drawn, so they could let themselves in that way when checking on the children.” - wiki

Oj! Det är ju helt galet. Det är ju dessutom en pool emellan precis som jag trodde. Kollade bilder nu. Varför tog de bara inte bara med sig mat och dryck och satte sig utanför lägenheterna istället? Det var ju på samma område, det hade säkert varit okej.

Vad har de själva gett för förklaringar? Fattade de intd att det var farligt att göra så? De var väl upptagna i samtal och långt bort och ett litet barn går ju bara ut… kan ramla i poolen, gå åt andra hållet ut på gatan osv. Kidnappning tänker man kanske inte på i första taget. Men med deras sätt att tänka så förvånar det mig inte om de trodde det. Det är ju dock 100 ggr troligare att hon gått ut själv… i normala fall. Nu fanns det kanske annat som tydde på kidnappning.
Citera
2023-05-31, 08:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Oj! Det är ju helt galet. Det är ju dessutom en pool emellan precis som jag trodde. Kollade bilder nu. Varför tog de bara inte bara med sig mat och dryck och satte sig utanför lägenheterna istället? Det var ju på samma område, det hade säkert varit okej.

Vad har de själva gett för förklaringar? Fattade de intd att det var farligt att göra så? De var väl upptagna i samtal och långt bort och ett litet barn går ju bara ut… kan ramla i poolen, gå åt andra hållet ut på gatan osv. Kidnappning tänker man kanske inte på i första taget. Men med deras sätt att tänka så förvånar det mig inte om de trodde det. Det är ju dock 100 ggr troligare att hon gått ut själv… i normala fall. Nu fanns det kanske annat som tydde på kidnappning.

Fönstret var öppet (trots att dörren alltså var olåst) och vittnet ska ju ha sett en man bära på ett barn i anslutning till försvinnandet. Varför han klättrade ut genom fönstret istället för att gå genom dörren finns ingen förklaring på. Eller varför han tog det äldsta barnet och varför hon inte skrek och sprattlade…
Citera
2023-05-31, 10:22
Medlem
Citat:
Fönstret var öppet (trots att dörren alltså var olåst) och vittnet ska ju ha sett en man bära på ett barn i anslutning till försvinnandet. Varför han klättrade ut genom fönstret istället för att gå genom dörren finns ingen förklaring på. Eller varför han tog det äldsta barnet och varför hon inte skrek och sprattlade…

Föräldrarna hade väl gett barnen sömnmedel? Det var fritt fram att bara gå och hämta sitt offer.
Citera
2023-05-31, 14:00
Medlem
Citat:

Av alla saker man kan ljuga om så ljuger du alltså om det där?
Citera
2023-05-31, 17:21
Medlem
Migerationsverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Det kan min tvååring med
Citera
2023-05-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMA

Va? Jag ljuger inte. Det hände senast igår. Låste på toaletten när vi var där och hon låser upp och går ut… jag visste faktiskt inte att hon kunde det förrän nyligen. Öppnat dörrar har hon kunnat länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in