Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-25, 19:44
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om jag vill, så postar jag sånt som kan vara av värde för läsarna i tråden. Som jag sagt förut, låt folk få bilda sig en egen uppfattning, tänka med egen hjärna. Tryck inte ner dina "sanningar" och "fakta" i halsen på folk.

Användaren Xfiles är ju förmodligen den som bidragit med mest fakta och information till tråden och du ber att det ska upphöra. Stor komik.
Senast redigerad av Azzabrazza 2019-03-25 kl. 19:46.
Citera
2019-03-25, 19:46
Medlem
loisloiss avatar
Nån som läst den här artikeln? Ligger bakom betalväg

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y36MM2/lisa-marie-presley-konfronterade-michael-jacksons-lakare/promo

Det skrevs massa om Lisa Marie Presley och Michael Jackson förhållandet. Vissa tror att det var fejk, vissa som Jonathan Moffett hade berättat om att de såg kära ut och håll varandra i handen
Citera
2019-03-25, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Nån som läst den här artikeln? Ligger bakom betalväg

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/y36MM2/lisa-marie-presley-konfronterade-michael-jacksons-lakare/promo

Det skrevs massa om Lisa Marie Presley och Michael Jackson förhållandet. Vissa tror att det var fejk, vissa som Jonathan Moffett hade berättat om att de såg kära ut och håll varandra i handen

Om det är bevis på en sexuell relation att man ser kära ut och håller handen så är det ju case closed för Michael och pojkarna.
Citera
2019-03-25, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Nej, ingen förvränger deras historia. Det är bokstavligen vad som står i domstolsdokumenten, det är bara att läsa dem och jämföra själv.

Du skulle inte kalla det likheter att exakt samma sexuella scenarion som utspelade sig på pricken exakt som de beskrev i dokumentären? Är du efterbliven?

Det du tar upp om alkohol är också en grej som är inkonsekvent. Wade Robson påstår att han aldrig ens sett alkohol i samband med Michael Jackson, medans andra säger att han använde alkohol som en metod för att få dem medgörliga.

Min poäng med skadeståndskravet är att han till och med ljuger om detta. Trots att han bevisligen gång på gång ljuger så är du korkad nog att svälja det med hull och hår.

Kan du förklara varför Wade Robsons mamma fortsatte att gilla Michael Jackson-bilder på sociala medier långt efter att hon fått veta att han våldtog honom? När detta uppdagades så raderade hon snabbt sina konton.
Kan du då ge ett enda exempel där exakt samma scenario utspelats, där det finns unika detaljer som stämmer, som inte också är fullständigt banala och vanligt förekommande vid sex i allmänhet?

Ja du, han kanske använde alkohol bara när det behövdes för att övertala? Wade var ju besatt av MJ sedan han lärde sig gå, och behövde kanske ingen ytterligare övertalning? Och hans mamma kanske var så närvarande att alkohol hade känts på lukten dagen efter? Dessutom är det minst sagt normalt att ha olika förhållningssätt och sexvanor med olika partners. Inte minst om det går flera år mellan dem.

Wades mamma kanske inte trodde på anklagelserna? Eller så ville hon inte tro? Eller så var hon inte beredd att förkasta en nära vän och 20 års vänskap? Hon kanske kände skuld och gjorde det som ett flyktbeteende? Finns en miljon skäl. Dessutom skulle en ljugande Wade antagligen inte bjuda in mamman i lögnen. Hon har ju en egen relation med MJ, en komplicerad relation till Wade, och får ta extremt mycket skit för detta.
Citera
2019-03-25, 20:07
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Användaren Xfiles är ju förmodligen den som bidragit med mest fakta och information till tråden och du ber att det ska upphöra. Stor komik.

Hoppades det framgick av mitt inlägg, att han inte har ensamrätt på Sanningen med stort S.

Vad gäller fakta borde vi alla som hänger på Flashback vara välbekanta med hur de kan manipuleras, att domar inte alltid är rättvisa, de som har tillräckligt med pengar slipper undan allt möjligt tok osv.
Citera
2019-03-25, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Är du allvarlig? Att testa ett finger i rumpan, bara för att få/ge rain check för att det gör ont, har väl var och varannan människa varit med om? Det måste ju vara en av de mest normala upplevelser som finns bland unga kvinnor och män som utforskar sin sexualitet med sin första partner?

Nu har jag lyckligtvis sluppit bevittna barnporr, men det du beskriver låter väl som typisk barnporr borde vara i största allmänhet? Barnporr är extremt vanligt att visa offer vid groomingen, för att normalisera övergreppen för barnet.

Såklart det är, men att det gjorde ont vilket gjorde att MJ slutade, för att han respekterade honom, är ju precis som det sagts i boken.
Om man jämför med pedofilbrödernas fall i Sverige, så skedde det inte alls på samma sätt.
Och de använde inte sig av barnporr heller. Inte heller av utländska böcker eller filmer.
Och ja, det finns så klart grövre barnporr.
Så man kan argumentera att författaren kanske hade bra fantasi om hur MJ hade sex med barnen, som lyckades stämma med verkligheten, eller så har James tagit inspiration från boken.
Citera
2019-03-25, 20:16
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hoppades det framgick av mitt inlägg, att han inte har ensamrätt på Sanningen med stort S.

Vad gäller fakta borde vi alla som hänger på Flashback vara välbekanta med hur de kan manipuleras, att domar inte alltid är rättvisa, de som har tillräckligt med pengar slipper undan allt möjligt tok osv.
Jo, men har man hängt ett tag på Flashback vet man också att man behöver kunna demostrea detta.
Citera
2019-03-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Mja det är din högst personliga åsikt och inte fakta.

Det är mycket mer moralisk förkastligt att acceptera pengar för att hålla tyst om sexuella övergrepp mot barn, än att ljuga om övergrepp i syftet att få pengar.
Det tror jag att de flesta håller med, men ja det är min personliga åsikt.
Håller du inte med så får du gärna argumentera emot. Skulle du hellre ta emot pengarna?
Citera
2019-03-25, 20:24
Medlem
Efter att jag sett dokumentären så var jag övertygad att MJ är skyldig. Men sen så kollade jag runt på Youtube där dom intervjuar han och jag kan inte se att han ljuger eller blir nervös någongång. Han verkar bara vara en väldigt snäll människa med en riktigt jobbig uppväxt. Kollade även på dokumentären living with Michael jackson från 2003, då vart iallafall jag ännu mer övertygad om att han är oskyldig.
Citera
2019-03-25, 20:26
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Jo, men har man hängt ett tag på Flashback vet man också att man behöver kunna demostrea detta.

Det är svårt att få en vanlig Pelle Snusk-pedofil dömd om det inte finns andra bevis än vittnesmål. Det ska vara hårda bevis som dna, fotografier, internetloggar osv.

Här handlar det om en stenrik person med en hel stab människor som täcker upp hans eskapader. Dessutom har han varit död i 10 år. Det här med bevisning är kört, Wade och James kommer förlora i rätten.

Eftersom läget är sådant, tycker jag inlägg typ Städerska talar ut efter 30 års tystnad kan vara relevant, även om hon blev avskedad för att ha snott en teckning.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-25 kl. 20:33.
Citera
2019-03-25, 20:26
Medlem
Citat:
Håller med Rob Ager är en intelligent analytiker. Håller även med om att det är omöjligt att veta vad som egentligen har hänt. Dock har alla uppgifter som framkommit om MJ påstådda pedofili låg trovärdighet.

Kanske var MJ bara ute efter barnens närhet utan att det gick över i rent sexuella handlingar. Han kan som sagt ha varit en sexualfobiker p.g.a. traumatiska upplevelser i barndomen.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Att bedöma vem som ljuger på kroppsspråket är i bästa fall en osäker vetenskap som ofta leder till att man drar felaktiga slutsatser. Det finns för många osäkerhetsfaktorer i det hela. Speciellt gäller det förstås i situationer som det här när människor som är övertygade om att Robson och Safechuck ljuger ger sig ut på jakt efter tecken de tycker sig se på att dessa ljuger. Man ser vad man vill se.

Teorin att man på alla offer för övergrepp i barndomen kan se någorlunda likartade beteenden som bevisar att de utsatts för övergrepp och att de som saknar detta uppvisade beteende inte utsatts för övergrepp är inte hållbar i sig heller. Alltför mycket är beroende på specifika faktorer av olika slag.

Rob Ager argumenterar mycket väl för sin sak tycker jag då han påpekar att personerna i dokumentären vid ett par tillfällen faktiskt ger ett genuint intryck men vid dessa tillfällen talar de inte om de själva påstådda övergreppen utan om annat. Se hela Rob Agers analys om du inte gjort det än, den är spot on.
Citera
2019-03-25, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det är mycket mer moralisk förkastligt att acceptera pengar för att hålla tyst om sexuella övergrepp mot barn, än att ljuga om övergrepp i syftet att få pengar.
Det tror jag att de flesta håller med, men ja det är min personliga åsikt.
Håller du inte med så får du gärna argumentera emot. Skulle du hellre ta emot pengarna?

Absolut skulle jag kunna det, ser ingen moralisk skillnad mellan de två.
Senast redigerad av Liljor 2019-03-25 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in