Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeaceback1
Nej, det behöver Gud inte. Gud är allsmäktig. Det du säger är att Gud kan inte uppleva hur människor känner om han inte blir människa.
Fel! Ingens börda läggs på nån annan. Jesus tar inte på sig andras synder. Andras synder måste var och en själv sona för.
Fel! Detta är nåt som kristna har hittat på
Sonen var alltså gudomlig? blev sonen skapad? eller existerade han jämte sin far alltid?
Ingen har rätt att ge eller ta liv förutom Gud. IGEN!
Vi förnekar inget av nåt som nån profet har sagt förutom det ni kristna hittat på om Jesus.
Blanda inte in religion och politik. IS är ren och pur politik.
Gud är inte avlad. Sluta med detta om det är Gud du vill dyrka.
Sluta med detta om det är Gud världens skapare du vill dyrka. Jesus har inte hållit sig för Gud för att tjäna Gud.
Sonen är UPPHÖJD till Gud.
Upp 2:28
samma makt (Guds eller gudomlig makt) som jag (Jesus) har fått av min Fader. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.
I Ps 110, dvs INNAN Jesus sändes till jorden, fick han ett uppdrag av Gud (Fadern) och fick sätta sig på Guds tron.
Ps 110:1
Så lyder Herrens (Faderns) ord till min härskare (Jesus):
Sätt dig på min högra sida,
så skall jag lägga dina fiender
som en pall under dina fötter.
Ja, då var han bara Israels kung, därför kallar David, själv Israels kung, honom härskare. Men han blev upphöjd till Gud för att kunna utföra uppdraget Gud hade gett honom: lägga sina fiender under sig. Men Jesus är bara Gud för en tid.
1Kor 15
24Sedan kommer slutet, när han överlämnar riket åt Gud, Fadern. Då har han förintat varje välde och varje makt och kraft, 25ty han måste härska
tills han har lagt alla fiender under sina fötter. 26Den siste fienden som förintas är döden, 27ty allt har han lagt under sina fötter. När det heter att allt är lagt under honom är naturligtvis den undantagen som har lagt allt under honom. 28Men när allt har lagts under honom skall Sonen själv underordna sig den som har lagt allt under honom, så att Gud blir allt, överallt.
Han måste härska tills uppdraget Gud gav honom är utfört, sedan ska Jesus UNDERORDNA sig Fadern, vilket innebär att båda två är allsmäktiga just nu. Så har Gud bestämt.
Jesus kom för att UPPFYLLA lagen, och hur UPPFYLLER han lagen? Genom ett fullkomligt offer. Moses lag instiftades med blod och måste således UPPFYLLAS med ett fullkomligt syndoffer. Läs Heb 9 för kontext. Visst är alla ansvariga för sina egna synder, men lycklig är den människa som Gud inte tillräknar synd, och det kan bara ske genom Kristus. Alla som håller sig till lagen ska dömas genom lagen.
Det är inget kristna hittat på. Jag har precis visat dig att det står i Ps 110 att han levde i himlen när han fick sätta sig på Guds tron.
Det står att Sonen är den första varelsen Gud skapade.
Kol 1:15
Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen,
Och varför skulle det inte kunna vara Jesus? Nån måste ju ha varit den första Gud skapade.
Varför läser du inte vad det står? Jesus säger ju själv att det är Fadern som bestämt det för honom.
Joh 10:18
Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min Fader bestämt för mig.”
Då förnekar ni alltså profeternas ord och föraktar profetior.
Vill du förneka att alla muslimer vill leva i en islamistisk stat, som Turkiet eller Iran?
Fadern är inte avlad, men Sonen är det. Han är den förstFÖDDE i hela skapelsen (Kol 1:15 här ovanför), Gud avlade honom genom att göra Maria gravid, och han föddes av Anden (Fadern) vid uppståndelsen.
Joh 3
6Det som har fötts av kött är kött, och det som har fötts av Anden (Fadern) är ande.
Så vi BLIR en ande vid uppståndelsen, då vi FÖDS av Anden (Fadern, Gud).
Apg 13:33
har Gud infriat åt oss, deras barn, genom att låta Jesus uppstå, som det heter i andra psalmen: Du är min son, jag har fött dig i dag.
Så även därför är Jesus Guds Son, för att han föddes av Anden (Fadern) vid uppståndelsen. Mycket du inte kände till eller?
Som sagt muslimer är felinformerade, trots att Gud upplyste Muhammed om både Torah och evangeliet, men varken Muhammed eller hans följare trodde på vad din dumma profet fick höra.
Koranen 3:3
He has sent down upon you, [O Muhammad], the Book in truth, confirming what was before it. And He revealed the Torah and the Gospel.