2019-03-25, 11:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Fråga arabisktalande kristna om Allah är även deras Gud eller ej, Låt inte din okunskap bli din fördärv.

Argumentum ad populum.
Citera
2019-03-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Och hur vänskaplig tycker du att du själv som kristen är mot muslimer?

Du har vid flertalet tillfällen kastat ur dig grova otrevligheter och kallat mig för djävulsdyrkare mm.
Kan du finna stöd för ditt muslimförakt i Bibeln eller kör du bara ditt eget race? Du som dessutom hävdar att du besitter den helige ande och har sett Gud.
Jag hänvisar till vad islams gud och profet säger i islams heliga skrifter.
Vet inte riktigt vad du menar med "kastat ur dig grova otrevligheter"...
När jag läser islams texter så känner jag att det är satan i det.
Det står i Bibeln att vi inte ska lyssna på falska profeter eller ett annat evangelium än det Jeshua kom med.
Jag hatar inte alls muslimer ❤ det har jag varit tydlig med.
Men du vill gärna blanda ihop islamkritik med att man skulle vara emot muslimer som människor för att slippa bemöta kritiken och för att få okunniga människor med er.
Det är otroligt ohederligt gjort.
Citera
2019-03-25, 12:07
Medlem
Citat:
WOW! du är verkligen urbota dum i huvudet!
Är det du som är Gud som beordrar Gud vad han ska göra för att du ska vilja tro? Dina punkter innebär att de är du som styr rodret och beordrar Gud, logiskt? inte alls!

Din mage är full av skit och du har sådana höga tankar om dig själv?! Behöver jag skriva nåt mer?

Din oförmåga att tolka vad som skrivs är direkt komisk, det är roligt hur du bekräftar min syn på ert tankesätt gång på gång. Nog om det.

Han beordrar inte gud till något alls. Han påvisar hur enkelt det hade varit för gud att bevisa sin existens och den "rätta religionen" om han ville, för att undvika att en majoritet av det mänskliga släktet "tror fel". Igen, det är som att tala till ett barn...
Citera
2019-03-25, 12:22
Medlem
Osiass avatar
TS får priset för troll of the year! Fyfan man gråter ju av tårar, att ni alla idioter tar åt er och blir baited visar ju på hur låg IQ ni idioter har!

Citera
2019-03-25, 12:28
Medlem
CarolusXIIs avatar
Citat:
Källa?
Koranen är min källa
Citera
2019-03-25, 12:57
Medlem
Tänk om folk kunde tro på sig själva istället för nån jävla gud. Tänk vad bra världen hade varit. Folk är så in i helvete dumma i huvudet och hjärntvättade sen födsel att man tror fan inte att det är sant alltså.

Organiserad religion bör förbjudas.
Citera
2019-03-25, 13:17
Medlem
Gloriosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Argumentum ad populum.

TS besitter förmågan att förstå något mer avancerat än en Kalle Anka-tidning.

Meningslös diskussion.
Citera
2019-03-25, 13:29
Medlem
Igen måste man undervisa oupplysta människor.

Enbart genom Jesus har man chans till evigt liv på Domedagen.

Quran 3:3, 4:157 and 6:115.

Förstår man innebörden av dessa verser så förstår man om Bibeln eller Koranen är Guds ord, för båda är det inte.
Senast redigerad av FakYuToo 2019-03-25 kl. 13:32.
Citera
2019-03-25, 13:42
Medlem
tequilasunrise123s avatar
Kul för folk att tro på berättelser som skrevs för tusentals år sedan.
Citera
2019-03-25, 13:56
Medlem
flesh-flutes avatar
Islam betyder underkastelse. Det är en religion som är enkel att ta till sig eftersom den inte är öppen för tolkning på samma sätt som övriga världsreligioner. Det är svart eller vitt, och inte en religion som uppmuntrar till tänkande. Det är därför det inte finns några intellektuella i Mellanöstern sedan 600-talet (jämför med allt man åstadkom i regionen INNAN islam i termer av vetenskap, konst och litteratur). Judendomen är på det sättet en rak motsats - en enda röra av tankar, diskussioner och strävande efter kunskap och mening.
Jag förstår lockelsen med Islam. Islam har svar på allt, det är bara att underkasta sig och göra som det står i boken så når du paradiset. Priset är din frihet.
Citera
2019-03-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag hänvisar till vad islams gud och profet säger i islams heliga skrifter.
Vet inte riktigt vad du menar med "kastat ur dig grova otrevligheter"...
När jag läser islams texter så känner jag att det är satan i det.
Det står i Bibeln att vi inte ska lyssna på falska profeter eller ett annat evangelium än det Jeshua kom med.
Jag hatar inte alls muslimer ❤ det har jag varit tydlig med.
Men du vill gärna blanda ihop islamkritik med att man skulle vara emot muslimer som människor för att slippa bemöta kritiken och för att få okunniga människor med er.
Det är otroligt ohederligt gjort.
Du svarade ju inte på det jag undrade.
Finner du stöd för dina 'vänskapliga' ord till främmande muslimer när du skriker djävulsdyrkare till dom? Har Gud sagt att du som kristen ska göra så?

Sedan, en praktiserande muslim kan du inte skilja från Islam så du slingrar dig och pratar som vanligt med kluven tunga.
Citera
2019-03-25, 14:00
Medlem
Citat:
WOW! du är verkligen urbota dum i huvudet!
Är det du som är Gud som beordrar Gud vad han ska göra för att du ska vilja tro? Dina punkter innebär att de är du som styr rodret och beordrar Gud, logiskt? inte alls!

Din mage är full av skit och du har sådana höga tankar om dig själv?! Behöver jag skriva nåt mer?

Du kräver att vi ska tro på din gud och din heliga bok därför att, tja, därför att det står i din heliga bok att din bok har rätt och att din gud finns och är allsmäktig.

Därför ska vi tro på det, anser du.

Visst retades jag med dig, men jag säger bara att du inte presenterar några som helst bevis för att din gud finns eller för att du har rätt.

Jag påpekade bara att om din gud faktiskt finns, och om han vill bevisa att han finns, så har han alla möjligheter att göra det.

Men det är som vanligt i religionen. Gud själv tiger, därför att han inte finns.

Och de troende människorna slår varandra i skallen med sina "argument" och sina heliga böcker.

I'm impressed. Not.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in