2019-03-25, 14:38
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag är inte den du diskuterar med men jag har läst bägge. Bibeln gör inte anspråk på att vara Guds ord. Islam hävdar att Koranen är det perfekta ordet av den perfekta guden. Vilket innebär att "Gud" påstår att Jorden är platt, att månen är ett ljus som Allah delade i två och sätter ihop igen, att solen färdas över den platta jorden och vilar på sin långa resa osv.

Att det finns kvinnor som försvarar islam är för mig helt jävla orimligt. Allah skapade kvinnan att vara mindre inteligent än mannen, och p.g.a att hon är mindre intelligent skall hon straffas i helvetet för evigt.
Du kanske har försökt att läsa.. men du har uppenbarligen inte förstått speciellt mycket alls.
Citera
2019-03-25, 14:44
Medlem
Runjus avatar
Hoppas Säpo har koll på denna tråden.. ts verkar minst sagt radikaliserad.
Citera
2019-03-25, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Tycker du att BDSM-kvinnor och män ska få slå sina "sexslavar" här i Sverige?
Motivera gärna ditt svar.
Ja, om det är överenskommet, samt är klart och tydligt vad som gäller (safeword).
Citera
2019-03-25, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag har ingen sympati för BDSM. Men enligt svensk lag har vuxna människor rätt att ha sex med varandra på det sätt de själva vill, så länge de båda själva önskar sig sexakten. Det faktum att BDSM inte är förbjuden i svensk lag innebär dock inte att den uttryckligen är tillåten.

Finns det någonting i Koranen som förbjuder BDSM, ifall en muslimsk man skulle vilja pigga upp sitt sexliv genom att utsätta sin hustru för lite sadism?
Och vad är skillnaden på muslimer som själva VÄLJER ATT följa det som står i Koranen?

Koranen säger att kvinnan är mannens åker.

En man får inte misshandla kvinnan utan de slag ni konstant läser in överdrifter i finns det reglering på. Det får inte vara så hårt att det blir märken eller att kvinnan skadas och han får absolut inte slå mot ansikte eller huvud. Dessutom gäller ju detta bara som nödsituation då kvinnan går överstyr och mannen redan försökt att tillrättavisa henne på andra sätt. Det kan ju tex vara en situation där kvinnan slår mannen först eller är orättvis mot barnen och hon vägrar ändra sitt beteende trots att mannen försökt prata med henne.
Citera
2019-03-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wazzobazzo
Muhammed red till himlen på en bevingad åsna och förekom Wright-bröderna med mer än tusen år?
Har du inte läst om profeten Elia, som togs upp till himlen i en eldvagn för nästan 3000 år sedan?

Hur som helst, vad får dig att tro att Skaparen inte kan fixa vingar och levitation?
Citera
2019-03-25, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Om du nu vill lära dig något:

Det du försöker förespråka är samma idé som de kristna, läs på lite om ”Jesus” och vad ”Han/det” är för någon/något.

Det är du som är hjärntvättat av makten! Hört talas om Babylons torn?

Du är i det närmaste en komplett idiot Leo, försök att inse det.
Du springer judens ärenden.
Dessutom vet du som sagt inte ens vad logik är och vill inte lära dig.
Hopplöst.

Problemet med Ateisterna här i tråden är att de inte ens vet vad ”Religion”, ”Gud” och ”Islam” betyder.
Jag önskar folk kunde lära sig att tänka och lära innan de talar.

Min biologiska programmering hjärntvättar icke den är min Sanna natur. Att en bok måste förklara dina med födda för mågor gör dig till en avart bortom all logik och räddning. Icke längre är du en Homo sapiens då makten lyckats be fria dig från din menade logiska för måga! Homo sapiens en gång numera snart en Homo arbets myra.

Logik är en biologiskt med född för måga som vi använder för att skapa förståelse om om världen och orsak och värkan! Gör vår art en tjänst och kastrera dig
Citera
2019-03-25, 14:54
Medlem
Citat:
Och vad är skillnaden på muslimer som själva VÄLJER ATT följa det som står i Koranen?

Koranen säger att kvinnan är mannens åker.

En man får inte misshandla kvinnan utan de slag ni konstant läser in överdrifter i finns det reglering på. Det får inte vara så hårt att det blir märken eller att kvinnan skadas och han får absolut inte slå mot ansikte eller huvud. Dessutom gäller ju detta bara som nödsituation då kvinnan går överstyr och mannen redan försökt att tillrättavisa henne på andra sätt. Det kan ju tex vara en situation där kvinnan slår mannen först eller är orättvis mot barnen och hon vägrar ändra sitt beteende trots att mannen försökt prata med henne.

Ja men DÅ är det ju okej, givetvis är våld okej så länge det inte är mot huvudet eller ansiktet

Kräks på din kvinnosyn. "Misshandel med reglering", läser du själv vad i helvete du förespråkar?!
Citera
2019-03-25, 14:56
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
[det är Han] som har gett er skepp

Var är mitt skepp?
Jag har inget skepp.

Citat:
[det är Han] som har gett er solen och månen, som löper [i sina banor] utan att förtröttas,

Tyvärr måste jag meddela att gubben i månen tydligen i alla fall tydligen har tröttnat, och fått för sig att dra här ifrån.
Citat:
The Moon's orbit (its circular path around the Earth) is indeed getting larger, at a rate of about 3.8 centimeters per year.
http://curious.astro.cornell.edu/astronomy-links/37-our-solar-system/the-moon/the-moon-and-the-earth/111-is-the-moon-moving-away-from-the-earth-when-was-this-discovered-intermediate

Citat:
menar Islam att Gud är unik, en allena, finns inget som kan linas [jag antar att du menar liknas] vid honom.
...
Gud är himlarnas och jordens ljus. Hans ljus kan liknas vid en nisch där en lykta står.

Så?:
  1. Inget kan liknas vid Gud
  2. Gud är ljus
  3. Hans ljus kan liknas vid en nisch

Det ovanstående hindrar mig som människa att ta detta obegripliga och motsägelsefulla budskap till mig.
Citera
2019-03-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Ja men DÅ är det ju okej, givetvis är våld okej så länge det inte är mot huvudet eller ansiktet

Kräks på din kvinnosyn. "Misshandel med reglering", läser du själv vad i helvete du förespråkar?!
Verkar jag bry mig om ifall du kräks eller inte?

Varför behöver du så ofta svordomar för att uttrycka dina åsikter? Är det för du tycker om överdrifter?
Citera
2019-03-25, 15:00
Medlem
Citat:

De blir ju för i helvete mördade om de väljer att gå ur "KviNnoRnA hAr fAKtiSkt VaLt aTT bLi MisShaNdLaDeeeee oCH föRTrYcKtAaaaa"
Citera
2019-03-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
De blir ju för i helvete mördade om de väljer att gå ur "KviNnoRnA hAr fAKtiSkt VaLt aTT bLi MisShaNdLaDeeeee oCH föRTrYcKtAaaaa"
Försöker du påvisa din iq-nivå eller vad?
Citera
2019-03-25, 15:02
Medlem
Citat:
Verkar jag bry mig om ifall du kräks eller inte?

Varför behöver du så ofta svordomar för att uttrycka dina åsikter? Är det för du tycker om överdrifter?

Du sitter och försvarar våld mot kvinnor, men väljer att lägga fokus på att jag använder svordomar i mitt språkbruk, och i samma andetag så sitter ni och förundrar över varför inte hela världens befolkning är muslimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in