2019-03-25, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Vad ser du som orimligt i Islam?

Muhammed red till himlen på en bevingad åsna och förekom Wright-bröderna med mer än tusen år?
Citera
2019-03-25, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Jag förstår lockelsen med Islam. Islam har svar på allt, det är bara att underkasta sig och göra som det står i boken så når du paradiset. Priset är din frihet.
Berätta hur (för enkelhetens skull kan vi säga...) en konvertit blir av med sin frihet som själv väljer att följa Islam.

Berätta också vilken frihet du anser att du själv har? Du blev tvingad att vara i skolan en stor del av ditt liv för att få inpräntat i skallen vissa saker och nu är du underkastad att lyda svenska politikers regler, så...
Citera
2019-03-25, 14:13
Medlem
Citat:
Kan du HÄNVISA till koranen till verserna som säger att de som lämnar Islam ska mördas?

Nix. Det kan jag inte.

Men du då, Islampeaceback1? Det står verkligen i Koranen att en man får gifta sig med fyra hustrur. Då håller du med om det och tycker att det är bra? Då tycker du att muslimska män, som till exempel du själv, borde få gifta dig med fyra hustrur här i Sverige?

Citat:
4:3 If you fear you cannot act fairly towards the orphans—then marry the women you like—two, or three, or four.

Och det står verkligen i Koranen att om en kvinna begår "lewdness" - som genom att stå och grovhångla med en man på gatan, till exempel - och det finns fyra vittnen, så ska kvinnan låsas in i sitt hem tills hon dör.

Citat:
4:15 Those of your women who commit lewdness, you must have four witnesses against them, from among you. If they testify, confine them to the homes until death claims them, or God makes a way for them.

Då håller du med om att vi bör döma kvinnor till döden om de hånglar offentligt i Sverige? Därför att det står att vi ska göra så i Koranen?

Och det står verkligen att en man får slå sin hustru, om hon är olydig.

Citat:
4:34 The good women are obedient, guarding what God would have them guard. As for those from whom you fear disloyalty, admonish them, and abandon them in their beds, then strike them.

Då tycker du att män ska få lov att slå sina fruar här i Sverige? Därför att det står så i Koranen?

Du, Islampeaceback1, menar du att islam är detsamma som Koranen och att Koranen ska bestämma allt över människorna, även här i Sverige?
Senast redigerad av Egnatankar 2019-03-25 kl. 14:24.
Citera
2019-03-25, 14:20
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remidgrus
Din oförmåga att tolka vad som skrivs är direkt komisk, det är roligt hur du bekräftar min syn på ert tankesätt gång på gång. Nog om det.

Han beordrar inte gud till något alls. Han påvisar hur enkelt det hade varit för gud att bevisa sin existens och den "rätta religionen" om han ville, för att undvika att en majoritet av det mänskliga släktet "tror fel". Igen, det är som att tala till ett barn...
Jo du tror att du kan kräva Gud på bevis. Det kan du inte.
Citera
2019-03-25, 14:21
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Koranen är min källa
Hänvisa till verserna om du talar sanning
Citera
2019-03-25, 14:26
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
=Egnatankar|67130819]Nix. Det kan jag inte.

inte?

Citat:
Men du då, Islampeaceback1? Det står verkigen i Koranen att en man får gifta sig med fyra hustrur. Då håller du med om det och tycker att det är bra? Då tycker du att muslimska män, som till exempel du själv, borde få gifta dig med fyra hustrur här i Sverige?

Om man kan behandla alla exat lika vilket är omöjligt nästan och väldigt få kan det. Syftet här är inte sexuellt utan detta är för kvinnornas skull. Kvinnorna förr i tiden var beroende av männen, koranen ville inte komma och radikalt ändra på samhällen eftersom det skulle ge motsatta effekter. Men varje man kunde försörja 4 fruar så att de inte skulle leva i fattigdom eller tvingas sälja sin kropp.

Citat:
Och det står verkligen i Koranen att om en kvinna begår "lewdness" - som genom att stå och grovhångla med en man på gatan, till exempel - och det finns fyra vittnen, så ska kvinnan låsas in i sitt hem tills hon dör.

Om 4 vittnen finns. Vem vill ha publik när de har sex? Syftet här är att förstå Guds budskap, inte att straffa människor. Om 4 vittnen inte finns kan domen inte falla,4 vittnen kommer aldrig finnas och domen kan således aldrig falla men budskapet kvarstår.

Citat:
Då håller du med om att vi bör döma kvinnor till döden om de hånglar offentligt i Sverige? Därför att det står att vi ska göra så i Koranen?
se ovan

Citat:
Och det står verkligen att en man får slå sin hustru, om hon är olydig.
så står det inte. Läs versen igen eller skicka den här.

Citat:
Då tycker du att män ska få lov att slå sina fruar här i Sverige? Därför att det står så i Koranen?

Du, Islampeaceback1, menar du att islam är detsamma som Koranen och att Koranen ska bestämma allt över människorna, även här i Sverige?

Du har missförstått allt vad Islam och koranen står för.
Citera
Medlem
Citat:
Nej, det behöver Gud inte. Gud är allsmäktig. Det du säger är att Gud kan inte uppleva hur människor känner om han inte blir människa.

Fel! Ingens börda läggs på nån annan. Jesus tar inte på sig andras synder. Andras synder måste var och en själv sona för.

Fel! Detta är nåt som kristna har hittat på

Sonen var alltså gudomlig? blev sonen skapad? eller existerade han jämte sin far alltid?

Ingen har rätt att ge eller ta liv förutom Gud. IGEN!

Vi förnekar inget av nåt som nån profet har sagt förutom det ni kristna hittat på om Jesus.

Blanda inte in religion och politik. IS är ren och pur politik.

Gud är inte avlad. Sluta med detta om det är Gud du vill dyrka.

Sluta med detta om det är Gud världens skapare du vill dyrka. Jesus har inte hållit sig för Gud för att tjäna Gud.
Sonen är UPPHÖJD till Gud.

Upp 2:28
samma makt (Guds eller gudomlig makt) som jag (Jesus) har fått av min Fader. Och jag skall ge honom morgonstjärnan.

I Ps 110, dvs INNAN Jesus sändes till jorden, fick han ett uppdrag av Gud (Fadern) och fick sätta sig på Guds tron.

Ps 110:1
Så lyder Herrens (Faderns) ord till min härskare (Jesus):
Sätt dig på min högra sida,
så skall jag lägga dina fiender
som en pall under dina fötter.

Ja, då var han bara Israels kung, därför kallar David, själv Israels kung, honom härskare. Men han blev upphöjd till Gud för att kunna utföra uppdraget Gud hade gett honom: lägga sina fiender under sig. Men Jesus är bara Gud för en tid.

1Kor 15
24Sedan kommer slutet, när han överlämnar riket åt Gud, Fadern. Då har han förintat varje välde och varje makt och kraft, 25ty han måste härska tills han har lagt alla fiender under sina fötter. 26Den siste fienden som förintas är döden, 27ty allt har han lagt under sina fötter. När det heter att allt är lagt under honom är naturligtvis den undantagen som har lagt allt under honom. 28Men när allt har lagts under honom skall Sonen själv underordna sig den som har lagt allt under honom, så att Gud blir allt, överallt.

Han måste härska tills uppdraget Gud gav honom är utfört, sedan ska Jesus UNDERORDNA sig Fadern, vilket innebär att båda två är allsmäktiga just nu. Så har Gud bestämt.

Jesus kom för att UPPFYLLA lagen, och hur UPPFYLLER han lagen? Genom ett fullkomligt offer. Moses lag instiftades med blod och måste således UPPFYLLAS med ett fullkomligt syndoffer. Läs Heb 9 för kontext. Visst är alla ansvariga för sina egna synder, men lycklig är den människa som Gud inte tillräknar synd, och det kan bara ske genom Kristus. Alla som håller sig till lagen ska dömas genom lagen.

Det är inget kristna hittat på. Jag har precis visat dig att det står i Ps 110 att han levde i himlen när han fick sätta sig på Guds tron.

Det står att Sonen är den första varelsen Gud skapade.

Kol 1:15
Han är den osynlige Gudens avbild, den förstfödde i hela skapelsen,

Och varför skulle det inte kunna vara Jesus? Nån måste ju ha varit den första Gud skapade.

Varför läser du inte vad det står? Jesus säger ju själv att det är Fadern som bestämt det för honom.

Joh 10:18
Ingen har tagit det ifrån mig, jag ger det av fri vilja. Jag har rätt att ge det, och jag har rätt att få det tillbaka. Detta har min Fader bestämt för mig.”

Då förnekar ni alltså profeternas ord och föraktar profetior.

Vill du förneka att alla muslimer vill leva i en islamistisk stat, som Turkiet eller Iran?

Fadern är inte avlad, men Sonen är det. Han är den förstFÖDDE i hela skapelsen (Kol 1:15 här ovanför), Gud avlade honom genom att göra Maria gravid, och han föddes av Anden (Fadern) vid uppståndelsen.

Joh 3
6Det som har fötts av kött är kött, och det som har fötts av Anden (Fadern) är ande.

Så vi BLIR en ande vid uppståndelsen, då vi FÖDS av Anden (Fadern, Gud).

Apg 13:33
har Gud infriat åt oss, deras barn, genom att låta Jesus uppstå, som det heter i andra psalmen: Du är min son, jag har fött dig i dag.

Så även därför är Jesus Guds Son, för att han föddes av Anden (Fadern) vid uppståndelsen. Mycket du inte kände till eller?

Som sagt muslimer är felinformerade, trots att Gud upplyste Muhammed om både Torah och evangeliet, men varken Muhammed eller hans följare trodde på vad din dumma profet fick höra.

Koranen 3:3
He has sent down upon you, [O Muhammad], the Book in truth, confirming what was before it. And He revealed the Torah and the Gospel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Tycker du att BDSM-kvinnor och män ska få slå sina "sexslavar" här i Sverige?
Motivera gärna ditt svar.
Citera
2019-03-25, 14:32
Medlem
Citat:
inte?

Om man kan behandla alla exat lika vilket är omöjligt nästan och väldigt få kan det. Syftet här är inte sexuellt utan detta är för kvinnornas skull. Kvinnorna förr i tiden var beroende av männen, koranen ville inte komma och radikalt ändra på samhällen eftersom det skulle ge motsatta effekter. Men varje man kunde försörja 4 fruar så att de inte skulle leva i fattigdom eller tvingas sälja sin kropp.

Om 4 vittnen finns. Vem vill ha publik när de har sex? Syftet här är att förstå Guds budskap, inte att straffa människor. Om 4 vittnen inte finns kan domen inte falla,4 vittnen kommer aldrig finnas och domen kan således aldrig falla men budskapet kvarstår.

Så förutsatt att mannen kan behandla alla fruar lika, så tycker du att han kan få ha fyra fruar? Men en fru får inte ha fyra män? Var är allt ditt gapande om att män och kvinnor behandlas exakt lika?

Nu frågade han inte om sex för det första, utan hångel. Svara på frågan. En kvinna hånglar med sin pojkvän öppet på stan, det finns 20 vittnen. Vad tycker du bör hända med henne, enligt din tolkning av din bok?

För det andra så finns det MÅNGA som vill ha sex med publik. Ska dessa människor straffas, tycker du?
Citera
2019-03-25, 14:34
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo.Galli
Du före faller helt avsakna all form av logik som vår art är biologiskt disponerade att besitta. Är testet måhända accepterar av makten? Samma makt som söker kontroll över det Naturliga urvalet och evolutionen genom sina verktyg för makt och indoktrinering? Kräver jag läsa en länk för att skapa logik och förstå min egen biologiska programmering? Du torde liknas med ett tecken för under gång! Genom din falska logik och brist på förstpelse för eder logiska kapacitets brist verkar makten ha lyckats och in lett sin evolutionära process att evolutionera bort vår förmåga att tänka logiskt och öndra vår Sanna natur till den grad att Homo sapiens börjar ta formas till en korsning mellan arbets myror och boskap. Kan du inte bruka logik skall du icke heller tro detta! Var dina Sanna natur din biologiska skymf

Logik är icke en vetenskap utan enbiologiskt programmerad egenskap som Homo sapiens be sitter och som tagit oss högat upp i näringskedjan. vetenskaper är nästan alltid ett makt medel vilken makten använder för att indoktrinera dim art fränder som besitter en för hög biologisl kapacitet att skapa logik för att lurad av andra fantasi foster som religion
Om du nu vill lära dig något:

Det du försöker förespråka är samma idé som de kristna, läs på lite om ”Jesus” och vad ”Han/det” är för någon/något.

Det är du som är hjärntvättat av makten! Hört talas om Babylons torn?

Du är i det närmaste en komplett idiot Leo, försök att inse det.
Du springer judens ärenden.
Dessutom vet du som sagt inte ens vad logik är och vill inte lära dig.
Hopplöst.

Problemet med Ateisterna här i tråden är att de inte ens vet vad ”Religion”, ”Gud” och ”Islam” betyder.
Jag önskar folk kunde lära sig att tänka och lära innan de talar.
Citera
2019-03-25, 14:35
Medlem
AXKYA131313s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Är Islam den rimligaste och mest sanna religionen?
Tror inte du vågar svara, men jag gör ett försök ändå.
Kanske av de Abrahamitiska. Är inte tillräckligt insatt för att uttala mig.
Citera
2019-03-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bukakekockaburra
Tycker du att BDSM-kvinnor och män ska få slå sina "sexslavar" här i Sverige?
Motivera gärna ditt svar.

Jag har ingen sympati för BDSM. Men enligt svensk lag har vuxna människor rätt att ha sex med varandra på det sätt de själva vill, så länge de båda själva önskar sig sexakten. Det faktum att BDSM inte är förbjuden i svensk lag innebär dock inte att den uttryckligen är tillåten.

Finns det någonting i Koranen som förbjuder BDSM, ifall en muslimsk man skulle vilja pigga upp sitt sexliv genom att utsätta sin hustru för lite sadism?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in