2019-03-21, 15:54
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gassarn1
tog stopp vid 300 P idag,,,
Börjar misstänka att du är en shill för Wifog vid det här laget. Får 1-2 reklamer och sen tar det stopp i timmar. Enda jag får upp är "Sverigepremiär Ford Focus Active" som är en reklam som tydligen inte räknas som en reklam, då jag får noll poäng av att glo på den.

Vilken tid på dygnet kollar du? Innan 12?
Citera
2019-03-21, 22:33
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Börjar misstänka att du är en shill för Wifog vid det här laget. Får 1-2 reklamer och sen tar det stopp i timmar. Enda jag får upp är "Sverigepremiär Ford Focus Active" som är en reklam som tydligen inte räknas som en reklam, då jag får noll poäng av att glo på den.

Vilken tid på dygnet kollar du? Innan 12?

Vad är en shill?
Citera
2019-03-21, 23:34
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Vad är en shill?
En shill är en person som jobbar för ett företag, men låtsas om att inte göra det. Personen sitter sen och berättar om hur bra företaget denna i hemlighet jobbar för är för att ge företaget bra marknadsföring.

gassarn1 och BdKabben är de enda två personerna i denna tråd som den senaste månaden tycks få mer än 50 poäng om dagen. Själv får jag betydligt färre poäng än så. Det får en fan att undra.

Idag har jag t.ex. lyckats få 3 poäng. Suttit i en kvart nu och det kommer helt enkelt ingen reklam. Finns två enkäter däremot. En för 437 poäng som ska ta 23 minuter och en för 300 poäng som ska ta 13 minuter. Som jag och biomatec varit inne på är enkäter ett jävla skämt då de är så pass styrda att de praktiskt taget uppmanar mig till att ljuga för att ha en chans att få poäng.

Om man tvingas ljuga på en enkät är fan något fel. Det naturliga vore såklart att alla svar accepteras, samt att frågor i stil med "Hur gammal är du" och "Är du man eller kvinna" borde tas bort då vi redan uppgett denna info förut. Om jag suttit i 20 min och sen råkar kryssa i "fel" svar på om jag lyssnar på heavy metal eller inte borde jag såklart inte få 0 poäng av enkäten. Det är ren jävla stöld som det fungerar idag.

Edit: Bestämde mig för att ge enkäten på 13 min ett försök.
Naturligtvis kom frågan om ålder
Samt frågan om kön
Den frågar vad jag tänkt köpa de kommande 12 månaderna
Och tydligen dög inte mitt svar

Senast redigerad av salxar 2019-03-22 kl. 00:21.
Citera
2019-03-22, 22:23
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tommpaboy
En ny operatör på marknaden som kommer 10 december och allt ska vara gratis. Man "betalar" genom att titta på reklam istället. "120 minuter samtal, 200sms och obegränsat med surf" skriver de. Någon som vet om det gäller för alltid? (verkar dumt...) Eller om det är 120minuter och 200 sms i månaden som gäller?

WiFog säger själva att de satsar på att 1% av befolkningen ska använda deras operatör. Något för studenterna eller arbetslösa / låginkomsttagare månne? De säger också att de hyr in sig på 3's "linjer" så de kommer ha samma täckning som 3.

Någon som kommer nappa på detta och prova? Jag avstår nog. Men jag fascineras ändå hur långt det börjar komma med tekniken, operatörerna och priserna på telemarknaden jämfört med 15-20 år sen.

http://wifog.com/

Allvarligt är man inte enormt trött på all reklam, skulle aldrig skaffa en sån tjänst.
Slänger alla appar som det är för mycket reklam i.
Citera
2019-03-23, 15:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
En shill är en person som jobbar för ett företag, men låtsas om att inte göra det. Personen sitter sen och berättar om hur bra företaget denna i hemlighet jobbar för är för att ge företaget bra marknadsföring.

gassarn1 och BdKabben är de enda två personerna i denna tråd som den senaste månaden tycks få mer än 50 poäng om dagen. Själv får jag betydligt färre poäng än så. Det får en fan att undra.

Idag har jag t.ex. lyckats få 3 poäng. Suttit i en kvart nu och det kommer helt enkelt ingen reklam. Finns två enkäter däremot. En för 437 poäng som ska ta 23 minuter och en för 300 poäng som ska ta 13 minuter. Som jag och biomatec varit inne på är enkäter ett jävla skämt då de är så pass styrda att de praktiskt taget uppmanar mig till att ljuga för att ha en chans att få poäng.

Om man tvingas ljuga på en enkät är fan något fel. Det naturliga vore såklart att alla svar accepteras, samt att frågor i stil med "Hur gammal är du" och "Är du man eller kvinna" borde tas bort då vi redan uppgett denna info förut. Om jag suttit i 20 min och sen råkar kryssa i "fel" svar på om jag lyssnar på heavy metal eller inte borde jag såklart inte få 0 poäng av enkäten. Det är ren jävla stöld som det fungerar idag.

Edit: Bestämde mig för att ge enkäten på 13 min ett försök.
Naturligtvis kom frågan om ålder
Samt frågan om kön
Den frågar vad jag tänkt köpa de kommande 12 månaderna
Och tydligen dög inte mitt svar

2019-03-20 fick jag drygt 2000 poäng, var inte slut för det utan jag ides inte fortsätta, förutom det har det från Januari till nyligen varit 60 - 90 poäng som varit max.
Och ja, jag klickade fram reklamen..
Enkäterna är rätt värdelösa, när man suttit och svarat på dumma frågor i 10 min så får man plötsligt fram "du tillhör inte målgruppen" Går lite bättre om man blåljuger och säger man har 10 småbarn och är väldigt sjuk, köper nya bilar vartannat år osv.
Senast redigerad av Onanikrem 2019-03-23 kl. 15:21.
Citera
2019-03-24, 20:21
Medlem
Någon tror tydligen att jag är är en shill.

Första gången jag har hört det.

Jag vet inte hur jag ska lägga in en bild i det här forumet.

Men här är en länk till forumbilder där jag laddade upp en bild på historiken.

Vet inte hur ni gör men 240p tar ca 40 minuter.

http://forumbilder.se/I4QB4/screenshot-20190324-201719-se-wifog
Senast redigerad av BdKabben 2019-03-24 kl. 20:26.
Citera
2019-03-25, 09:16
Medlem
Vill inte anklaga Dig för osanning eller manipulation - men önskvärt ifall Du håller
med om att en reklamfilm ger exakt 3p.

Håller Du med?

Ifall svaret är ja - försök förklara Dina 140p från bilden, det går inte att få 140p.

Bilden är manipulerad!
Citera
2019-03-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Vill inte anklaga Dig för osanning eller manipulation - men önskvärt ifall Du håller

Håller Du med?

Ifall svaret är ja - försök förklara Dina 140p från bilden, det går inte att få 140p.

Bilden är manipulerad!

Ibland får man 1-poängs banners, dock har det varit långt imellan dom nu på senare tid.
Jag har fyra olika Wifog konton.
Just den 21.03 var det något konstigt med Wifogs räkneverk, kuggat över eller något? Då fick jag 1089+1047+711+1092 poäng, alla trepoängare, ingen banner. Poängtaket var då inte nått, men jag orkade inte forsätta på natten.

I dag (på natten) har det också varit något konstigt. T ex har jag fått 3x241 poäng och 1x242. Har inte en susning varför dessa udda totalpoäng, men där är dom.

Bilden behöver inte alls vara manipulerat!!

Edit: Just nu ramlade det in en klump med poäng, dagens status hittills = 3x421+1x422 poäng.
Wifog har ändrat mönster på laddningen, fördelar reklamen över hela dygne. Man måste kolla då och då, kommer stadigt nya filmer.
Senast redigerad av yalledingo 2019-03-25 kl. 11:43.
Citera
2019-03-25, 12:13
Medlem
yalledingo

”Fan tro't”
Citera
2019-03-25, 12:26
Medlem
pirata-codexas avatar
Har haft wifog, aldrig mer, värdelöst anser jag.
Samma med hallon, bara skit.
mvh
Citera
2019-03-25, 13:19
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic

Håller Du med?

Bilden är manipulerad!

Nej, bilden behöver inte alls vara manupulerad. Precis som yalledingo skriver så trillar det ibland in enstaka poäng för en banner, som hängs på direkt efter en film. Då blir det 4 poäng för det dubbelmomentet. Det har hänt för oss i familjen också. Inget konstigt eller lurt med det alls.
Citera
2019-03-25, 16:43
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BdKabben
Någon tror tydligen att jag är är en shill.

Första gången jag har hört det.

Jag vet inte hur jag ska lägga in en bild i det här forumet.

Men här är en länk till forumbilder där jag laddade upp en bild på historiken.

Vet inte hur ni gör men 240p tar ca 40 minuter.

http://forumbilder.se/I4QB4/screenshot-20190324-201719-se-wifog
Jag har försökt betydligt mer än 40 minuter de senaste dagarna och för mig ser det ut så här. Det kommer ingen reklam, förutom någon enstaka. Kan vara att vi kryssat i helt olika när det gäller vad vi tjänar, har studerat, ålder, osv.

Förhoppningsvis börjar det rulla in reklam regelbundet för oss övriga också snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in