2020-07-28, 22:56
Medlem
Ifølge den tyske storavisa Bild ligger kolonihagen bare fem kilometer unna Braunschweig, hvor den 43 år gamle mannen, som er mistenkt for å bortført og drept tre år gamle Madeleine McCann, har vært bosatt.

Kolonihagen består av fem private hager.
En 73 år gammel mann, W. K*ssack, som bor på nabotomta til kolonihagen, forteller at hagen politiet nå gjennomsøker ble leid ut til en mann i 2006 eller 2007. Madeleine McCann forsvant i 2007.

I en periode på noen måneder skal en fremmed mann ha brukt kolonihagen, før den ble stående ubrukt i årevis. Den fremmede mannen skal ha eid en campingbil. Ifølge Kossack skal hytta ha blitt revet, og det skal nå bare være grunnmuren som står igjen.
https://www.dagbladet.no/nyheter/mis...-unna/72698682

Hvorfor står denne teksten nederst i denne diskusjonstråden? :
Denna diskussion har blivit helt eller delvis blockerad i Europa från Googles sökresultat.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-28 kl. 23:12.
Citera
2020-07-29, 02:24
Medlem
Linxieloos avatar
Undrar vad som fått polisen att söka just där. Det är ju en minst sagt långsökt plats att söka på på måfå... Har de fått tips om att det var där han höll till efter försvinnandet, har det hittat någon av de eftersökta bilarna i anslutning till den eller kan det varit någon mer som varit inblandad som valt att prata?
Jag tvivlar starkt på att han sagt något själv, jag har inte fått intrycket av att han är en man med samvete direkt...
Citera
2020-07-29, 02:34
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Polisen söker just nu efter något på en kolonilott i Tyskland i samband med utredningen kring Madeleine McCanns försvinnande, uppger åklagare enligt AFP.

Insatsen sker i Hannover där den misstänkte Christian Brückner har bott.

Det är inte känt vilken koppling den misstänkte mannen har till kolonilotten.

Jag förstår inte hur tysken fått in flickan i Tyskland från Portugal.
Han hade väl knappast hennes pass och jag har svårt att tro att han fixade ett falskt sådant i Portugal.
Hur skulle det ha gått till?
Citera
2020-07-29, 02:52
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Han hade väl knappast hennes pass och jag har svårt att tro att han fixade ett falskt sådant i Portugal.
Genom att hålla henne gömd i en husbil kanske? Jag tvivlar på att hon satt i ett passagerarsäte om hon fördes ut ur landet.
Citera
2020-07-29, 03:01
Medlem
Linxieloos avatar
Det vore bra om hon hittades i Tyskland och inte i Portugal (ifall den nu misstänkte mannen nu är skyldig förstås vilket det verkar finnas en del som pekar mot).
Det ser ut att finnas en hel del prestige hos iaf delar av den portugisiska poliskåren att sätta dit pappan för försvinnandet och hittas hon i Portugal kan det fortfarande finnas visst tvivel om vem som är skyldig.
Om hon hittas i Tyskland skulle fadern att rentvås helt och ökar dessutom chanserna för en fällande dom mot den nu misstänkte.
Senast redigerad av Linxieloo 2020-07-29 kl. 03:04.
Citera
2020-07-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Undrar vad som fått polisen att söka just där. Det är ju en minst sagt långsökt plats att söka på på måfå... Har de fått tips om att det var där han höll till efter försvinnandet, har det hittat någon av de eftersökta bilarna i anslutning till den eller kan det varit någon mer som varit inblandad som valt att prata?
Jag tvivlar starkt på att han sagt något själv, jag har inte fått intrycket av att han är en man med samvete direkt...
Det kan hende at noen har tipset politiet om at han eventuelt oppholdte seg i den kolonihagen. Kanskje vitner kjente igjen campingbilen hans (hvis han eventuelt brukte den samme bilen i kolonihagen)?

Jeg fant annen interessant informasjon:

Avisen skriver at en eks-kjæreste til den tyske mannen har uttalt seg om hva den mistenkte 43-åringen sa kvelden før Madeleine forsvant.

– Jeg har en forferdelig jobb å gjøre i Praia da Luz i morgen. Det er en forferdelig jobb, men det er noe jeg må gjøre, og det vil endre livet mitt. Du vil ikke se meg på en stund, sa han ifølge den britiske eks-kjæresten.

https://www.tv2.no/nyheter/11490443/

Tidligere etterforskningsleder: Madeleine McCann-mistenkt avslørt på nettforum
Den 43 år gamle tyskeren som er utpekt som mannen som kidnappet og drepte Madeleine McCann i 2007, kan bli felt av sine digitale fotspor.

https://www.tv2.no/nyheter/11483045/

Maddie-mistenkt skal ha diskutert drap på barn med annen pedofil
Mannen som er mistenkt for å stå bak kidnappingen av Madeleine McCann kan ha fått tips om at jenta var alene av ansatt på hotellet.

Diskuterte kidnapping og drap.
Politiet har oppdaget at Christian B. har diskutert kidnapping, voldtekt og drap av en jente i samtale med en annen pedofil. Han skal ha formidlet ønske om å «fange noe lite og bruke det i dagevis», skriver den britiske avisen The Times, som siterer tysk påtalemyndighet.

Når han ble spurt om faren ved å bli tatt, svarte han avfeiende: «Meh, hvis bevisene er ødelagt ...»

https://www.tv2.no/nyheter/11491138/
Citera
2020-07-29, 09:12
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Genom att hålla henne gömd i en husbil kanske? Jag tvivlar på att hon satt i ett passagerarsäte om hon fördes ut ur landet.

Jo så kan det ju ha gått till om han bilat hela vägen och inte flugit.
Då funderar jag på om hon redan var död. (Eller sövd).
Om inte så är ju risken att hon ger ljud ifrån sej.
Man måste väl ändå passera några gränskontroller mellan Portugal och Tyskland?
Usch, kan inte låta bli att tänka på det stackars barnet och hur rädd hon måste varit.
Citera
2020-07-29, 09:29
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica

Portugal är medlem i EU sedan 1986, så varför skulle det vara svårt att få in flickan i Tyskland?
Citera
2020-07-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForeignAffair
Vi diskuterar över de 2 suspekta i fallet Madeleine Mccann. Om du vill läsa, här :

www.mccannpjfiles.co.uk

Ni som fortfarande tror att föräldrarna är skyldiga kan ju inte vara normalt funtade... det bevisades för många år sedan att så inte var fallet.
Citera
2020-07-29, 13:36
Medlem
Linxieloos avatar
Brueckner ska tydligen ha hållt till på tomten 2007. Det ska då ha funnits ett skjul där som även haft en källare. Skjulet revs strax efter. Jag förstår nu varför tyska polisen tycker att det är en intressant plats att söka på och även varför de behöver grävare.
https://www.dailymail.co.uk/news/art...allotment.html
Ur artikeln:
Citat:
Madeleine McCann kidnap suspect 'had a CELLAR' on allotment being dug up by police in Germany and 'lived off-grid on the plot in 2007' - the same year the girl vanished
Senast redigerad av Linxieloo 2020-07-29 kl. 13:40.
Citera
2020-07-29, 14:23
Medlem
Något man aldrig trodde skulle hända i detta fallet.

Citat:
Enligt tyska tidningen Bild har polisen hittat ett dolt källarutrymme i koloniområdet i Hannover, Tyskland, där polisen har sökt under det senaste dygnet i samband med utredningen av Madeleine “Maddie” McCanns försvinnande.

Polisen har bekräftat att undersökningarna är relaterade till Maddie-utredningen, men har inte uppgett vad de letar efter.

Man har bland annat sökt med grävmaskin och hundar. I dag, onsdag, hittades stora betongfundament i området och polisen arbetar nu med utgrävning.
Citera
2020-07-29, 14:36
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Något man aldrig trodde skulle hända i detta fallet.
Skulle du kunna länka till artikeln som citatet kommer ifrån? Skulle vara intressant att läsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in