Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-01, 22:53
  #4609
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Text.

Saknar dina utmärkta och intressanta inlägg och uppdateringar 2big4you, har du läst/hört något på sistone?

Och hur gick det egentligen med den där filmen som någon kvinnlig person, som jag tyvärr inte minns namnet på nu, skulle göra? Hon som var hos paret McCanns och ställde frågor i dörren? Stoppades den?
Citera
2017-10-08, 18:21
  #4610
Medlem
Undra vad det kan vara för viktig information denna kvinnan kan ha?
Citat:
Polisen söker kvinna från Östeuropa – kan ha viktiga uppgifter om Maddie

Citat:
Utredningen har redan en stor budget – på nära 130 miljoner svenska kronor – och får nu drygt 1,6 miljoner kronor extra för sökinsatser rörande just den här kvinnan.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...ter-om-maddie/
Citera
2017-11-03, 10:55
  #4611
Medlem
everythingiss avatar
Spontant känner jag att det är föräldrarna som ligger bakom hennes död. Jag tror att de har ljugit så länge att de nu är övertygade om att det finns en utomstående gärningsman. Ingen frisk förälder lämnar sina småbarn själva på ett ställe, framför allt om det inte rör sig om hemmet,skulle vara om det handlar om pundare till föräldrar, men det verkar det inte vara frågan om.
Citera
2017-11-05, 07:38
  #4612
Medlem
Citat:
En kvinna i lila klänning kan sitta på bevis rörande treåriga Maddie McCanns försvinnande.

Citat:
Hennes make, som nu är död, var en dömd pedofil. Flera personer nämnde paret i ett inledande skede av utredningen, bland annat ska kvinnan ha observerats i närheten av Ocean club.
Men paret försvann från Portugal kort efter försvinnandet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...garisk-pedofil
Citera
2017-11-05, 07:44
  #4613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...garisk-pedofil

skulle inte förvåna mig om det var någon som kidnappade Madeleine och sålde henne. Zigenare tycke rom att kidnappa barn och muslimer brukar tycka om att köpa vita kvinnor och barn.
Citera
2017-11-05, 09:37
  #4614
Medlem
GilGrissom82s avatar
Mer information om iakttagelserna kring kvinnan i den lila klänningen.

Även en (ny?) rekonstruktionsvideo från natten för Maddies försvinnande.

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...questions.html
Citera
2017-11-26, 19:38
  #4615
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Saknar dina utmärkta och intressanta inlägg och uppdateringar 2big4you, har du läst/hört något på sistone?

Och hur gick det egentligen med den där filmen som någon kvinnlig person, som jag tyvärr inte minns namnet på nu, skulle göra? Hon som var hos paret McCanns och ställde frågor i dörren? Stoppades den?

Jag håller med och jag undrar också vad det blev av Sonia P(oultron)s (stavning?) film. Någon som vet?
Citera
2017-11-29, 10:19
  #4616
Medlem
TheLightstones avatar
Rimligt händelseförlopp (?)=

Föräldrarna är båda läkare, och kan skriva ut mediciner, de ger Maddie lugnande (som de själva ibland använder för att sova) för att de ska kunna äta middag utan att bli avbrutna av gråtande barn (då Maddie hade en tendens att vara ledsen på natten). Maddie överdoserar/är allergisk mot medicinen, dör av andningssvårigheter i sängen.
När vännen i tapasgruppen tittar till barnen ser det ut som att Maddie sover. Föräldrarna tittar till barnen, och upptäcker att Maddie inte andas, får panik. Försöker HLR i vardagsrummet där hund sedan reagerar. Föräldrarna vet att eventuellt läkemedel skulle synas vid obduktion och gör sig därför av med kroppen för att inte få skulden, i chocken hittar de på ett händelseförlopp och håller sedan stenhårt på storyn.
Jag tänker särskilt på mammans iakttagelser om dörren till sovrummet som blåste igen, hon berättar om händelsen på exakt samma sätt varje gång, det känns inövat.
Jag är ingen expert på fallet, men vad tror ni om detta?
Citera
2017-11-29, 16:04
  #4617
Medlem
The Lightstone, självklart är det som du skriver.
Citera
2017-11-30, 14:07
  #4618
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Rimligt händelseförlopp (?)=

Föräldrarna är båda läkare, och kan skriva ut mediciner, de ger Maddie lugnande (som de själva ibland använder för att sova) för att de ska kunna äta middag utan att bli avbrutna av gråtande barn (då Maddie hade en tendens att vara ledsen på natten). Maddie överdoserar/är allergisk mot medicinen, dör av andningssvårigheter i sängen.
När vännen i tapasgruppen tittar till barnen ser det ut som att Maddie sover. Föräldrarna tittar till barnen, och upptäcker att Maddie inte andas, får panik. Försöker HLR i vardagsrummet där hund sedan reagerar. Föräldrarna vet att eventuellt läkemedel skulle synas vid obduktion och gör sig därför av med kroppen för att inte få skulden, i chocken hittar de på ett händelseförlopp och håller sedan stenhårt på storyn.
Jag tänker särskilt på mammans iakttagelser om dörren till sovrummet som blåste igen, hon berättar om händelsen på exakt samma sätt varje gång, det känns inövat.
Jag är ingen expert på fallet, men vad tror ni om detta?

Vad beträffar dörren till sovrummet som skulle ha "blåst" igen samt att gardinerna skulle ha "flugit upp". Så stämmer det föga. Orsaken till varför inte gardinerna inte kan ha "flugit upp" är att det stod en soffa mot gardinerna. Finns en bild på det i utredningsmaterialet. Också i nära anslutning efter försvinnandet så hävdar Kate att någon har mixtrat med fönstret. O det stämmer. Bara det att det hände några dagar tidigare. Det var någonting med låsanordningen som inte funkade och reparerades. Detta skulle ha varit på söndagen om jag inte minns helt fel. Även här så upprepar Kate en händelse tillbaks i tiden och inte den aktuella dagen (torsdag).

Har sagt det förr.
Det är helt ofattbart att det har spenderats så mycket pengar på en tillsynes (med all respekt) ordinär tjej och hennes försvinnande. Den portugisiska polisen gjorde rätt från början som ställde dom svåra frågorna till familjen...vilket är brukligt i dessa sammanhang för att få en klar bild av vad som hänt samt än viktigare om föräldrarna (i detta fall) är inblandade eller inte. Det är 101 vad gäller tillvägagångssättet. Vilken polis och vi som är intresserade av brott, vet att man alltid "intervjuar" de närmsta först och sen jobbar sig utåt. Av någon obskyr anledning så har S.Y. underlåtit att ställa dessa svåra frågorna och kräva svar. Därav att utredningen kostat de engelska skattebetalarna £10 miljoner (eller mer) till dags dato.
Citera
2017-12-04, 19:16
  #4619
Medlem
Tänkte bidra med lite input från lokalbefolkningen då jag har släkt och besöker Algarve flera gånger om året.

Polisen arbetade tidigt med tesen att föräldrarna råkat droga Madeleine då det fanns flertalet tydliga bevis och spår på det.
Blodspår i lägenheten samt ytligare okända fynd stärkte då polisens misstanke att föräldrarna var skyldiga.
Allt detta stärktes dessutom då man fann blodspår från Madeleine i en hyrbil 25 dagar efter "försvinnandet". Bilen hyrdes av föräldrarna och misstanken är att bilen användes för transportering av lilltjejens kropp. Spårhundar ska även ha känt lukt av lik, både på bilnycklarna och även på Madeleines gosedjur.

Pratar man med lokalbefolkningen i Portimao och närliggande samhällen som Lagos, Lagoa, Silves och Albufeira så säger alla, utan att tveka, att föräldrarna ligger bakom Madeleines försvinnande.
Även polisen (GNR) är less på detta och att man där är säkra på vad som hänt.
Man säger att politik är inblandat då engelsmännen utgör den största turistgruppen och det vore katastrof för regionen om de inte kommer.

Observera att uppfattningen är lokalbefolkningens.
Citera
2017-12-04, 19:29
  #4620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLightstone
Rimligt händelseförlopp (?)=

Föräldrarna är båda läkare, och kan skriva ut mediciner, de ger Maddie lugnande (som de själva ibland använder för att sova) för att de ska kunna äta middag utan att bli avbrutna av gråtande barn (då Maddie hade en tendens att vara ledsen på natten). Maddie överdoserar/är allergisk mot medicinen, dör av andningssvårigheter i sängen.
När vännen i tapasgruppen tittar till barnen ser det ut som att Maddie sover. Föräldrarna tittar till barnen, och upptäcker att Maddie inte andas, får panik. Försöker HLR i vardagsrummet där hund sedan reagerar. Föräldrarna vet att eventuellt läkemedel skulle synas vid obduktion och gör sig därför av med kroppen för att inte få skulden, i chocken hittar de på ett händelseförlopp och håller sedan stenhårt på storyn.
Jag tänker särskilt på mammans iakttagelser om dörren till sovrummet som blåste igen, hon berättar om händelsen på exakt samma sätt varje gång, det känns inövat.
Jag är ingen expert på fallet, men vad tror ni om detta?

Huvudet på spiken skulle jag gissa.

Tråkigt att vi aldrig kommer att få veta säkert vad som hände med lilla Madeleine och var hon finns nu. Om hon nu inte skulle råka hittas. Undrar var de gömde henne.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback