2019-03-25, 00:35
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iblomma
Med all respekt för ni som föredrar Peter som starke man i Stockholm.

Men jag själv vill helst se Joakim gruppledare då jag anser han vara en bättre politiker. Framförallt märker jag hur osäker och stel Peter är som talare. Vad jag sett av Joakim är han väldigt retorisk och framåt. Det är inget angrepp på Peter, Joakim faller mer i mitt tycke!

Joakim fick inte ens komma in på Årsmötet...
Citera
2019-03-25, 00:41
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickenyfiken93
Det märks verkligen att det inte är politiskt insatta personer som verkar svara i den här tråden *suck*

Kära insatte Nicke

Varför är elitsoldaten och affärsmannen Joakim Hedelin avstängd?

Varför väljer man en styrelse för två år framöver? Ska det inte vara mer val och demokrati? Inte minst för medlemmarnas skull.

Hur kommer det sig att en person som senast 2013 dömdes för att ha bitit en ordningsvakt i polisen väljs till andre vice ordförande? Erhåller han något stöd från medlemmarna?

Varför har man ett gift par i en styrelse? Ännu värre: varför har det gifta paret positioner som ordförande/kassör? Är det inte som bäddat för korruption? Christina (kassör) kan godkänna precis vad Peter (ordförande) önskar... varför kan inte en annan person åta sig kassörskerollen?
Citera
2019-03-25, 00:43
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProstensDotter
I relation till de 100k han plockar ut per månad måste det bli dyrt..

Annars kan man väl ställa ett ultimatim?
Citera
2019-03-25, 00:47
Medlem
Avlanss avatar
Ingen som vet hur det ligger till med bedrägeriutredningen?
Citera
2019-03-25, 00:51
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quntas
Om han får fängelsestraff avsätts han automatiskt. Håll ut.

Det där har jag funderat över. Vad händer om en förtroendevald döms? Avsätts vederbörande per automatik? Eller kan den bli vilde utan att närvara?
Citera
2019-03-25, 00:53
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jodame
När det stod 4-4 på det första gruppmötet så gick (riks) Mattias Karlsson in. Peter Wallmarks vilja var att Linnea Vinge skulle bli vice gruppledare. Av någon anledning så ville inte Mattias Karlsson detta, vilket medföljde att Felix Byström blev vice gruppledare.

Lag 1.
Peter Wallmark
Linnea Vinge
Martin Westmont
Felix Byström

Lag 2.
Björn Larsson
Jeanette Malmström
Bengt Herke
Joakim Hedelin

Byström är mot Wallmarks nu? Tidsfråga innan han får uteslutningsärende i denna takten däremot...
Citera
2019-03-25, 00:56
Medlem
Avlanss avatar
Kan inte Bengt Herke avgå? Totalt meningslöst att ha en person där som inte gör ett jota. Släpp fram fagra Mona Wallsèn!
Citera
2019-03-25, 01:03
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Men alltså att ordförande och kassör är gifta är så idiotiskt, som gjort för korruption..
Men det kan kallas NYdemokrati..

verkar som du kämpar i motvind och detta är tydligen okey i SD!! så förnyar vi sverige!
Citera
2019-03-25, 11:46
Medlem
Citat:
Vet du om det stämmer att Henrik Vinge har tjänstgjort som kriminalvårdare under samma tid som Johan Tireland suttit inne? Undra vad Kriminalvården anser om relationer utav en sådan kaliber.

Det kan inte, jag menar. Det får inte stämma! 😂😂😂
Citera
2019-03-25, 11:47
Medlem
Citat:
Kan inte Bengt Herke avgå? Totalt meningslöst att ha en person där som inte gör ett jota. Släpp fram fagra Mona Wallsèn!

Personvald:du äger mandatet. Annars får man avgå!
Citera
2019-03-26, 01:00
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Numera väljs styrelsen för två verksamhetsår. Det kommer alltså inte bli något årsmöte nästa år. Först 2021 är nästa årsmöte.

Kan någon motivera varför detta upplägg anes rimligt? För mig låter det väldigt odemokratiskt.

Är inte längden på mandatperioden densamma i alla distrikt? Finns det beslut från landsdagarna på hur lång den ska vara? Det låter väldigt märkligt att ett enskilt distrikt skulle kunna bestämma en sådan sak på egen hand.
Citera
2019-03-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Är inte längden på mandatperioden densamma i alla distrikt? Finns det beslut från landsdagarna på hur lång den ska vara? Det låter väldigt märkligt att ett enskilt distrikt skulle kunna bestämma en sådan sak på egen hand.

Nu kan man ju tycka att det är ganska mycket som är märkligt i detta distrikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in