2019-03-23, 15:30
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannelesch
Att Johan Tireland (ledamot i valberedningen) föreslår sig själv som andre vice ordförande är ett skämt....

Det är faktiskt ett tecken på svaghet. De hittar ingen annan bättre att sätta in som de litar på, så de måste ta någon som Tireland.
Citera
2019-03-23, 17:58
Medlem
Gud förbannat Peter Wallmark..

Joakim Hedelins uteslutningsärende/avstängning leder till att han inte får medverka under morgondagens årsmöte. Osjyst mot alla de som velat ha honom som distriktsordförande.

Varför ska Johan Tireland bli andre vice? Är Martin sparkad och vad har hänt med Jomshofs instruktioner om att Johan inte får inneha uppdrag?
Citera
2019-03-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Det är faktiskt ett tecken på svaghet. De hittar ingen annan bättre att sätta in som de litar på, så de måste ta någon som Tireland.

Caspar Settergren är den enda bra invalde i kretsföreningarna.
Citera
2019-03-23, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickenyfiken93
2013

Jag vet inte om ett 6 årigt partiengagemang ses som att du skulle vara relativt ny vilket du påstod.

Citat:
Jag är relativt ny inom partiet och förstår mig inte riktigt på dessa falanger. Det jag har hört i alla fall är att det ska finnas en Vingefalang också dit många ungsvenskar drar sig, däribland Tove Wiberg, Alvin Wester, Simon Solberg, Dennis Askling, Yasmine Eriksson och Johan Tireland. Alla dom umgicks tydligen flitigt under valkampanjen av vad jag har fått höra.

Dock verkar Vingefalangen då vara på risknivå och Wallmarkfallangen på distriktsnivå om jag har förstått det rätt?

(FB) SD Stockholms stad
Citera
2019-03-24, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
En fågel har viskat i mitt öra.

Valberedningens förslag är som följer:
Ordförande: Peter Wallmark
Vice: Linnea Vinge
Andre vice (håll i er nu): Johan Tireland...

Ledamöter:
Lena Karin Lifvenhielm
Christina Wallmark
Inge Pihlström
Roland Johansson

SD Stockholm får en byggfuskare som ordförande
''SD:s toppnamn lurade hantverkare på lön.
Entreprenörer som blir blåsta på miljoner. Hot, lögner och mängder av rättstvister. SD-toppen Peter Wallmark använder sig av minst sagt tveksamma arbetsmetoder som byggföretagare, visar Byggnadsarbetarens granskning.''

En brud som är under polisutredning för grovt bedrägeri som vice ordförande
''I november inledde polisen en förundersökning mot Sverigedemokraternas kommunfullmäktigegrupp i Stockholm.
Aftonbladet granskade i förra veckan beslutet om att anställa Peter Wallmark, hans fru, Linnea Vinge och två andra personer i Stadshuset.''

En våldsbrottsling med flera fängelsevistelser som andre vice ordförande
''2009 dömdes Johan Tireland till fängelse i tre månader för olaga hot, skadegörelse, narkotikabrott, dopingbrott och brott mot knivlagen. Tillsammans med en vän hade han stormat in på en resturang. Han hotade en i resturangpersonalen med ett järnrör och slog sönder glas vid bardisken och ett fönster. Hans vän stormade in med en yxa.''

Fint att SD lever upp till sin slogan om hårdare tag mot brottslingar! Grattis Stockholm!
Senast redigerad av Denlilleonden 2019-03-24 kl. 13:27.
Citera
2019-03-25, 00:14
Medlem
Avlanss avatar
Numera väljs styrelsen för två verksamhetsår. Det kommer alltså inte bli något årsmöte nästa år. Först 2021 är nästa årsmöte.

Kan någon motivera varför detta upplägg anes rimligt? För mig låter det väldigt odemokratiskt.
Citera
2019-03-25, 00:15
Medlem
Avlanss avatar
https://www.facebook.com/182595121869724/posts/1976281009167784/

Idag valde ett enhälligt årsmöte den styrelse som ska leda SD Stockholms stad de kommande två åren. De valda är:

Ordförande
Peter Wallmark, omval

Vice ordförande
Linnéa Vinge, omval

Andre vice ordf
Johan Tireland, nyval

Ledamöter
Roland Johansson, omval
Christina Wallmark, kassör, omval
Lena-Karin Lifvenhjelm, omval
Anders Edin, nyval
Leif Söderström, omval
Tove Wiberg, omval
Pontus Karlsson, nyval
Inge Pihlström, sekreterare, omval

Suppleanter
1: Helena Karlsson, omval
2: Max Almflod, nyval
3: Mads Lundgaard, nyval
4: Göran Ek, omval
5. Shirley Magné, nyval
6: Henrik Åkerlund, nyval
Citera
2019-03-25, 00:21
Medlem
Avlanss avatar
Varför är inte Martin Westmont med i styrelsen?
Citera
2019-03-25, 00:29
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denlilleonden
En våldsbrottsling med flera fängelsevistelser som andre vice ordförande
''2009 dömdes Johan Tireland till fängelse i tre månader för olaga hot, skadegörelse, narkotikabrott, dopingbrott och brott mot knivlagen. Tillsammans med en vän hade han stormat in på en resturang. Han hotade en i resturangpersonalen med ett järnrör och slog sönder glas vid bardisken och ett fönster. Hans vän stormade in med en yxa.''

Fint att SD lever upp till sin slogan om hårdare tag mot brottslingar! Grattis Stockholm!

Vet du om det stämmer att Henrik Vinge har tjänstgjort som kriminalvårdare under samma tid som Johan Tireland suttit inne? Undra vad Kriminalvården anser om relationer utav en sådan kaliber.
Citera
2019-03-25, 00:29
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Det här är som Ny Demokrati all over again.

Nej. Ny Demokrati var hästlängder bättre.
Citera
2019-03-25, 00:31
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruina.Imperi
Caspar Settergren är den enda bra invalde i kretsföreningarna.

Björn Larsson blev också invald. Men han får ju inte vara aktiv alls.
Citera
2019-03-25, 00:34
Medlem
Avlanss avatar
Men alltså att ordförande och kassör är gifta är så idiotiskt, som gjort för korruption..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in