2019-03-23, 09:22
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Vänta på Leon nr5. Hehe.

Jag menar annars att exempelvis att Marlboro-reklamen med den coole, evige manlige cowboy-krigaren på häst som röker, den mördar unga män som söker nå upp till tuffheten. Men den kan inte ställas inför rätta för att mörda unga män genom subliminala meddelanden.

Så istället så söker man göra unga män mer självmedvetna om hur de kan manipuleras av subliminala meddelanden.

Så när exempelvis rasism blir en kodord för vit etnocentrism i media och filmer, och ingen anklagar exempelvis kurder som slänger sina döttrar från balkongen för att vara rasister, eller blattar som gruppvåldtar just unga svenska "horor", då gäller det bara att tala om det öppet emellan oss. Alltså hur vi får subliminala meddelanden om hur hemska och onda vi är för att vi också har kvar ytterst lite av våra tribala instinkter kvar (otroligt lite) och hur vi egentligen borde bli mer etnocentriska för att skydda oss själva mot andra mycket mer etnocentriska folkslag.

Genom att tala om ett problem kan man skydda sig mot de budskap som sköljer över oss.

Att hitta någon att ställa inför rätta för budskapen är i princip omöjligt, och ifall det är kriminellt eller inte att locka unga män att röka eller folkslag att gå ut och demonstrera för att öppna gränser, det är ganska oväsentlig ifall du frågar mig.

Jag söker personligen inte efter någon syndabock. Jag söker bara göra folk mer medvetna.

Ok då hänger jag med.
Citera
2019-03-23, 10:49
Medlem
FacultyofMinds avatar
Ett litet klargörande om vad jag menar med att 'Lemkin skriver (genom sekretariatet)' är att Lemkin på uppdrag av sekretariatet hade en konsultativ roll i egenskap av expert. Lemkin var emellertid inte ensam rådgivare, andra som kommenterade innehållet och vägledde arbetet var Vabres, Pella, Humphrey, Giraud och Kliava. I preparbetet kan man se hur de detta kunde gå till, vilket exempelvis framgår i utkast E/447

Citat:
2. What is meant by genocide?
Professor Lemkin distinguishes between “physical” genocide (destruction of individuals), “biological” genocide (prevention of births), and “cultural”
genocide (brutal destruction of the specific characteristics of a group).

Man rådgjorde sig själva nogsamt över vad experterna ansåg och hur de resonerade, alltså.

Djupdyker vi sedan i vad Lemkin baserade den folkmordsbiologiska kategoriseringen på kan vi se att han redan i Axis Rule lyfte fram och kommenterade förekomsten av det. Han skriver bland annat hur tyskarna hade formerat en avfolkningspolicy som syftade till att decimera målgruppernas födelsetal och citerar Adolf Hitler (min översättning): " ... Vi har utvecklat en teknik [...] som kommer avlägsna miljontals underlägsna raser, vilka avynglar sig likt ohyra [...] och med denna vidtar vi åtgärder som fördämmer deras naturliga fertilitet".

Vidare stämmer Lemkincitatet som min meningsmotståndare lyfter. Emellertid skall citatet ses inom kontext av att Lemkin, som det verkar, pitchade den definitionen inför Nürnbergrättegångarna. Samtidigt förtydligade han något mer ingående att genocid (återigen med Nazityskland i åtanke) förövades

Citat:
...through a synchronized attack on different aspects of life of the captive peoples: in the political field (by destroying institutions of self-government and imposing a German pattern of administration, and through colonization by Germans); the social field (by disrupting the social cohesion of the nation involved and killing or removing elements such as the intelligentsia, which provide spiritual leaderships – according to Hitler’s statement in Mein Kampf, ‘the greatest of spirits can be liquidated if its bearer is beaten to death with a rubber truncheon’); [...] in the biological field (by a policy of depopulation and by promoting procreation by Germans in the occupied countries); in the field of physical existence (by introducing a starvation rationing system for non-Germans and by mass killings, mainly of Jews, Poles, Slovenes, and Russians)
Citera
2019-03-23, 11:14
Medlem
FacultyofMinds avatar
Och något ironiskt upptäckte jag precis att vad Worldwatcher i ett andetag kallar "bara byråkratspråk" är just precis vad han bad om när han i det föregående andetaget uppmanade mig att "studerar förarbetena till FNs Folkmordskonvention".
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-23 kl. 12:00.
Citera
2019-03-23, 12:04
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Landade precis i sängen och är något larmad efter kvällens cocktails. Hur som helst vet jag inte vad syftet skulle vara med att berätta för mig om Lemkin? Jag sitter på lite över 2000 sidor av Travaux Préparatoires från (edit: 1947) och när jag slår i dokumenten framgår att Lemkin (genom sekretariatet) skrev följande i A/AC.10/42:

Det råder verkligen ingen tvist i den här frågan.

För övrigt skedde förarbetet genom kontinuerliga överläggningar mellan åtskilliga parter och Lemkin var inte ensam.

Varför länkar du till franska? Men saken är den att de exempel du tar upp är just exempel. Jag länkade till den anda som Lemkin angav för folkmord. Och det är den man ska ta fasta på. Att sen diverse byråkrater som går i globalisternas ledband vill paragrafrida bort andemeningen är föga förvånande.
Citera
2019-03-23, 12:11
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag börjar undra om jag kanske inte är skyldig Wordwarrior en ursäkt, jag kanske aldrig blandade ihop er trots allt, var det du som tyckte det var viktigt att påpeka att många i Frankfurtskolan var judar? I den här tråden eller någon annan? Jag vill ju inte slänga ur mig anklagelser om antisemitism utan att det är befogat, så som mot dig börjar det verka som.

AFA är bra, när de är våldsamma så är det mot folk som förtjänar det, för att skydda mänskligheten från deras äckliga ideologi. Vi behöver inte ge fascismen ännu fler chanser. Tvärtom vore det oförlåtligt.

Det första jag ser när jag kollar upp vem Kerry Bolton är att han är engagerad i många nationalistiska och fascistiska rörelser, så okej, då vet vi var du står antar jag.

EDIT: När jag säger att jag kanske inte blandade ihop er trots allt så menar jag inte riktigt det, jag blandade definitivt ihop er. För jag trodde att Wordwarrior som mest är en typisk antifeminist och verkar vara särskilt fokuserade på prostitution nu plötsligt började prata om judar, vilket isåfall hade varit en oroväckande utveckling. Så därav att jag skrev att jag såg hur "din" radikalisering hade rört sig, det var ju honom jag syftade på eftersom jag inte har någon tidigare uppfattning om dig alls.

Nej, jag tog bara upp Frankfurtskolan utan att nämna judar. Det var du som då reflexmässigt drog antisemitkortet. Att samtliga som var med och grundade Frankfurtskolan var judar är iofs sant. Är sanningen antisemitisk menar du?

Jag får tacka för att du är så tydlig i alla fall. Ditt hyllande av AFA undanröjde alla eventuella tvivel. Du är en fullblodsmarxist. Vilket är fallet med så gott som alla er feminister och feminismen som fenomen. Man behöver bara trycka på rätt knappar så bekänner ni färg. Röd.
Citera
2019-03-23, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Nej, jag tog bara upp Frankfurtskolan utan att nämna judar. Det var du som då reflexmässigt drog antisemitkortet. Att samtliga som var med och grundade Frankfurtskolan var judar är iofs sant. Är sanningen antisemitisk menar du?

Jag får tacka för att du är så tydlig i alla fall. Ditt hyllande av AFA undanröjde alla eventuella tvivel. Du är en fullblodsmarxist. Vilket är fallet med så gott som alla er feminister och feminismen som fenomen. Man behöver bara trycka på rätt knappar så bekänner ni färg. Röd.

Ja jösses. Den pormasken drog du ut med hull och hår..
Citera
2019-03-23, 13:24
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Varför länkar du till franska? Men saken är den att de exempel du tar upp är just exempel. Jag länkade till den anda som Lemkin angav för folkmord. Och det är den man ska ta fasta på. Att sen diverse byråkrater som går i globalisternas ledband vill paragrafrida bort andemeningen är föga förvånande.

Var för onykter för att orka översätta det. Googleöversätt.

Det du avfärdar som "byråkratspråk" är för övrigt exakt det du uppmanade mig att "studera", nämligen "förarbetena". Det är lite av vad man brukar kalla självmotsägelse.

För övrigt är Lemkins deltagande i framtagandet av preparatorierna inte detsamma som att hans syn dominerar. I själva verket var det så att det processades fram och tillbaka över vad som ska gälla, hur det ska tolkas och det var flera signatärländer som deltog i detta och vad man kom fram till var att biologiskt folkmord avser den handling som uppsåtligen förövas med syfte att begränsa en grupps reproduktiva förmåga, vilket kan göras på följande vis:

a) Stérilisation des individus et avortements forcés
Ce sont des moyens physiclogiques.
b) Séparation des sexes
Celle-ci peut résulter de diverses causes : résidence obligatoire dans deslieux éloignés, travail assigné de façon systématique aux hommes et aux femmes dans des lieux diff érents.
c) Entraves au mariageIl s’agit là d’obstacles d’ordre juridique.

Googla.

Om du motsätter sig detta och menar att folkrätten inte alls är klar med vad den vill skydda och motarbeta och att din linje är minst lika relevant, då är det bara för dig att bevisa det. För som jag ser det finns det inga skrivelser någonstans i något domslut, i någon lagkommentar eller i det omfattande förarbete som ligger till grund för folkmordskonventionen som lyfter att konkurrerande nativitetstakter i sig är brottsligt. Jag väntar.
Citera
2019-03-23, 14:30
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Var för onykter för att orka översätta det. Googleöversätt.

Det du avfärdar som "byråkratspråk" är för övrigt exakt det du uppmanade mig att "studera", nämligen "förarbetena". Det är lite av vad man brukar kalla självmotsägelse.

För övrigt är Lemkins deltagande i framtagandet av preparatorierna inte detsamma som att hans syn dominerar. I själva verket var det så att det processades fram och tillbaka över vad som ska gälla, hur det ska tolkas och det var flera signatärländer som deltog i detta och vad man kom fram till var att biologiskt folkmord avser den handling som uppsåtligen förövas med syfte att begränsa en grupps reproduktiva förmåga, vilket kan göras på följande vis:

a) Stérilisation des individus et avortements forcés
Ce sont des moyens physiclogiques.
b) Séparation des sexes
Celle-ci peut résulter de diverses causes : résidence obligatoire dans deslieux éloignés, travail assigné de façon systématique aux hommes et aux femmes dans des lieux diff érents.
c) Entraves au mariageIl s’agit là d’obstacles d’ordre juridique.

Googla.

Om du motsätter sig detta och menar att folkrätten inte alls är klar med vad den vill skydda och motarbeta och att din linje är minst lika relevant, då är det bara för dig att bevisa det. För som jag ser det finns det inga skrivelser någonstans i något domslut, i någon lagkommentar eller i det omfattande förarbete som ligger till grund för folkmordskonventionen som lyfter att konkurrerande nativitetstakter i sig är brottsligt. Jag väntar.

Google translate är helt värdelöst så vill du diskutera det du saxat in får du hitta en adekvat engelsk översättning. Lemkin är emellertid auktoriteten på området folkmord. Jag har också länkat till förarbetena och auktoriteten ”Genocide watch”.
Citera
2019-03-23, 14:48
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:

Vet du, jag kan faktiskt inte hitta inlägget jag har pratat om, det kan ha redigerats men det är kanske mer troligt att det aldrig fanns, kanske inbillade jag mig. Eller så kanske jag läste i den här gamla tråden där du tjatar något väldigt om hur hemska judar är: (FB) Feminism är Kulturmarxism.
Men den är flera år gammal, så jag vet inte.

Oavsett om jag hade rätt i att du tog upp judar i sammanhanget Frankfurtskolan i det här fallet så visar det ju sig med all önskvärd tydlighet att du är antisemit, så min instinkt var rätt.

Klart jag är marxist med din definition, det är ju nästan alla. Ingen marxist (självbekännande marxist alltså) skulle påstå att jag eller Sverige är det,, och jag skulle inte heller säga det, men du får ju definiera saker som du vill.
Citera
2019-03-23, 15:10
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Google translate är helt värdelöst så vill du diskutera det du saxat in får du hitta en adekvat engelsk översättning. Lemkin är emellertid auktoriteten på området folkmord. Jag har också länkat till förarbetena och auktoriteten ”Genocide watch”.

Jag översätter det åt dig till svenska istället (trots att du redan har fått dessa presenterade tidigare i någon variant).

Citat:
"Biologiskt folkmord karaktäriseras av åtgärder som vidtas med syfte att förinta en grupp genom systematiska restriktioner av deras förmåga att föröka sig, en förmåga som gruppen inte kan överleva utan. [ ... ]
Artikel 1 listar dessa enligt följande:
(a) Sterilisering och/eller påtvingad abort.
[ ... ]
(b) Segregera gruppen baserat på kön
[ ... ]
(c) Förhindra äktenskap."

Och nej, du har inte presenterat förarbetet. Du har länkat till en sida som kortfattat beskriver Lemkins definition av genocid, en definition som han själv också utvecklade i den bok citatet kommer ifrån, vilket jag visade här. Jag är den som sitter och bläddrar i förarbetet (som innehåller flera tusen sidor dokument). Inte du.

Och auktoriteten Genocidewatch (ditt eget ordval och källa) håller för övrigt med mig.

Citat:
Prevention of births includes involuntary sterilization, forced abortion, prohibition of marriage, and long-term separation of men and women intended to prevent procreation
.
och:

Citat:
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-23 kl. 15:34.
Citera
2019-03-23, 15:15
Medlem
Jag tror också mycket ligger i det budskap man sänder till kvinnor dagligen i media. Kvinnan har alltid varit förtryckt och hon är det även idag i det så kallade "patriarkatet". Eftersom det här budskapet pumpas ut dagligen så har nog många kvinnor en känsla av att dom blir kontrollerade och begränsade och dom HATAR den känslan.

Kvinnor vet alltså förmodligen om att det homogent svenska Sverige är betydligt bättre och mer framgångsrikt än det mångkulturella men dom är ändå villiga att rasera allt som Sverige byggt upp enbart för att slippa känslan av att vara kontrollerade och begränsade. Man skulle kunna kalla det ett destruktivt hjärnspöke.
Citera
2019-03-23, 15:30
Medlem
FacultyofMinds avatar
Kastar in det jag skrev här i mitt föregående inlägg istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in