2019-03-26, 16:26
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Återigen. Ditt pladder om nativitet är just ditt och inte mitt. Och nativiteten hos icke-vita är bara ett problem för att vi haft icke-vit massinvandring. Sen får du leka semantiska lekar hur mycket du vill. Jag bryr mig inte. Massinvandring säger jag vilket som.

Massinvandringen leder till att etniska européer så småningom försvinner. Hur svårt kan det vara att förstå?

Sluta låtsas. Du har diskuterat nativitet i och med att du har diskuterat ersättningsmigration. Dessutom har du på det diskuterat och påstått att främmande nativitet är ett folkmord och det på direkt fråga.

Men vi kan lämna det.

Sedan är det så att ersättningsmigration är en reaktion på redan dalande nativitetstal. Vår födelsefrekvens är inte påverkad av andras födelsetal.

Och just ja, vilka var de där levnadsvillkoren som artikel c i folkmordskonventionen syftade på?
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-26 kl. 16:29.
Citera
2019-03-26, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Du missuppfattar vad jag säger. Ersättningsmigration är ett sätt att modifiera olika strukturer. Jag har inte sagt att inhemsk nativitet är strukturförändrande och jag talar inte om rasmixning. Vår RLF är så pass låg att den är själveliminerande. Genom RM ges enbart rum åt nya grupper, men det reparerar inte problemet.
”Själveliminerande” stämmer inte. Däremot innebär massinvandring elimination av svenska folket.

Citat:
Ja exakt, och mord är ett väldefinierat juridiskt begrepp precis som folkmord.
Att begrepp finns väldefinierade inom juridiken gör inte att begreppen ägs av juridiken. Juridiken tar upp dessa frågor därför att det handlar om rätt och fel, vilket är en filosofisk fråga i grunden.

Citat:
Jag har inte pratat om straffvärden. Jag har talat om handlingar som är straffbara. Och mord är liksom folkmord sådana handlingar som enligt lag är förbjudna och som definieras genom lag.
Fortfarande, juridiken har inte ensamrätt att definiera.
Citera
2019-03-26, 17:24
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
”Själveliminerande” stämmer inte. Däremot innebär massinvandring elimination av svenska folket.

Att begrepp finns väldefinierade inom juridiken gör inte att begreppen ägs av juridiken. Juridiken tar upp dessa frågor därför att det handlar om rätt och fel, vilket är en filosofisk fråga i grunden.

Fortfarande, juridiken har inte ensamrätt att definiera.

Hur är det inte själveliminerande att ersättningstakten är så pass låg att det inte går att uppnå populationsmomentum?

Visst, filosofin utreder varför mord är fel, och lagstiftarna söker råda bot på det genom att stifta lagar. Ser inte riktigt vart du vill komma med detta.
Citera
2019-03-26, 17:27
Avslutad
Citat:
Hur är det inte själveliminerande att ersättningstakten är så pass låg att det inte går att uppnå populationsmomentum?
Är samhället dynamiskt eller statiskt?
Går populationen ner mot 0 direkt?
Hur tänker du egentligen?!

Citat:
Visst, filosofin utreder varför mord är fel, och lagstiftarna söker råda bot på det genom att stifta lagar. Ser inte riktigt vart du vill komma med detta.
Att din definition av folkmord inte kan köpas lättvindigt bara för du hänvisar till nån lagtext. Ungefär som att hänvisa till vad som sägs i bibeln utan att kunna resonera kring huruvida det är en rimlig definition.
Citera
2019-03-26, 19:53
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Sluta låtsas. Du har diskuterat nativitet i och med att du har diskuterat ersättningsmigration. Dessutom har du på det diskuterat och påstått att främmande nativitet är ett folkmord och det på direkt fråga.

Men vi kan lämna det.

Sedan är det så att ersättningsmigration är en reaktion på redan dalande nativitetstal. Vår födelsefrekvens är inte påverkad av andras födelsetal.

Och just ja, vilka var de där levnadsvillkoren som artikel c i folkmordskonventionen syftade på?

Men din tomte. Det är ju du som tagit upp nativitet och inte jag. Kan inte du berätta för mig vilket problem hög icke-vit nativitet skulle vara utan icke-vit massinvandring?

Att vi måste kompensera lägre nativitet med icke-vit invandring är dumheter som eliten lurat i dig. De vill hålla igång BNP-tillväxten men för folket är det BNP per capita som viktigt och den är kopplad till produktivitetsutecklingen.

Massinvandring av icke-vita=vita trängs undan och försvinner så småningom. Massinvandringen är livsbetingelsen. Att detta ska vara så svårt att förstå.
Citera
2019-03-26, 21:01
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Är samhället dynamiskt eller statiskt?
Går populationen ner mot 0 direkt?
Hur tänker du egentligen?!

Menar du att nativiteten hos den främmande gruppen påskyndar den negativa födelsetrenden hos den inhemska? Populationen går nämligen inte mot noll (i vilken takt det nu sker) på grund av invandringen, men på grund av att vi inte föder tillräckligt många barn.

Citat:
Att din definition av folkmord inte kan köpas lättvindigt bara för du hänvisar till nån lagtext. Ungefär som att hänvisa till vad som sägs i bibeln utan att kunna resonera kring huruvida det är en rimlig definition.

Det är fortfarande väldigt oklart vad du menar. Vi kan filosofiskt utreda huruvida folkmord är rätt eller fel, ser inte hur det är relevant för din användning av begreppet. "Min" definition är den juridiska. Det är den definitionen vi har att gå på och det är med hjälp av den som vi arbetar både preventionellt som lagförade:

Folkmord är fel. Sen då?
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-26 kl. 21:23.
Citera
2019-03-26, 21:05
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Men din tomte. Det är ju du som tagit upp nativitet och inte jag. Kan inte du berätta för mig vilket problem hög icke-vit nativitet skulle vara utan icke-vit massinvandring?

Att vi måste kompensera lägre nativitet med icke-vit invandring är dumheter som eliten lurat i dig. De vill hålla igång BNP-tillväxten men för folket är det BNP per capita som viktigt och den är kopplad till produktivitetsutecklingen.

Massinvandring av icke-vita=vita trängs undan och försvinner så småningom. Massinvandringen är livsbetingelsen. Att detta ska vara så svårt att förstå.

Du behöver inte invandringen för att förklara den negativa ersättningstrenden. Den är självrörlig nämligen. För vår del betyder den att vi inte kan uppnå momentum i vår population.

Jag vet inte vilka eliten är och jag står inte bakom massinvandringen.

Vad hände med frågan om livsvillkoren i artikel c?
Citera
2019-03-26, 21:27
Avslutad
Citat:
Menar du att nativiteten hos den främmande gruppen påskyndar födelsetalen hos den inhemska? Populationen går nämligen inte mot noll (i vilken takt det nu sker) på grund av invandringen, men på grund av att vi inte föder tillräckligt många barn.
Du påstod att det var själveliminerande att födelsetalen är för låg för att upprätthålla populationsmomentum.

Jag konstaterar att de låga födelsetalen inte alls innebär själveliminering eftersom år x kan populationen gå ner men år x+y så kan den likagärna öka. Dvs samhället är dynamiskt.

Citat:
Det är fortfarande väldigt oklart vad du menar. Vi kan filosofiskt utreda huruvida folkmord är rätt eller fel, ser inte hur det är relevant för din användning av begreppet. "Min" definition är den juridiska. Det är den definitionen vi har att gå på och det är med hjälp av den som vi arbetar både preventionellt som lagförade:

Folkmord är fel. Sen då?
Om vi ska filosofiskt utreda huruvida folkmord är rätt eller fel så behöver man definiera ’folkmord’. Alltså ser vi att juridiken inte alls har äganderätt till begreppet. Således kan du inte hänvisa till fikontexter för att sluta dig till att ”detta och endast detta är definitionen”.

Jag har exempelvis stora problem med nuvarande lagdefinition av ’folkmord’ där ett villkor verkar vara att handlingen måste vara ”avsiktlig”. Det är falskt att en handling är oberoende av handlingens insikt. Jämför att en mamma utan pengar snattar mat till sitt barn - avsikten är att ge sitt barn mat, men hon inser att hon snattar. Har mamman inte snattat? Jo, alltså är handlingens status beroende av handlingens insikt.
Senast redigerad av frasselito 2019-03-26 kl. 21:41.
Citera
2019-03-26, 22:09
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Du påstod att det var själveliminerande att födelsetalen är för låg för att upprätthålla populationsmomentum.

Jag konstaterar att de låga födelsetalen inte alls innebär själveliminering eftersom år x kan populationen gå ner men år x+y så kan den likagärna öka. Dvs samhället är dynamiskt.
>

Men det sker inte. Just nu pågår en negativ trend som, om den inte förhindras, och åldersstrukturen i landet blir extremt hög samt att nativitetsskoven klättrar upp i åldrarna med den, kan bli oåterkallelig. Uppfattningen i den demografiska forskningen är nämligen generellt att när en nedgång väl börjar ske, så är det nära på oundvikligt att den fortsätter sjunka. Jag delar i o f s inte den uppfattningen till fullo och tror att den naturligt (och på artificiella vägar) kan höjas med (möjligen) olika former av incitament och p g a evolution.

Citat:
Om vi ska filosofiskt utreda huruvida folkmord är rätt eller fel så behöver man definiera ’folkmord’. Alltså ser vi att juridiken inte alls har äganderätt till begreppet. Således kan du inte hänvisa till fikontexter för att sluta dig till att ”detta och endast detta är definitionen”.

Jag har exempelvis stora problem med nuvarande lagdefinition av ’folkmord’ där ett villkor verkar vara att handlingen måste vara ”avsiktlig”. Det är falskt att en handling är oberoende av handlingens insikt

Vi kan ställa oss frågan då, om vi nu är lösa med vad folkmord är, om inte hushåll med färre än tre barn deltar i ett långdraget folkmord. För migrationen i sig inverkar betydligt mindre (om den nu gör det ö h t) på den inhemska nativiteten.
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-26 kl. 22:17.
Citera
2019-03-26, 22:46
Avslutad
Citat:
>

Men det sker inte. Just nu pågår en negativ trend som, om den inte förhindras, och åldersstrukturen i landet blir extremt hög samt att nativitetsskoven klättrar upp i åldrarna med den, kan bli oåterkallelig. Uppfattningen i den demografiska forskningen är nämligen generellt att när en nedgång väl börjar ske, så är det nära på oundvikligt att den fortsätter sjunka. Jag delar i o f s inte den uppfattningen till fullo och tror att den naturligt (och på artificiella vägar) kan höjas med (möjligen) olika former av incitament och p g a evolution.
Det där är ju bara fria fantasier.

Hundratusentals år av evolution i tuffa och goda tider. Och du hävdar att nedgången blir oåterkallelig. Du saknar empirisk grund samt rationellt tänk. Två fel av två möjliga.

Citat:
Vi kan ställa oss frågan då, om vi nu är lösa med vad folkmord är, om inte hushåll med färre än tre barn deltar i ett långdraget folkmord. För migrationen i sig inverkar betydligt mindre (om den nu gör det ö h t) på den inhemska nativiteten.
Du har själv sagt att det råder ersättningsmigration aka folkmord.
Citera
2019-03-26, 23:33
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Det där är ju bara fria fantasier.

Hundratusentals år av evolution i tuffa och goda tider. Och du hävdar att nedgången blir oåterkallelig. Du saknar empirisk grund samt rationellt tänk. Två fel av två möjliga.

Den transitionella utveckling vi ser i dag på det demografiska området är något som aldrig har skett tidigare. Det finns inget att jämföra med i den hundratusenåriga historien. Sedan är det i första hand på grund av hög välfärd som nativitetsnivån sjunker, inte på grund av hårda tider.

Citat:
Reduktionen i takten på födelse- och dödssiffror, från traditionellt höga nivåer till låga är nu nära på universella i den industriella världen. Vad än argumenten för orsakerna är, är det få som ifrågasätter dess irrevetsibilitet (Coleman 2006).

Men som jag sade i det tidigare inlägget håller jag inte med om detta helt och hållet. Jag tror alltså att det går att lösa. Möjligen genom polycier, men också att det kan ske naturligt, särskilt i vissa inhemska grupper.

Citat:
Du har själv sagt att det råder ersättningsmigration aka folkmord.

Ja, men jag har inte sagt att den i sig påverkar vår nativitet. Det är det vi själva som gör. Jag har tidigare sagt att en genetisk undanträngning sker, men backar från det påståendet nu eftersom jag inte riktigt ser hur det skulle gå till.

Man skulle snarare kunna likna det vid att en invandrare flyttar in i ett dödsbo: ersättningen sker alltså inte på bekostnad av den ursprungliga populationen, men på grund av att den inte klarar av att ersätta sig själv.

Frågan kvarstår: kan vi hålla hushåll med färre barn än tre ansvariga för delaktighet i folkmord enligt din filosofiska definition?
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-26 kl. 23:39.
Citera
2019-03-27, 00:44
Avslutad
Citat:
Den transitionella utveckling vi ser i dag på det demografiska området är något som aldrig har skett tidigare. Det finns inget att jämföra med i den hundratusenåriga historien. Sedan är det i första hand på grund av hög välfärd som nativitetsnivån sjunker, inte på grund av hårda tider.

Men som jag sade i det tidigare inlägget håller jag inte med om detta helt och hållet. Jag tror alltså att det går att lösa. Möjligen genom polycier, men också att det kan ske naturligt, särskilt i vissa inhemska grupper.
Exakt, så går det uppåt när hårdare tider kommer. Men då gäller det att ha någon slags samhällelig solidarisk bas att stå på vilket inte finns i den samhällssplittrande massinvandringskulturen.

Citat:
Ja, men jag har inte sagt att den i sig påverkar vår nativitet. Det är det vi själva som gör. Jag har tidigare sagt att en genetisk undanträngning sker, men backar från det påståendet nu eftersom jag inte riktigt ser hur det skulle gå till.
Det går till som så att storfinanserna verkar för policy som innebär att det finansiella pyramidspelet upprätthålls via bidragsinvandring och ekonomisk aktivitet. Vilket stimulerar systemet = bättre tillfällig välfärd = högre andel invandring i populationen = sämre sannolikhet för överlevnad i ett land i demografiskt och ekonomiskt kaos när det sen går south.

Citat:
Man skulle snarare kunna likna det vid att en invandrare flyttar in i ett dödsbo: ersättningen sker alltså inte på bekostnad av den ursprungliga populationen, men på grund av att den inte klarar av att ersätta sig själv.
Landet lever än. Ingen har dött, således inget dödsbo. Tvärtom är det fest i huset och makten vill släppa in alla för att fortsätta den ohållbara festen. Vilket sker på bekostnad av den framtida populationen som då riskeras att inte existera = folkmord in the making.

Citat:
Frågan kvarstår: kan vi hålla hushåll med färre barn än tre ansvariga för delaktighet i folkmord enligt din filosofiska definition?
Nej, eftersom jag ju bevisade att låg nativitet just nu inte innebär låg nativitet i längden.

När du inte tänker efter innan du skriver så blir det fel. Tänk först, skriv sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in