2019-03-22, 23:52
Medlem
Halloween2s avatar
Har aldrig varit intresserad utav landslags fotboll men... det känns som man har läst om ekdal varit skadad i x flertal tal år nu?
Citera
2019-03-22, 23:55
Medlem
Astrorbits avatar
Tror det blir 1-1. Kom ihåg vem som sa det först.
Citera
2019-03-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Normalt sett har vi två bra försvarsspelare på innermittfältet. Olsson är ingen bra försvarsspelare så någon måste kompensera defensivt. Spelar vi med Olsson bör vi ha defensiv balans på ena kanten.

1. Ja Forsberg och Claesson är båda bra defensivt.

2. Bara för vi vanligtvis har 2 bra defensiva på mittfältet betyder inte att vi måste ha det.

3. Claesson - Larsson - Olsson - Forsberg är bra både defensivt och offensivt.

4. Skapa inte problem som inte finns.
Citera
2019-03-23, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Har aldrig varit intresserad utav landslags fotboll men... det känns som man har läst om ekdal varit skadad i x flertal tal år nu?

Du är inte helt ute och cyklar tyvärr. Ekdal är extremt talangful men har spenderat halva karriären på en bår. Dåliga gener för en atlet tyvärr.
Citera
2019-03-23, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2

Ja det stämmer.

Han skulle behöva satsa på att bli helt frisk och sedan börja spela efter det, kommer tillbaka för tidigt alltid.
Citera
2019-03-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Du är inte helt ute och cyklar tyvärr. Ekdal är extremt talangful men har spenderat halva karriären på en bår. Dåliga gener för en atlet tyvärr.

Något jag reagerat på är att Ekdal är väldigt small och verkar sakna rätt så mycket muskler. Det gör en sårbar.
Citera
2019-03-23, 01:34
Medlem
snillet_1s avatar
Emil Forsberg har verkligen inga större defensiva egenskaper...klart han springer hem som vilken annan ytter som helst men han är inget vidare i det defensiva. Klart sämre än Ljungberg som kallades primadonna då det begav sig

Ljungberg hade för övrigt en mycket underskattad tävlingsskalle, han gav alltid järnet som jag minns det. Knappast nån latmask.
Senast redigerad av snillet_1 2019-03-23 kl. 01:41.
Citera
2019-03-23, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Emil Forsberg har verkligen inga större defensiva egenskaper...klart han springer hem som vilken annan ytter som helst men han är inget vidare i det defensiva. Klart sämre än Ljungberg som kallades primadonna då det begav sig

Ljungberg hade för övrigt en mycket underskattad tävlingsskalle, han gav alltid järnet som jag minns det. Knappast nån latmask.

Han kanske inte är så bra i styrspelet, men jo i pressen och vinna boll är han duktig i. Han jobbar hårt även hemåt. Han lämnar knappast defensiven till Ludde helt själv.
Citera
2019-03-23, 02:40
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han kanske inte är så bra i styrspelet, men jo i pressen och vinna boll är han duktig i. Han jobbar hårt även hemåt. Han lämnar knappast defensiven till Ludde helt själv.

Det du talar om förväntas av vilken ytter som helst i ett 4-4-2. Att han är habil, säkert, men det är ingen tacksam yttermittfältare att ha framför sig som ytterback.

Niclas Alexandersson var skicklig defensivt som yttermittfältare - Forsberg försöker hålla en någorlunda lägstanivå. Två olika saker.
Citera
2019-03-23, 02:56
Medlem
Citat:
Det du talar om förväntas av vilken ytter som helst i ett 4-4-2. Att han är habil, säkert, men det är ingen tacksam yttermittfältare att ha framför sig som ytterback.

Niclas Alexandersson var skicklig defensivt som yttermittfältare - Forsberg försöker hålla en någorlunda lägstanivå. Två olika saker.

Suck. För det första är det meningslöst att dra upp andra namn och jämföra hela tiden. Veranda anfallare kan man jämföra med Messi eller Ronaldo. Du har både tagit upp Ljungberg och Alexandersson nu. Alexandersson var inte ens nära Forsberg offensivt.

Forsberg är klart bättre i spelet utan boll och defensivt än tex. Sema och Durmaz som är konkurrenter. Så nej det kan man inte förvänta sej av vilken ytter som helst.

Sedan är hela diskussionen orelevant. Mittfältet blir inte obalanserat med Larsson, Claesson och Forsberg.

Jag tycker du underskattar Forsbergs defensiva förmåga, men jag tror inte vi kommer längre än så här.
Citera
2019-03-23, 03:12
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Suck. För det första är det meningslöst att dra upp andra namn och jämföra hela tiden. Veranda anfallare kan man jämföra med Messi eller Ronaldo. Du har både tagit upp Ljungberg och Alexandersson nu. Alexandersson var inte ens nära Forsberg offensivt.

Forsberg är klart bättre i spelet utan boll och defensivt än tex. Sema och Durmaz som är konkurrenter. Så nej det kan man inte förvänta sej av vilken ytter som helst.

Sedan är hela diskussionen orelevant. Mittfältet blir inte obalanserat med Larsson, Claesson och Forsberg.

Jag tycker du underskattar Forsbergs defensiva förmåga, men jag tror inte vi kommer längre än så här.

Irrelevant heter det.

Jag tror att du inte förstår vad som konstituerar en defensivt hyggligt sklcklig yttermittfältare i ett 4-4-2. Claesson håller en bra nivå, Forsberg är klart sämre. För att göra en jämförelse som vi alla kan se här och nu.
Citera
2019-03-23, 03:15
Medlem
Citat:
Irrelevant heter det.

Jag tror att du inte förstår vad som konstituerar en defensivt hyggligt sklcklig yttermittfältare i ett 4-4-2. Claesson håller en bra nivå, Forsberg är klart sämre. För att göra en jämförelse som vi alla kan se här och nu.

Ja man brukar leka språkpolis när argumenten börjar ta slut. Orelevant funkar minst lika bra!

Jag tror inte du förstår när jag sa att vi nog inte kommer så mycket längre än så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in