2019-03-22, 13:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Men vadfan, nu debatterar du faktiskt på flashback. Då får du se till att vara bättre informerad än en simpel kvällstidningsjournalist

Så mycket debatt var det inte.

Citat:
Nej, det ska ju inte vara ett skäl i sig att stoppas i fängelse.

Men om man bedömer trovärdigheten hos en person, då hjälper det inte honom om han uppträder bisarrt.

Nu får du se till att vara bättre informerad än att bygga teorierna på simpel kvällstidningsjournalistik.
Citera
2019-03-22, 13:36
Medlem
Korrekt, det vore enklare att skjuta upp pre trial conference skriftligen. Efter onsdagen var han tvungen att dyka upp och begära uppskov muntligt.

Domaren kan neka att det uppskjuts men det vore mycket ovanligt.

Annars är pre trial conference optimalt för att framföra en plea bargain. Men själva syftet är att planera rättegången. Jag tänkte att advokaten skulle försöka med att argumentera att probable cause saknas, men det skulle aldrig gå om man tänker sig de ljusblå speedos.

Citat:
Det var detta jag inte förstod. Det är väl inte så hårddraget, precis som du går in på lite mer nedanför?

Nu lyckades jag ladda sidan. Av nån anledning funkar det inte från PC, bara från surfplattan.

Jag läser proceduren som att jury selection kan påbörjas omedelbart efter mötet, inte att den ska påbörjas:
"The only matters that will be addressed at calendar call is trial readiness."

"If Trial is set at Calendar Call, then the Court expects that the parties will be ready to begin jury selection [...]"
Ansökan om uppskov/continuance "senast onsdagen före calendar call" gäller väl huruvida man vill skjuta på calendar call-mötet, dvs inte skjuta på rättegångsstarten?
"All written requests for continuance must be filed and provided to the Court, with an attached order, on or before the Wednesday prior to the calendar call. [...] If a written continuance is denied, the parties must appear at Calendar Call."
Som jag läser det måste farbror Bosses advokat gå med på att starta rättegången när calendar call-mötet hålls? Det räcker väl med att han då muntligen säger "vi är inte redo" för att den inte ska starta?

Enligt händelseloggen (https://www.browardclerk.org/Web2/) verkar det väl vara precis vad som hände denna gången (03/18/2019: "Granting Def Motion For Continuance" - "Verbal")?

Givetvis lär ju domaren till slut spika datumet vare sig försvarsadvokaten vill eller inte. Men en eller två uppskjutningar lär väl inte vara ovanligt?
Citera
2019-03-22, 14:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Visst kan det bli en plea bargain idag eller hela vägen fram till efter en fällande dom när Bosse kanske överklagar.

Jag skrev "verkar det allt mindre troligt att Bosse får en plea bargain". Jag tror alltså att det ser mörkare ut idag för Bosse, än första veckan efter gripandet.

Typ 99% av alla domar i USA är plea bargains. Åklagare vill inte ha rättegångar då de kostar pengar.i
Den enda chansen att det blir rättegång är om Bosse (mot sin advokats inrådan) vill ta det till rättegång.
Senast redigerad av langaocb 2019-03-22 kl. 14:30.
Citera
2019-03-22, 16:39
Avslutad
Är med i en sluten grupp på FB där ett inlägg om Bosse skrevs och det visar sig att hans systers barnbarn är med i den gruppen. Eller en som påstår sig vara det iaf.
Hon skrev att ingen räknar med att Bosse kommer hem. Han är så illa däran med sin lungsjukdom att han troligen inte lever till sommaren och att läkare avrådde honom redan innan denna resa från att flyga då hans hälsa inte tål det.

Så han är väl glad om det drar ut på tiden så han iaf får vara i USA tills han dör.
Citera
2019-03-22, 16:56
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
....Jag tänkte att advokaten skulle försöka med att argumentera att probable cause saknas, men det skulle aldrig gå om man tänker sig de ljusblå speedos.

Är det fastslaget att Bosse hade Speedos? Jag tycker på beskrivningen mer att det lät som klassiska fotbollsshorts (Soccer) av äldre modell. Alltså den typ av kortbyxa som är/var standard i Europa men nästan obefintlig i USA. Där den längre (baggy) basketmodellen är totaldominerande. Ser till och med en gammal ljusblå Adidas-modell framför mig när jag tänker på detta.

Även om detta inte äger något juridisk betydelse så tror jag faktiskt att det skulle vara bättre för Bosse, och enklare att förklara, om han hade ett par ljusblå fotbollsbyxor på ett utegym snarare än ett par lågt skurna Speedos.
Citera
2019-03-22, 17:13
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Är med i en sluten grupp på FB där ett inlägg om Bosse skrevs och det visar sig att hans systers barnbarn är med i den gruppen. Eller en som påstår sig vara det iaf.
Hon skrev att ingen räknar med att Bosse kommer hem. Han är så illa däran med sin lungsjukdom att han troligen inte lever till sommaren och att läkare avrådde honom redan innan denna resa från att flyga då hans hälsa inte tål det.

Så han är väl glad om det drar ut på tiden så han iaf får vara i USA tills han dör.

Vem vill dö i fångenskap?
Citera
2019-03-22, 17:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vem vill dö i fångenskap?

han får aldrig fängelse.
Citera
2019-03-22, 17:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Är det fastslaget att Bosse hade Speedos? Jag tycker på beskrivningen mer att det lät som klassiska fotbollsshorts (Soccer) av äldre modell. Alltså den typ av kortbyxa som är/var standard i Europa men nästan obefintlig i USA. Där den längre (baggy) basketmodellen är totaldominerande. Ser till och med en gammal ljusblå Adidas-modell framför mig när jag tänker på detta.

Även om detta inte äger något juridisk betydelse så tror jag faktiskt att det skulle vara bättre för Bosse, och enklare att förklara, om han hade ett par ljusblå fotbollsbyxor på ett utegym snarare än ett par lågt skurna Speedos.

Nej, det är inte fastslaget. Det var pajasen på Expressen som skrev om vidkommande saker i en förbannat illa skriven och osammanhängande artikel. Utifrån det drar naturligtvis »intelligentian« i tråden sina alldeles egna slutsatser och gör dem till sanningar.
Citera
2019-03-22, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

Om han var dödssjuk hade hans advokat nog använt det och sett till att han blev läkarundersökt.
Citera
2019-03-23, 00:26
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
Korrekt, det vore enklare att skjuta upp pre trial conference skriftligen. Efter onsdagen var han tvungen att dyka upp och begära uppskov muntligt.

Domaren kan neka att det uppskjuts men det vore mycket ovanligt.

Annars är pre trial conference optimalt för att framföra en plea bargain. Men själva syftet är att planera rättegången. Jag tänkte att advokaten skulle försöka med att argumentera att probable cause saknas, men det skulle aldrig gå om man tänker sig de ljusblå speedos.

Haha. Res ipsa loquitur... bär man ljusblå speedos måste man vara skyldig...
Citera
2019-03-23, 01:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Haha. Res ipsa loquitur... bär man ljusblå speedos måste man vara skyldig...

Nu stod det ju inte ens i den usla artikeln att det var badbyxor. Det stod shorts och Speedo är ett märke som har andra produkter än badbyxor.

Citera
2019-03-23, 01:12
Medlem
Jag skojar angående speedos. I Florida fasar folk över äldre gubbar från Europa och Quebec som klär sig i speedos. Gubbarna från Quebec har ofta dessutom en rejäl ölmage.

Jag äger flera par Adidas jogging shorts som är ganska korta, typ 1980tal fotboll. Inköpta i USA.

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in