Citat:
Ursprungligen postat av
flashflr
Det intressanta är att om Bosse gjorde detta på en vuxen, alltså över 16 år i Florida, då skulle han endast åtalas för simple battery, som är en misdemeanor med max 1 års fängelse.
Om jag fattat lagen rätt så hade lägstastraffet varit 25 års fängelse om Bosse gjort detta på ett barn under 12 år?
Det var tydligen nån som blev dömd enligt detta. Domaren tyckte straffet var helt bisarrt, men ansåg sig vara bakbunden av reglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashflr
Det är svårt att bevisa men Bosse visade nästan samma beteende nästa dag när han klämde på andra tonåringar, även om det inte var könsdelar. Plötsligt har vi probable cause.
I Sverige döms folk mot sitt nekande när det står ord mot ord i såna här situationer. Rätten kan säga att offrets berättelse är så övertygande att det räcker, krävs inga vittnen eller teknisk bevisning. Hur är det i USA?
Här har ju Bosse dessutom den andra incidenten mot sig som du skriver. Han hade väl även ljugit för en polis som intervjuade honom? Först hade han inte alls träffat pojken, men ändrade sig sedan när polisen påstod att det fanns videobevis?
En jury kommer att innehålla 12 medel-amerikaner. De ser å ena sidan vittnesmålen från pojken, tonåringarna, och polisen. Å andra sidan har de Bosse, som är en udda fågel till och med med svenska mått. Här hjälper det nog inte att vara en konstig utlänning, som bosätter sig en månad om året på ett skabbigt motell som tydligen kryllar av droghandlare och prostituerade, långt från stranden, och hänger i parker i områden ingen turist hittar till.
Sammantaget känns det som att spela rysk roulette att gå upp i rätten med detta mot sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashflr
Jag tror fortfarande att en plea bargain, om det blir någon, kommer att handla om simple battery. Däremot kanske åklagaren insisterar att han döms för lewd and lascivious molestation med suspended sentence utan fängelse som plea bargain.
Allt handlar väl om hur villiga åklagaren och Bosse är att förhandla från var sitt håll?
Åklagaren kanske är hyfsat säker på att få Bosse dömd i rätten. Samtidigt kanske hon tycker att 51 månaders fängelse är i mesta laget, så hon kanske då kan tänka sig en deal med några års fängelse? Men med tanke på hur upprörda toner det verkar ha varit i lokal media så har jag lite svårt att se Bosse bli hemsläppt till Sverige mot villkorlig dom eller liknande?
Bosse i sin tur verkar vara en udda fågel. Får för mig att han är envis och håller stenhårt på principerna när han inte anser sig ha gjort fel. Då finns ju risken att han tvärvägrar alla plea bargains?
Sammantaget känns det inte uppenbart att de lyckas mötas i mitten och komma överens om en plea bargain?