2019-03-21, 22:24
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Jag antar att HateWreck, som jag citerade, menade "stjärngänget" (Terese, kimpa, Jimmy...), dvs de som inte riktigt är normalbegåvade och/eller har funktionsvariationer.
Praktiskt taget varenda person som nämnts i tråden?!
2019-03-21, 22:29
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Praktiskt taget varenda person som nämnts i tråden?!

Ok, även familjehemmen och andra som Terese hotat? De är alltså fullt fungerande samhällsnyttiga och normalbegåvade människor utan sociala störningar, så de borde inte ingå i någon negativ gruppering
2019-03-21, 22:38
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Aha! Det har i tråden stått om jag inte minns fel att han nu bor hos familjemedlemmar utanför Umeå. Vet du något om ifall det stämmer?

Ja det stämmer. Eller stämde då åtminstone för någon vecka sedan. Jag har källor som bor i samma by
2019-03-21, 23:24
Medlem
LillaTEs avatar
Citat:
Varför utgår du från att jag bor söderut eller i Stockholm för den delen?
Är det något slags storstadskomplex hos dig eller provinsiell skam?

Stockholm är defakto fullt av missbrukare.
Å andra sidan bor det ju väldigt många fler människor i Stockholm än i Västerbotten så variationen är stor.
I denna tråd kan man läsa att det är funktionen som är kraftigt varierad hos i sort sett varenda person som omnämns. Har jag fel?

En annan sak jag undrat är huruvida dessa människor öht kan dömas som myndiga vuxna vid en rättegång?

Måste ju vara lite meningslöst att vara ett troll på ett forum som Flashback där få tar troll på allvar.
Hur som helst, trots ditt trollande och försök att provocera, så är din fråga i slutet befogad. Svaret är nej. Redan i förra rättegången skulle Terese dömts hårdare om hon dömts som myndig vuxen.
2019-03-21, 23:44
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaTE
Måste ju vara lite meningslöst att vara ett troll på ett forum som Flashback där få tar troll på allvar.
Hur som helst, trots ditt trollande och försök att provocera, så är din fråga i slutet befogad. Svaret är nej. Redan i förra rättegången skulle Terese dömts hårdare om hon dömts som myndig vuxen.

Nej men då missförstår du mig helt.
Jag har läst denna tråd med stort intresse och hittat de flesta omnämnda på Facebook.
Boende hit, socialtjänst dit, Samhall och mötesplatser för funkisar.. Det tar liksom aldrig slut.

Svårt att låta bli att undra hur det är i byarna och samhällena där detta utspelas.
Sen kanske jag iofs kan svara på tal då jag, till exempel, blir kallad idiot.
Men tack för ditt svar.
Jag tycker själv att en rättegång med dessa käranden och svaranden mest verkar vara stort slöseri med pengar och resurser.
Vidare tycker jag att människor inte helt självklart borde få föröka sig bara för att de kan.
Det sista gäller iofs långt ifrån bara de som figurerar i denna tråd.
2019-03-21, 23:59
Medlem
Citat:
Nej men då missförstår du mig helt.
Jag har läst denna tråd med stort intresse och hittat de flesta omnämnda på Facebook.
Boende hit, socialtjänst dit, Samhall och mötesplatser för funkisar.. Det tar liksom aldrig slut.

Svårt att låta bli att undra hur det är i byarna och samhällena där detta utspelas.
Sen kanske jag iofs kan svara på tal då jag, till exempel, blir kallad idiot.
Men tack för ditt svar.
Jag tycker själv att en rättegång med dessa käranden och svaranden mest verkar vara stort slöseri med pengar och resurser.
Vidare tycker jag att människor inte helt självklart borde få föröka sig bara för att de kan.
Det sista gäller iofs långt ifrån bara de som figurerar i denna tråd.

Du har helt rätt i att människor inte ska tillåtas skaffa barnen bara för att dom kan. Hur man ska stoppa sånt är ju en knivig fråga. Men tex terese har fött fyra ungar som omhändertagits. Ska hon tillåtas skaffa en femte? Nej tycker jag.
2019-03-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Du har helt rätt i att människor inte ska tillåtas skaffa barnen bara för att dom kan. Hur man ska stoppa sånt är ju en knivig fråga. Men tex terese har fött fyra ungar som omhändertagits. Ska hon tillåtas skaffa en femte? Nej tycker jag.

Håller med, Nej helt klart...
2019-03-22, 00:35
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskenf
Håller med, Nej helt klart...
Jag tror att hon utan att tänka två gånger kommer föröka sig igen, så fort hon får chansen.
Knivigt det där, som sagt.
En kamrat jobbade en tid i ett boende för vuxna som hade ganska grav downs.
Hon berättade att det var väldigt noga att se till att de tagit sina p-piller.
De knullar tydligen som kaniner, så fort de får chansen.
Detta var ju dock i boende med omyndiga...
2019-03-22, 04:33
Medlem
Hummm..s avatar
Någon som vet hur rättegången förlöpt?
2019-03-22, 08:55
Medlem
Citat:
Tror icke man får filma.

Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Det är inte tillåtet att filma eller fota inne i rättssalen.
Aha,det visste jag inte. Men det är väl inte så svårt att spela in ljudet?
Man behöver inte vifta med mobilen s.a.s

Citat:
Jag tror att hon utan att tänka två gånger kommer föröka sig igen, så fort hon får chansen.
Knivigt det där, som sagt.
En kamrat jobbade en tid i ett boende för vuxna som hade ganska grav downs.
Hon berättade att det var väldigt noga att se till att de tagit sina p-piller.
De knullar tydligen som kaniner, så fort de får chansen.
Detta var ju dock i boende med omyndiga...
Nått jag funderat på länge. Varför steriliseras inte dessa personer?

Ja,lite offTopp. Sorry.

Finns det någon umeå-bo som kan rapportera? Skulle vara kul och veta hur denna såpa går.
Många kisspauser? Många sanvänner där? Vem är hon gift med nu? Vem döljer sig bakom alla hot?
T,eller nån sanvän kanske?

Spännigen stiger.
2019-03-22, 09:52
Avslutad
Citat:

Alla de fyra barnen är dessutom också födda med funktionsvariation, så det är ju ett oerhört slöseri att hon tillåts avla vidare.
2019-03-22, 09:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inexsa
Alla de fyra barnen är dessutom också födda med funktionsvariation, så det är ju ett oerhört slöseri att hon tillåts avla vidare.

Vet vi säkert att alla barnen har någon slags funktionsvariation?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in