2019-03-21, 12:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Se hellre Shauns utmärkta svar på detta trams: https://www.youtube.com/watch?v=5rUFX7YhjQ4

Haha, shut up fag.
Citera
2019-03-21, 12:39
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Absolut, men det går ju aldrig att bevisa en avsikt i detta fallet.

Precis som i mitt exempel, du kan aldrig bevisa att jag hade för avsikt att döda någon som jag sköt emot. Jag kanske bara råkade slinta på avtryckaren flera gånger.

Men någonstans får man ju faktist se på vad som händer och kanske inte vara så naiv.

Rätten bevisar fortlöpande avsikt.

Skulle det ha förövats ett folkmord i juridisk mening skulle det existera tonvis med dokumentation som bevisar det, i form av evidens för uttalanden, vittnesmål, information om befälskedjor och annat som kan styrka målet.

Ex: Grupp A utsattes för tvångssteriliseringar, deras vattenkällor förgiftades, kvinnor och barn sattes i koncentrationsläger, manliga medlemmar i åldrarna 15 och uppåt massavrättades, svedjebränningar av åkermark och bosättningar skedde kontinuerligt och matförsändelser hindrades med mer.
Citera
2019-03-21, 12:44
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
När vita kom till Nordamerika sökte man faktiskt inte undanröja indianerna, man sökte handla med dem och bo i sitt hörn.

Våldet bubblade upp med tiden (och 90% dog av sjukdomar som vita tog med sig), men avsikten var aldrig att förgöra indianer.

Vi bryr oss givetvis mer konsekvenserna av en handling än avsikterna bakom det. Konsekvenserna är att svenska folket kommer försvinna ur det land där vi bott i 5000 år, vem bryr sig om vad som var avsikten?

Jag är alldeles för oinsatt i frågan, men jag har svårt att tänka mig att det aldrig någonsin under företaget talades i termer av att en viss etnisk grupp skulle ersättas för att någon given grupps markområde eller liknande kunde beslagtas.

Rättsligt krävs i vart fall en avsikt. Och jag diskuterar inte utifrån perspektivet att undanträngingen av en släktlinje skulle vara oproblematisk. Tvärtom det. Det är oönskat.
Citera
2019-03-21, 13:00
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwatcher
Du är ju helt obetalbar. ”Befria familjerna från ekonomisk exploatering”. Ja, eller hur? Fina de är kommunisterna tycker du som tänker kommunistiskt. Och för din information så fanns inga kommunister innan 1917 utan bara socialdemokrater. Lenin och Trotskij var socialdemokrater fram till dess. När vänsterfalangen i svenska SAP bröt sig ur 1917 så kallade de sig Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti fram till en bit in på 1920-talet. Skillnaden mellan kommunister och socialdemokrater handlar enbart om metoder. De har samma mål. Att förvandla folk till slavar åt staten. Total ekonomisk exploatering således.

Jag har exakt samma position som tidigare även om du är för oslug för att begripa det. Vänstern är djupt familjefientlig. Tilläggas kan är att Sverige är världens mest vänstervridna land.

Suck. Kommunismen är i stort irrelevant idag. Att "avskaffa familjen" var kontroversiellt även bland kommunister, det är inte en position som alls är representativ för vänstern. Men nu vet jag iallafall vad du syftade på och det är nog så långt vi kommer här, jag uppskattar det.
Citera
2019-03-21, 13:06
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Om jag skjuter emot dig med ett automatgevär och jag säger att du kan väl ducka så du inte blir skjuten?

Hade du köpt det argumentet?

Blir du träffad så är det ditt fel för du var så dålig på att undvika kulorna.

Vad babblar du om, vem skjuter med gevär? Mår du bra?

Vem tvingar dig att para sig med invandrare? Igen mår du bra mentalt?

Citat:
Stoppa ned din foliehatt i bakfickan igen du. Först skrev du att någon måste mördas för att det ska kallas folkmord. Men sen hittade du tydligen punkterna i FNs Folkmordskonvention. Av dessa 5 punkter kan 2-4 anses uppfyllda vad gäller det som pågår mot vita européer.

Så du jämför Sverige 2019 med typ det som skedde mot judarna under ww2 eller folk i gamla Jugoslavien?

Okej beskriv vad och hur detta går till för 4 av dessa punkter:

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.
Citera
2019-03-21, 13:12
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Suck. Kommunismen är i stort irrelevant idag. Att "avskaffa familjen" var kontroversiellt även bland kommunister, det är inte en position som alls är representativ för vänstern. Men nu vet jag iallafall vad du syftade på och det är nog så långt vi kommer här, jag uppskattar det.

Men förstod du inte vad jag skrev om kommunism och socialdemokrati? Om Lenin och Trotskij? Om de svenska kommunisterna som i många år efter utbrytningen från SAP kallade sig Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti? Båda socialdemokrater och kommunister är i grunden marxistiska och familjefientliga. De skiljer sig bara åt i termer av metoder. Och naturligtvis är det relevant att socialdemokraterna genom sin ekonomiska politik uppfyllt en viktig punkt i Det Kommunistiska Manifestet. Nämligen att överföra makten från familjen till staten.
Citera
2019-03-21, 13:18
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Vad babblar du om, vem skjuter med gevär? Mår du bra?

Vem tvingar dig att para sig med invandrare? Igen mår du bra mentalt?

Så du jämför Sverige 2019 med typ det som skedde mot judarna under ww2 eller folk i gamla Jugoslavien?

Okej beskriv vad och hur detta går till för 4 av dessa punkter:

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.

Genom massinvandring så byts svenskarna successivt ut. I spåren av massinvandringen har också kriminaliteten ökat och i synnerhet väldsbrott. Vidare har vi den marxistiska ekonomiska politik som förts länge och som givit upphov till sjunkande nativitet hos svenskarna. Nämnas kan också regimens svenskfientliga kulturpolitik till förmån för mångkultur.

Ovan uppfyller punkterna 2-4 i FNs Folkmordskonvention.
Citera
2019-03-21, 13:43
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Genom massinvandring så byts svenskarna successivt ut. I spåren av massinvandringen har också kriminaliteten ökat och i synnerhet väldsbrott. Vidare har vi den marxistiska ekonomiska politik som förts länge och som givit upphov till sjunkande nativitet hos svenskarna. Nämnas kan också regimens svenskfientliga kulturpolitik till förmån för mångkultur.

Och om du mailar det här till FN, vad tror du att du får för svar?
Citera
2019-03-21, 15:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Men förstod du inte vad jag skrev om kommunism och socialdemokrati? Om Lenin och Trotskij? Om de svenska kommunisterna som i många år efter utbrytningen från SAP kallade sig Sveriges Socialdemokratiska Vänsterparti? Båda socialdemokrater och kommunister är i grunden marxistiska och familjefientliga. De skiljer sig bara åt i termer av metoder. Och naturligtvis är det relevant att socialdemokraterna genom sin ekonomiska politik uppfyllt en viktig punkt i Det Kommunistiska Manifestet. Nämligen att överföra makten från familjen till staten.

Jag vet inte om jag förstår vad du försöker säga nej. Det verkar som att du tänker att skapandet av offentliga institutioner är något som för "makten" till "staten", och ok det kan man väl säga. Jag skulle inte hålla med dig om att den makten kommer från kärnfamiljen, målet är att ge makt tillbaka till folket från de som äger tillgångarna. Och det övergripande målet är gemensamt för alla på vänstersidan. Vill man definiera detta som familjefientlighet så går det även om jag personligen tycker att man gör sitt språk ganska meningslöst då.

Citat:

Ja, ekonomiskt välstånd leder överallt i världen till minskande nativitet, även i mellanöstern och afrika. Du kan se det inte bara i respektive land utan också på att folk som invandrar från länder med sämre ekonomi efter hand föder färre barn, så den här "folkmordsteorin" är bara dravel. Jag skulle nog inte gå så långt som att säga att det ekonomiska välståndet bara beror på marxism men kanske.
Citera
2019-03-21, 16:16
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Du tänker för logiskt, sex och kärlek har ingen logik (eller moral).

Ifall de männen är värda mer eller mindre bestäms av moder natur, inte av metafysiska lek (som saknar objektiva mått).

Förtryck är förtryck. En tjej som flyr från en förtryckande patriarkal kultur vill inte höra: "Åh gumman, det är för att han/de älskar dig så mycket".
Citera
2019-03-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
För att vem som helst är lika stor, lyssnad på och hyllad som Jordan Peterson? Eller för att du tror att Jordan Peterson är stor bara för att vem som helst tillåts att posta i sociala mediekanaler?

Du menar... som feminister som får gehör ENBART för att de skriker högt? #metoo och andra rent livsfarliga medborgargarden som lyckas få in helt ogenomtänka lagar och regler genom politiker bara för att de skriker högt?
Saken är ju att Peterson är erkänd, skrivit flera böcker och bjudits in till medier världen över för att tala om sina teorier. En del som gjorde honom känd var förvisso för att han ifrågasatte feminism på ett ganska rakt och hårt sätt (jag tänker på intervjun med Cathy Newman, som för övrigt golvades ganska hårt där). Men det är definitivt inte bara därför han är känd. I dagens postmodernistiska och genustramsiga värld är det han säger trots allt kontroversiellt och riktigt. Det behövs mer faktaspridare i dagens relativiserade värld.

# Metoo är inget "medborgargarde" och mig veterligen har #MeToo inte fått igenom nån lag, vad denna rörelse uppnått är en ökad uppmärksamhet och förståelse för ett fenomen som alltid funnits där och tidigare innan #Metoo allmän bara ignorerades eller tom accepterades.
Tycker du det var bättre?

Snälla du JP är 1 bland en hel uppsjö samhällsdebattörer, mer eller mindre akademiskt utbildade, som idag hörs pga sociala medier. Världen kryllar av psykologer, den akademiska psykologiska världen har gott om olika teorier, forskning och åsikter hit och dit som i en del fall tom motsäger varandra. Sluta läs "auktoriteter" som att de granterat har rätt, utan att syna dem.

Vidare i den intervju han deltog i som du refererar till så nej, finns ingenstans där han "golvade" henne. Inte heller har han i något av vad jag sett, läst ( ja jag har läst de 12 reglerna), hört eller sett av honom motsagt hela feminismen.
Det han gör är att ge intryck av att gå emot vissa delar av likhetsfeminismen, via det sedvanliga: kvinnor är si och män är så och underförstått vara "så" ska belönas mer.
Men! han är inte speciellt "tydlig" i detta eller verkar ha nått politiskt budskap å sin sida.
SÅ återigen sluta läs in saker där som faktiskt inte finns.

Citat:
Du påstod ju att han hade fel?

Jag har inte skrivit någonstans att han har fel i allt han säger.
jag personligen tycker helt enkelt inte att:

- Vad han säger är speciuellt nytt eller intressant.
- Eller att den bitvis uppförstorade bild som div antifeminsiter på detta forum har av 1, hans åsikters värde 2, vad han egentligen säger, stämmer.

Citat:
https://study.com/academy/lesson/masculine-vs-feminine-cultures-distinctions-communication-styles.html

En länk som handlar om maskulina och kvinnliga "kulturer" dvs könsrollsmönster...
??? vad menar du detta skulle bevisa? Ingen har förnekat att manlig könsrollsmönster ser annorlunda ut gällande kvinnlig....är just detta som feminister vill ändra på eftersom nej....det mycket dåligt speglar en faktiskt verklighet.

Citat:
https://www.business2community.com/leadership/men-women-use-power-influence-workplace-01779111

"Of the four most effective influencing tactics — reasoning, inspiring, consulting and collaborating— men and women use reasoning and collaborating to the same extent."

Sen har man i denna studie sett att kvinnor verkar använda sig mer av de 2 övriga taktikerna mer än män,

så?

Citat:
https://culturematters.com/masculinity-and-femininity-gender-examples/

En artikel som startar:

"What’s Wrong With Masculinity and Femininity?

The main problem lies in the association that many people have or make when they hear these two words; often they are immediately associated with gender; the woman man comparison. And that was never the intention."

altlså exakt det jag sitter här och försöker få fram till dig....problemet är vad DU m.fl lägger in vad som ska vara maskulint och feminint....inte vad kvinnor eller män FAKTISKT beter sig/ är.

Män är empatiska, verbala, och tänker med känslor, de tom styrs av känslor. Vissa män är även blyga, inte speciellt dominanta för fem öre, utan mår bäst att hålla sig i periferin, helt normalt och lika manligt som det är kvinnligt.
Kvinnor kan vara aggressiva, fysiska och deras logiska områden i hjärnan ser i stort ut likadant som hos män och de används lika mycket. Vissa kvinnor är extremt ambitiösa och har en fullt naturlig dominant läggning. Detta är alltså lika kvinnligt som det är manligt. Kort sagt mänskligt.

problemet i världen är att så många knallar runt med 2 fack i hjärnan där de direkt stuvar in könen, utan att reflektera en sekund över att individer då hamnar helt fel.

Jag får ta resten sen, måste hem.
Citera
2019-03-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du tänker dig att inom en kultur som tvångsgifter, stympar, mördar, misshandlar, kontrollerar, spionerar, tvingar till självmord, osv på sina egna barn, systrar, kusiner. Du föreställer dig att männen inom den kulturen är värda mer respekt än tex svenska män?

Var kommer du ifrån?
Nej...

Finns en video på youtube med Dr. Phill där en tjej är tillsammans med en kille som är respektlös mot både tjejen och hennes föräldrar. Och dom har gått till Dr. Phill för att lösa situationen. I vår kultur hade dottern aldrig träffat den där killen igen. Förstår du vart jag vill komma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in