2019-03-21, 11:41
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkvadd
Du har ingen aning om vad du snackar om.

Ett folk består inte enbart av vart du har din fot på marken utan var du härstammar ifrån, vart dina förfäder bodde, vart dina gener anpassat sig till miljön.

Skulle man därmed avsiktligt skicka in helt andra folkgrupper i en folkgrupp, med avsikten att förgöra deras genetiska material ur evolutionen samtidigt som man driver propaganda emot att förneka deras kultur, historia samt deras existens.

Då utför man ett folkmord, det är vad det är. Och så är det med den saken.

Jag har inte påstått något annat och jag vet mycket väl vad jag pratar om.

Vi kan testa din ståndpunkt. Först och främst krävs ett uppsåt, att gärningen s a s är "förövad i avsikt" att förgöra en grupp. För det andra är de gärningar som avses specifika och våldsamma. Mottagandet av främmande folkgrupper som förökar sig i närheten av eller med den ursprungliga gruppen är inte en sådan handling, om det inte är så att den främmande gruppen försvårar den ursprungliga gruppens reproduktiva möjligheter, genom tvångssterilisering eller liknande.
Senast redigerad av FacultyofMind 2019-03-21 kl. 11:44.
Citera
2019-03-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja och jag ifrågasätter ditt större perspektiv. Från mitt perspektiv lokalt kan jag inte se att det stämmer. Du skriver själv "jag vet inte", du har ingen direkt källa heller. Du gör helt enkelt bort dig debattmässigt. Inget fel i det men så är det.

Jag gör inte bort mig ett dugg, att du anser det gör det ej till någon universiell sanning.

Dina personliga anekdoter har ingen direkt tyngd i en debatt där man talar om demografiska förändringar i en population av miljoner människor.

Citat:
Huruvida de vita dör ut eller inte beror på hur folk parar sig. Där får väl folk välja själva.

Absolut, jag håller med dig.

Men för att göra ett exempel, säg att jag tvinga min dotter att flytta till Afrika. Hon hade inget val att flytta någon annanstans. Sedan säger jag, du får välja partner helt själv, jag kommer inte lägga mig i öht.

Men mitt syfte var hela tiden att hon skulle välja en svart man. Som du förstår kan man vara slug och komma undan med saker.

Att medvetet dumpa in miljoner utländska män och sen hävda, man får väl välja själv. Ja, men vad försöker man åstadkomma?

Om jag skjuter emot dig och missar så har jag endå försökt mörda dig.

Folkmord är att ha en avsikt, inte att lyckas.
Citera
2019-03-21, 11:42
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ja och jag ifrågasätter ditt större perspektiv. Från mitt perspektiv lokalt kan jag inte se att det stämmer. Du skriver själv "jag vet inte", du har ingen direkt källa heller. Du gör helt enkelt bort dig debattmässigt. Inget fel i det men så är det.

Folkmord = Någon måste mördas.

Skulle väl säga att vi var ett gäng miljoner vita i Sverige sen fylldes det på med folk från andra länder. Det ökade populationen, de vita försvann inte utan totalen ökade.

Huruvida de vita dör ut eller inte beror på hur folk parar sig. Där får väl folk välja själva. Om vi ser till USA har de varit uppblandat i 200 år men folk tenderar att hålla sig till sin ras och den vita rasen verkar vara i majoritet. Hur det blir i Sverige får vi väl se.

Extremt många halvasiater verkar det poppa upp iom alla som hämtar thaifruga. De är betydligt mörkare än om du blandar en arab med en vit, då tenderar ungen att bli vit, då den arabiska rasen tillhör den vita rasen om du bara delar upp raserna i vit, svart och gul/röd.

Avslutningsvis så nej jag kan inte påstå att jag anser att det sker ett folkmord på vita män.
Subtilt folkmordsförsök är vad som åsyftas.
Citera
2019-03-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FacultyofMind
Jag har inte påstått något annat och jag vet mycket väl vad jag pratar om.

Vi kan testa din ståndpunkt. Först och främst krävs ett uppsåt, att gärningen s a s är "förövad i avsikt" att förgöra en grupp. För det andra är de gärningar som avses specifika och våldsamma. Mottagandet av främmande folkgrupper som förökar sig i närheten av eller med den ursprungliga gruppen är inte en sådan handling, om det inte är så att den främmande gruppen försvårar den ursprungliga gruppens reproduktiva förmåga, genom tvångssterilisering eller liknande.

Nej du har ingen aning om vad du pratar om.

Generna för svenskar är unika för deras folkgrupp. Om du förgör dessa så dör dom ut för alltid och kommer aldrig tillbaka igen.

Det är att förgöra det folket, en avsikt i detta fallet kan aldrig bevisas, eftersom personen kan alltid förneka att den hade den avsikten. Man får helt enkelt kolla på, vad händer, och vad blir effekten av det.

Jag kan skjuta emot dig och hävda att jag inte alls försökte döda dig, men jag kommer åka dit för mordförsök i vilket fall.
Citera
2019-03-21, 11:51
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Nej du har ingen aning om vad du pratar om.

Generna för svenskar är unika för deras folkgrupp. Om du förgör dessa så dör dom ut för alltid och kommer aldrig tillbaka igen.

Det är att förgöra det folket, en avsikt i detta fallet kan aldrig bevisas, eftersom personen kan alltid förneka att den hade den avsikten. Man får helt enkelt kolla på, vad händer, och vad blir effekten av det.

Jag kan skjuta emot dig och hävda att jag inte alls försökte döda dig, men jag kommer åka dit för mordförsök i vilket fall.

Vad tror du att "genetisk undanträngning" och 'ersättning av genetisk släktlinje' betyder om det inte betyder 'unika' och särpräglade gener? Det är som att du diskuterar med dig själv.

Nu vill jag att du styrker din sak och med hänvisning till lagkommentarer, prejudikat, domslut och förarbeten visar på att din tolkning av lagen är gällande. Jag är inte intresserad av vad du tycker.
Citera
2019-03-21, 11:54
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Jag gör inte bort mig ett dugg, att du anser det gör det ej till någon universiell sanning.

Dina personliga anekdoter har ingen direkt tyngd i en debatt där man talar om demografiska förändringar i en population av miljoner människor.

Absolut, jag håller med dig.

Men för att göra ett exempel, säg att jag tvinga min dotter att flytta till Afrika. Hon hade inget val att flytta någon annanstans. Sedan säger jag, du får välja partner helt själv, jag kommer inte lägga mig i öht.

Men mitt syfte var hela tiden att hon skulle välja en svart man. Som du förstår kan man vara slug och komma undan med saker.

Att medvetet dumpa in miljoner utländska män och sen hävda, man får väl välja själv. Ja, men vad försöker man åstadkomma?

Om jag skjuter emot dig och missar så har jag endå försökt mörda dig.

Folkmord är att ha en avsikt, inte att lyckas.

Är väl mer 1,5-2 miljoner invandrare. Blandat kvinnor och män för att korrigera. De kan alltid gifta sig med varandra? Jmf USA. Ingen är tvungen att avla med dem om man inte vill.

Folkmord enligt wikipedia:

"Folkmord, även kallat genocid, är avsiktliga och systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en etnisk, religiös eller nationell grupp.

Brottsrubriceringen folkmord togs i bruk inför Nürnbergprocessen i följderna av det andra världskriget. Begreppet genocid introducerades och definierades av den polske juristen Raphaël Lemkin. Den definierades som "mord, utrotande, förslavande, deportation och andra omänskliga handlingar, begångna mot någon civilbefolkning före eller under kriget, eller förföljelser av politiska, rasistiska eller religiösa skäl". År 1948 upprättades genom FN:s försorg en konvention om förebyggande och bestraffning av brottet folkmord (genocide). I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.[1]"

Om det är ett subtilt folkmord så skulle jag hellre säga att ni har subtila foliehattar på er grabbar. Så länge ingen tvingar någon till nått har vi inget folkmord.
Citera
2019-03-21, 11:54
Medlem
Citat:
Vad tror du att "genetisk undanträngning" och 'ersättning av genetisk släktlinje' betyder om det inte betyder 'unika' och särpräglade gener? Det är som att du diskuterar med dig själv.

Nu vill jag att du styrker din sak och med hänvisning till lagkommentarer, prejudikat, domslut och förarbeten visar på att din tolkning av lagen är gällande. Jag är inte intresserad av vad du tycker.

Jag diskuterar folkmord.

Du vet att svenskars gener är unika för deras folkslag?

Om någon med avsikt vill förgöra dessa gener, så dom slutar existera, vad skulle du kalla detta för då?
Citera
2019-03-21, 11:59
Medlem
Citat:
Är väl mer 1,5-2 miljoner invandrare. Blandat kvinnor och män för att korrigera. De kan alltid gifta sig med varandra? Jmf USA. Ingen är tvungen att avla med dem om man inte vill.

Om jag skjuter emot dig med ett automatgevär och jag säger att du kan väl ducka så du inte blir skjuten?

Hade du köpt det argumentet?

Blir du träffad så är det ditt fel för du var så dålig på att undvika kulorna.
Citera
2019-03-21, 11:59
Medlem
FacultyofMinds avatar
Citat:
Jag diskuterar folkmord.

Du vet att svenskars gener är unika för deras folkslag?

Om någon med avsikt vill förgöra dessa gener, så dom slutar existera, vad skulle du kalla detta för då?

Herrejesus. Om jag säger att en undanträgning sker och att en genetisk släktlinje riskerar att ersättas betyder det att svenskarnas gener är unika. Vad är det du inte förstår?

Om du kan bevisa att det finns en avsikt att förgöra gruppen och att handlingen är våldsam, då har du ett case.
Citera
2019-03-21, 12:02
Medlem
Citat:
Herrejesus. Om jag säger att en undanträgning sker och att en genetisk släktlinje riskerar att ersättas betyder det att svenskarnas gener är unika. Vad är det du inte förstår?

Om du kan bevisa att det finns en avsikt att förgöra gruppen och att handlingen är våldsam, då har du ett case.

Absolut, men det går ju aldrig att bevisa en avsikt i detta fallet.

Precis som i mitt exempel, du kan aldrig bevisa att jag hade för avsikt att döda någon som jag sköt emot. Jag kanske bara råkade slinta på avtryckaren flera gånger.

Men någonstans får man ju faktist se på vad som händer och kanske inte vara så naiv.
Citera
2019-03-21, 12:07
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:

När vita kom till Nordamerika sökte man faktiskt inte undanröja indianerna, man sökte handla med dem och bo i sitt hörn.

Våldet bubblade upp med tiden (och 90% dog av sjukdomar som vita tog med sig), men avsikten var aldrig att förgöra indianer.

Vi bryr oss givetvis mer konsekvenserna av en handling än avsikterna bakom det. Konsekvenserna är att svenska folket kommer försvinna ur det land där vi bott i 5000 år, vem bryr sig om vad som var avsikten?
Citera
2019-03-21, 12:20
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:

Folkmord enligt wikipedia:

"Folkmord, även kallat genocid, är avsiktliga och systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en etnisk, religiös eller nationell grupp.

Brottsrubriceringen folkmord togs i bruk inför Nürnbergprocessen i följderna av det andra världskriget. Begreppet genocid introducerades och definierades av den polske juristen Raphaël Lemkin. Den definierades som "mord, utrotande, förslavande, deportation och andra omänskliga handlingar, begångna mot någon civilbefolkning före eller under kriget, eller förföljelser av politiska, rasistiska eller religiösa skäl". År 1948 upprättades genom FN:s försorg en konvention om förebyggande och bestraffning av brottet folkmord (genocide). I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.[1]"

Om det är ett subtilt folkmord så skulle jag hellre säga att ni har subtila foliehattar på er grabbar. Så länge ingen tvingar någon till nått har vi inget folkmord.

Stoppa ned din foliehatt i bakfickan igen du. Först skrev du att någon måste mördas för att det ska kallas folkmord. Men sen hittade du tydligen punkterna i FNs Folkmordskonvention. Av dessa 5 punkter kan 2-4 anses uppfyllda vad gäller det som pågår mot vita européer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in