Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Ex svenskar kommer ju inte åka dit eftersom det inte är olagligt att bloddopa sig i Sveriige och då kan väl heller inte bevismaterial som journaler och andra prover användas i utredningen eftersom det råder sekretess? Antidopningjägarna får ju dessutom bara använda sina egna tester för att avgöra doping, så hur ska dessa eventuella patienter till dr doping i så fall åka dit?
Att bloddoping är lagligt i Sverige är ju heltokigt. Förbunden har säkert redan stora kvasten klar för att sopa under mattan. Men vem vet om det kan bli avstängningar. Vi får se. Jag antar man testat påsarna i frysen. Det skall bli kul att höra bortförklaringarna. Några tips:
"Jag tappar lite ibland för hålla mitt höga Hb i schack"
"Alltid bra att ha några påsar om man skulle råka ut för en olycka. Jag tar inte emot blod från andra av religiösa skäl."
"Det där har jag sparat inför en stor operation jag/släkting med rätt blodgrupp, skall genomgå. Jag kommer att stämma polisen, eftersom ni förstört mitt livsräddande blod."
"Det var grupptrycket, en social grej vi gjorde. Jag hade aldrig tänkt infundera tillbaka det."
"Donerade jag inte till blodbanken för kriget i Syrien?"