2019-03-19, 01:33
Medlem
Jens Burman har ju haft problem med ryggen. Få se nu om han får några mediciner och blir mycket bättre.
Citera
2019-03-19, 11:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Jens Burman har ju haft problem med ryggen. Få se nu om han får några mediciner och blir mycket bättre.

Lite Lobac gör säkert susen, bara han klarar huden.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-03-19 kl. 11:26.
Citera
2019-03-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8

Han kanske kan be tjuren om råd. Han tycks ju ha överkommit både det ena och det andra med starka mediciner.
Citera
2019-03-19, 12:05
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Både Neprayeva och Ustiyugov har nu plötsligt blivit sjuka och missat tävlingar. Sammanträffande eller hade de förutsett dopingkontroll?
Citera
2019-03-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Både Neprayeva och Ustiyugov har nu plötsligt blivit sjuka och missat tävlingar. Sammanträffande eller hade de förutsett dopingkontroll?
De testas väl ändå?
Citera
2019-03-20, 13:01
Medlem
Dopingavslöjandena från VM i Seefeld har utökats till att gälla minst 21 aktiva, både män och kvinnor. Bloddoping skall ha skett i bla Sverige

https://www.sportschau.de/doping/Ermittlungen-Blutdoping-Affaere-staatsanwaltschaft-mit-neuen-erkenntnissen-100.html
Citera
2019-03-20, 13:24
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Så dopningen ska ha skett i sverige, men inte av en svensk åkare?
Citera
2019-03-20, 14:00
Medlem
Bara tanken på en växande dopingskandal till inom skidsporten gör mig mörkrädd.
https://www.svd.se/21-idrottare-dopningsmisstankta/i/senaste
Citera
2019-03-20, 14:17
Medlem
ycwms avatar
Citat:

Det kom ju fram att han hade hyrt hus här i samband med tävling i Falun. Men skumt att inte Norge nämns om det är vart det har skett det handlar om och inte åkare från specifika länder med tanke på att det kom fram att han hyrt hus även i Lillehammer?
Citera
2019-03-20, 14:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Huru vida någon svensk åkare har bloddopat sig går inte att avgöra utifrån den information som släpptes idag. Österrikisk polis vill inte säga vilka nationaliteterna är på de 21 aktiva som man har identifierat mer än att de är från åtta europeiska nationer, däremot har man sagt från vilka nationer man har prover (Tyskland, Österrike, Italien, Schweiz, Sverige, Finland, Estland, Sydkorea och Hawaii). Fem idrotter, varav tre vinteridrotter är inblandade. Det är i alla fall det som jag läst till mig.
Citera
2019-03-20, 14:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Huru vida någon svensk åkare har bloddopat sig går inte att avgöra utifrån den information som släpptes idag. Österrikisk polis vill inte säga vilka nationaliteterna är på de 21 aktiva som man har identifierat mer än att de är från åtta europeiska nationer, däremot har man sagt från vilka nationer man har prover (Tyskland, Österrike, Italien, Schweiz, Sverige, Finland, Estland, Sydkorea och Hawaii). Fem idrotter, varav tre vinteridrotter är inblandade. Det är i alla fall det som jag läst till mig.
Jag hänger inte med. Har man identifierat fuskare från 8 europeiska länder? Men man har bara prover från 7 europeiska länder?
Citera
2019-03-20, 14:38
Medlem
Kommer som vanligt inte bli ett skit av detta. Inget kommer kunna bevisas och det som möjligt kan vara bevis begravs bland alla sekretessbestämmelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in