2019-03-18, 10:00
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Man blir hungrig av dina hyllningar...
Damer, herrar, gentlemän. Har nu uppdaterat en sida där jag har för avsikt att lägga in bild och omdöme på världens godaste maträtt. Stekt ris med kyckling. http://www.gladius.nu/stekt-ris-med-kyckling/
Massor med jobb att göra. Tackar för alla fina tips genom åren på denna sida.
Citera
2019-03-18, 10:06
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Senast jag var i Göteborg åt jag på Bangkok Kitchen. Mycket god mat. Och jag gick därifrån nöjd.
Ligger på Andra långgatan. Kommer inte ihåg numret.
Den är utmärkt, men finns en annan snett över gatan som suger purjulök.
Citera
2019-03-20, 11:50
Bannlyst
Moon Thai Kitchen nära avenyn är jävligt bra! Där blir det snart ett besök igen!
Citera
2019-04-23, 21:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Vi var på Moon Thai Kitchen för ett tag sedan (parallellt med Avenyn). Mysigt ställe med bra service ok priser och vansinnigt god mat! Men stället är mycket populärt så väntetiden är något sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Den är riktigt bra. Enligt mig Göteborgs bästa thai.
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Moon Thai Kitchen nära avenyn är jävligt bra! Där blir det snart ett besök igen!
Kan blott instämma. Smakar suveränt! kul underhållande inredning, och dessutom trevliga flickor som serverar. Kan faktiskt vara stans bästa thai - ev med konkurrens från Kungstorget.

Var där på Sankt Patriks dag, då man ju alltid äter thaimat. Konstigt nog visste inte flickorna varför jag hade en liten grön hatt med spänne och små stjärnor i.
Citera
2019-05-03, 19:51
Medlem
TheGriffins avatar
Det finns ett riktigt bra lunchställe i Sisjön i industriområdet bakom biltema. Bättre råvaror än många ställen som bara köper det billigaste från Kinagrossisterna och bra blandning av vanliga thairätter samt några riktigt starka rätter om man gillar det.
Kycklingvingarna är en personlig favorit.
Nu hoppas jag iofs inte det blir alltför många som åker dit då det kan vara svårt att hitta parkering ibland😞
Nu är jag inte där i närheten så ofta så jag kommer inte ihåg vad stället heter...
Citera
2019-05-03, 23:53
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffin
Det finns ett riktigt bra lunchställe i Sisjön i industriområdet bakom biltema. Bättre råvaror än många ställen som bara köper det billigaste från Kinagrossisterna och bra blandning av vanliga thairätter samt några riktigt starka rätter om man gillar det.
Nu hoppas jag iofs inte det blir alltför många som åker dit då det kan vara svårt att hitta parkering ibland😞
Nu är jag inte där i närheten så ofta så jag kommer inte ihåg vad stället heter...
Förmodligen https://www.padthaikitchen.se
Bra mycket bättre än Johanssons och GBG Woks fettdrypande klåpar buffer.
Bästa buffen i GBG området tycker jag är Restaurang Thai House i Partille.
Citera
2019-07-31, 10:31
Medlem
urverksapelsins avatar
Var på Thai Samila, St Sigfrids plan, tog min vanliga Kjhao Pad kai. Ointresserad personal, lång tid att laga, och när vi ätit färdigt kom de inte ut och hämtade disk eller frågade hur de smakade.
För övrigt smakade det ointressant, inte dåligt, men helt enkelt blassé.
Citera
2019-08-01, 20:00
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffin
Pad Thai kitchen.
Bra mat där, och Micke som äger den är väldigt trevlig.
Lite halvtrist lokal men det är ju trots allt ett lunchställe i ett industriområde....
Citera
2019-08-10, 03:27
Bannlyst
Moon Thai Kitchen är grymma! Gott och trevligt och bra priser!
Citera
2019-08-29, 20:29
Medlem
Opportunitiess avatar
Sitter och smälter maten i detta nu på Ching Palace på södra hamngatan 2. 189 spänn för kvällsbuffen. Jag tyckte det var jävligt bra käk och bra bemötande.

Har nån en rullstol?
Citera
2019-09-26, 00:59
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
Sitter och smälter maten i detta nu på Ching Palace på södra hamngatan 2. 189 spänn för kvällsbuffen. Jag tyckte det var jävligt bra käk och bra bemötande.

Har nån en rullstol?
Inte en thai restaurang; kinesisk. Men ok, det är god mat. Humanisterna har sina möten där och smackar i sig buffe medans de diskuterar varför religion är dåligt.
Citera
2020-07-09, 19:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Toui's Thai på Föreningsgatan, nära Aschebergsgatan. Stekt ris med kyckling var utsökt!
Blandning mellan ingredienser var utmärkt; allt balanserade varandra. Inget för mycket eller som tog över. Utsökt doft av den fräscha vitpepparn på toppen. Allt var dessutom rätt tillagat, inte för lite eller mycket. Rikligt med kycklingbitar. Rekommenderas varmt!
(får gå tillbaka till Kungstorget för att se om de fortfarande är bäst)
Kritik: tomter hör ej hemma i Khao pad kai; gärna en lime eller citronskiva för extra fräschhet; man får gärna plocka bort tallrikar när gästerna verkar klara samt fråga om det smakade bra - vilket det gjorde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in