2020-08-05, 00:49
Medlem
urverksapelsins avatar
Inne i femmanhuset, Nordstan, ung mittemot systembolaget finns en nedgång till en restaurang Saigon och butik med asiatisk mat.
Testade idag. Dels kass miljö, stressig och högljudd. De har olika maträtter från olika delar av Asien. Bad specifikt om Khao Pad Kai, killen nickade. När väl maten är klar är det stekta nudlar!
Protesterar och får vänta lite till på det stekta riset med kyckling.
Första tuggan god, för jag är rejält hungrig. Sen blir det mer och mer ointressant. När jag ätit klart känns det mer som bukfylla, och att det är så trist miljö gör det inte bättre.
Nix. Det var som en snabbmatsrestaurang där man bar vispar ihop maten utan att bry sig. En av de sämre thai i stan, håll avstånd.
Citera
2020-08-06, 14:52
Medlem
urverksapelsins avatar
Är på khao tip, nära weiselgrensplatsen, hisingen. Missade luncherbjudande med fyra min, 14:04, så jag fick betala fullpris.
Ville tvätta händerna före maten, men det fanns ingen kund toalett......
När jag hällde upp vatten lossnade toppen på kanna=översvämning vid bordet.
Sedan maten. Khao pad kai. Rent amatörmässigt. Måste vara bland de sämsta i stan. Ingen smak, ingen friskhet som man vänta sig vid thai mat. Ingen lime eller citron. Ingen koriander eller ingefära smak.
Efter maten. Inget kaffe, serveras bara under lunchen. Frågade om snabbkaffe, nej. Frågade om The, nej. De har inte ens servicen att koka upp lite vatten med en the påse. Hit går jag inte igen.

PS enda orsaken att jag är här är pga thai stället i sisjön har coronastängt.
Senast redigerad av urverksapelsin 2020-08-06 kl. 15:18. Anledning: Mer info
Citera
2020-08-14, 14:27
Medlem
urverksapelsins avatar
Laithai. Lindholmen. Missade igen lunch m tio in, så fullpris. 95 kr. Personalen frågade ej vadjag ville dricka, hälsade knappt, enda gäst så inte Pga stress, det står inga kryddor på bordet, maten kom in på fem röda. Liknade inte alls bilden i reklamfoldern smakade som nåt ihopvispat. Inte illa. Men inte bra. Ingen fräscht. Dock mycket kyckling.
Rekommenderas ej.

Ps
Ingen kundtoalett
Senast redigerad av urverksapelsin 2020-08-14 kl. 14:42.
Citera
2020-08-14, 21:38
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias123
Finns en bortglömd pärla i mölndal, Sushi thai king! Serverar grym pad thai, koreanskt, sushi och japansk mat. Deras Sechuanrätter är grymma! Kocken är från den provinsen!
Mycket möjligt. Deras Khao pad kai, eller snarare Nasi goreng, ty det var curry och räkor, imponerade inte. Ej heller yaku niku var inte heller så märkvärdig enligt bordskamrat.
Men god service, trevlig miljö, fin stämning. Går gärna dit igen för deras sechuan, men stekt ris med kyckling söker jag vidare.....
Citera
2020-08-14, 21:47
Medlem
hashs avatar
Jag har käkat mycket thai i Göteborg, om jag skall vara ärlig.....så har jag inte hittat någon riktigt bra thai-restaurang, de flesta är medelmåttiga.
Citera
2020-08-15, 14:28
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Mycket möjligt. Deras Khao pad kai, eller snarare Nasi goreng, ty det var curry och räkor, imponerade inte. Ej heller yaku niku var inte heller så märkvärdig enligt bordskamrat.
Men god service, trevlig miljö, fin stämning. Går gärna dit igen för deras sechuan, men stekt ris med kyckling söker jag vidare.....

Nya ägare nu, den tidigare ägare med fru är paret som har takame i Göteborg Inte varit där ännu men ska visst vara bra!
Citera
2020-08-16, 00:21
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag har käkat mycket thai i Göteborg, om jag skall vara ärlig.....så har jag inte hittat någon riktigt bra thai-restaurang, de flesta är medelmåttiga.
Ärlighet på Flashback är alltid uppskattat; har du testat de i tråden som fått goda recensioner? Kungstorget, Andra långgatan mfl?
Citera
2020-08-16, 10:51
Medlem
NaZdravis avatar
Undra hur det är med hygienen och råvarorna på alla dessa thai-ställen, många ser lika suspekta ut som random pizzeria.
Citera
2020-08-16, 12:04
Medlem
Finns det nåt ställe där man kan få en massage och lite annat efter maten?
Citera
2020-08-29, 09:41
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittbena
Finns det nåt ställe där man kan få en massage och lite annat efter maten?
Fel tråd för dig.

Sukhotai, drottninggatan. Gick snabbt, och smaken var riktigt bra. Fortfarande en av de bästa thai i stan. Fräsh korianderdoft, massor med kyckling, slank ner lätt.
Kritik är att det kostade 115, men de har väl hög hyra så centralt, samt att det inte var vidare vänlig och trevlig ton som förr i tiden på thairestauranger.
Tycker det är generellt på alla de thai jag varit på de senaste månaderna; förr var alltid alla thai kvinnor vänliga och sympatiska, idag är de mer som bittra, trötta tanter, som de man möter i vården.....
Citera
2020-09-06, 10:55
Medlem
urverksapelsins avatar
Hittade en blogg som heter Thaimorsan; hon verkar veta vad hon pratar om men hade helt annat intryck av Hisingshaket:https://thaimorsan.se/khao-tip-thai-pa-hisingen/
Tyvärr inga recept på stekt ris med kyckling.
Citera
2020-10-12, 13:05
Medlem
vet det finns en bortom skf.. thairesurang!! men var många år sedan jag bodde i göteborg.. men vet dom var grym ifrån skf går du mot willys
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in