Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-12, 23:25
  #85
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
En ny kambodjansk har öppnat i Majorna Göteborg. Tekniskt sett inte thai, men tillräckligt nära tycker jag. Till saken hör att min erfarenhet av kambodjansk mat gör att den inte är värd en egen tråd. Skall gå dit, testa och återkomma.
I vilken lokal har denna öppnat?

Edit: Jaha, nu såg jag, den gamla trötta godisaffären på hörnet Kommendörsgatan.
Lagom inbjudande lokal.
__________________
Senast redigerad av NaZdravi 2018-05-12 kl. 23:27.
Citera
2018-05-12, 23:37
  #86
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
En ny kambodjansk har öppnat i Majorna Göteborg. Tekniskt sett inte thai, men tillräckligt nära tycker jag. Till saken hör att min erfarenhet av kambodjansk mat gör att den inte är värd en egen tråd. Skall gå dit, testa och återkomma.

Man blir hungrig av dina hyllningar...
Citera
2018-06-29, 17:55
  #87
Medlem
Skatteskolks avatar
I hamnen på Saltholmen finns en kiosk som säljer thaikäk. Den var jag nöjd med och jag blev mätt på portionen. Vad är ert utlåtande?

Det ser verkligen inte ut att vara mycket för världen. Lätt att avfärda ett sådant ställe vid ett första intryck men det är inbokat besök nästa gång jag är i Göteborg.
Citera
2018-07-14, 17:28
  #88
Medlem
godboys avatar
En riktigt bra take away är Frölunda Thai på Flöjtgatan. Ligger precis vid clean park och ser inte mycket ut för världen, men kanonkäk. Aldrig blivit besviken där.
Citera
2018-08-06, 21:27
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
I hamnen på Saltholmen finns en kiosk som säljer thaikäk. Den var jag nöjd med och jag blev mätt på portionen. Vad är ert utlåtande?

Det ser verkligen inte ut att vara mycket för världen. Lätt att avfärda ett sådant ställe vid ett första intryck men det är inbokat besök nästa gång jag är i Göteborg.

Den är helt klart godkänd ;-)
Citera
2018-08-19, 12:04
  #90
Medlem
manontheroofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
I hamnen på Saltholmen finns en kiosk som säljer thaikäk. Den var jag nöjd med och jag blev mätt på portionen. Vad är ert utlåtande?

Det ser verkligen inte ut att vara mycket för världen. Lätt att avfärda ett sådant ställe vid ett första intryck men det är inbokat besök nästa gång jag är i Göteborg.

den e ju så klassisk som en thai kan bli.
en av dom bästa enligt mig, minns att GP brukade ge liknande betyg.
Citera
2018-08-21, 11:44
  #91
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombayduck1
Den är helt klart godkänd ;-)

Citat:
Ursprungligen postat av manontheroof
den e ju så klassisk som en thai kan bli.
en av dom bästa enligt mig, minns att GP brukade ge liknande betyg.

Det blev inget besök för de senaste recensionerna på resturangen(?) var riktiga dåliga. Speciellt anmärktes bemötandet. Tyvärr fick jag ingen respons här förrän efter att vi kom hem.

Vi åt gott ändå.
Citera
2018-09-04, 22:02
  #92
Avstängd
Vi var på Moon Thai Kitchen för ett tag sedan (parallellt med Avenyn). Mysigt ställe med bra service ok priser och vansinnigt god mat! Men stället är mycket populärt så väntetiden är något sämre.
Citera
2019-01-15, 07:43
  #93
Medlem
Opportunitiess avatar
Var ska man käka thai nu 2019? Gärna lunchbuffe-tips.
Citera
2019-01-17, 10:23
  #94
Medlem
En mycket bra thai är Nakhon i Nya Hovås. Det är ju visserligen lite utanför Gbg men värt att besöka.
Citera
2019-01-17, 10:25
  #95
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Vi var på Moon Thai Kitchen för ett tag sedan (parallellt med Avenyn). Mysigt ställe med bra service ok priser och vansinnigt god mat! Men stället är mycket populärt så väntetiden är något sämre.
Den är riktigt bra. Enligt mig Göteborgs bästa thai.
Citera
2019-01-17, 11:08
  #96
Medlem
Senast jag var i Göteborg åt jag på Bangkok Kitchen. Mycket god mat. Och jag gick därifrån nöjd.
Ligger på Andra långgatan. Kommer inte ihåg numret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback