Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-19, 23:54
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Till alla som försvarar MJ. Hur många utsatta ska kliva fram innan ni börjar tro MJ var pedofil? Finns det ett nummer, eller är det enbart fysiska bevis som duger?

5 är man uppe i nu tror jag.
Citera
2019-03-19, 23:57
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så nu försvarar du inte bara MJ. Du misstror alla som säger de blivit utsatta, även när det inte har med MJ att göra?

Du är en vidrig människa. Men du kommer inse snart.
Inte alls. Att Amanda varit utsatt påstods i Robsons fond men förnekades av henne själv i dokumentären, varpå texten redigerades. Misstror verkligen inte alla, extremt långt ifrån, men man kan inte lita på någon i samröre med den patalogiske lögnaren Robson. Speciellt inte när historien ändras allt eftersom.
Citera
2019-03-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Om man verkligen vill ha reda på vad en pedofil gjort mot ett barn är en rättssal definitivt inte rätt plats, kan vi enas om det? Men nu är det så det ser ut, det är enda vägen att gå.

Föreställ dig att din lille son kommer och berättar om övergrepp. Vad kommer du sannolikt göra? Troligen fråga ut barnet och vilja veta mer, höra om detaljer. Du undrar om det finns bevis men vi säger att det är som i MJs fall, ditt barn blev förfört, inga skador finns och inget dna. Sen går du antingen och spöar skiten ur peddot eller gör en polisanmälan.

Vi säger att du anmäler och barnet blir kallat till förhör. Innan säger du, "det här och det här ska du berätta för polisen" för att barnet ska fatta vad som är viktigt att säga. Det tror jag vilken förälder som helst gör. Redan där kommer barnet vara rökt som vittne eftersom du har påverkat barnet. Du har gett barnet instruktioner och sagt vad han ska säga. Vilken sopa till advokat som helst kommer smula sönder barnets vittnesmål och säga att du lurat barnet att ljuga.

Chansen här är att förövaren erkänner, annars är det inte troligt att det ens kommer så långt som till åtal. I vart fall här i Sverige, enligt en insatt person jag pratat med.

Till sist: vi kan bara spekulera och tro, det är ingen av oss som säkert kan veta. FBI skulle ha installerat övervakningskameror i MJs alla sovrum, men nu gjorde de inte det.

Edit: Robson och Safechuck var kallade som vittnen. Det tror jag inte var så stor press, de behövde bara säga nej till allt. Jag pratar om de barn som stämt MJ.

Nu var det ju ingen vanlig Svenson familj som stämde MJ utan det var en familj med liknande saker på sitt samvete. Största felet MJ gjorde var att han var för snäll, godtrogen och naiv.

Och det finns fortfarande inte ett enda bevis att han någonsin gjorde nånting fel i hela sitt liv.

Jag gjorde misstaget att gå in här idag då jag har hållit mig borta härifrån enda tills idag. Jag gick inte in här för att försvara MJ men jag kan inte se på hur folk kastar skit på en död man som högst troligen blev mördad för pengar.
Jah har inte varit ett fan och jag är inte ett fan och jag kommer inte bli det. Jsg har sett han som peddo och undvikit han och hans musik i 30+år tills jag såg LN och då insåg jag att allt kanske är bara bs och jag började gräva i det och det finns inte ett enda bevis trots avlyssnade telefoner och många husrannsakningar. Fingeravtrycken var planterade, penis beskrivningen funkade inte och historierna höll inte. Och jag insåg att Robson, frun och mamman är fake af fast jag såg på dokumentären med neutrala ögon fast jag hade i bakhuvudet att MJ var en pedofil som kom undan. Så jag försvarar inte MJ utan vill att sanningen skall komma fram och jag tycker hysterin kring LN är sjuk när alla börjar bojkotta MJ fast LN inte bevisar ett skit för det är bara historier som mycket väl kan vara bara påhitt.

Att MJ är i en guldsmedsbutik med ett barn säger ju inget då man inte ser vem det är och vilket kön det är eller vad dom köper om dom köper nåt. Om det är Safechuck på viden varför hade dom då inte den med i LN som enda lilla beviset i hela LN???
Citera
2019-03-20, 00:10
Medlem
Citat:
Till alla som försvarar MJ. Hur många utsatta ska kliva fram innan ni börjar tro MJ var pedofil? Finns det ett nummer, eller är det enbart fysiska bevis som duger?

5 är man uppe i nu tror jag.

Det skall vara bevis som duger och giltigförklaras.

Svammel duger inte.

Varför sköt sig pappan till -93 fallet i huvudet med hagelgevär i sin bostad bara några månader efter MJ blev mördad och varför gick pojken sonen hans ut i ett brev att det bara var pappans bs och att det hade aldrig hade hänt nåt mellan han och MJ?

Varför ville pappa inte försätta med rättegången så MJ skulle bli rentvåd utan han nöjde sig bara med pengarna och en son som hatade han.

Sen metoo drog igång har det blivit alldeles för lätt att tro på någon utan bevis och att döma ut nån utan bevis.
Citera
2019-03-20, 00:11
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Inte alls. Att Amanda varit utsatt påstods i Robsons fond men förnekades av henne själv i dokumentären, varpå texten redigerades. Misstror verkligen inte alla, extremt långt ifrån, men man kan inte lita på någon i samröre med den patalogiske lögnaren Robson. Speciellt inte när historien ändras allt eftersom.

Var kan man ta del i vad som stod i fonden?
Citera
2019-03-20, 00:13
Medlem
Citat:
Var kan man ta del i vad som stod i fonden?

Google och Youtube är din vän i vardagen. Du måste jobba lite själv och skapa dig en egen bild och inte bara svälja det du blir matad med.
Citera
2019-03-20, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Jag minns inte mera. Jag har sett och läst så mycket senaste veckan och jag har gjort det för mig själv så jag har ingen koll på var jag sett det.

Mamman hade haft problem med polisen innan allt detta och var inte och sabbade rättegången genom att vara uppstudsig mot juryn så det var bara 3 st som röstade för dom.

Och jag läste att penis identifieringen misslyckades och deras historier ändrade och höll inte ihop och det var pappan som var drivande i detta och han hade tigit pengar av kändisar när pojken var dålig och han blev för girig och gav sig på MJ.

Jaha så du pratade om Jordan Chandlers familj....
Citera
2019-03-20, 00:19
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Nu var det ju ingen vanlig Svenson familj som stämde MJ utan det var en familj med liknande saker på sitt samvete. Största felet MJ gjorde var att han var för snäll, godtrogen och naiv.

Och det finns fortfarande inte ett enda bevis att han någonsin gjorde nånting fel i hela sitt liv.

Jag gjorde misstaget att gå in här idag då jag har hållit mig borta härifrån enda tills idag. Jag gick inte in här för att försvara MJ men jag kan inte se på hur folk kastar skit på en död man som högst troligen blev mördad för pengar.
Jah har inte varit ett fan och jag är inte ett fan och jag kommer inte bli det. Jsg har sett han som peddo och undvikit han och hans musik i 30+år tills jag såg LN och då insåg jag att allt kanske är bara bs och jag började gräva i det och det finns inte ett enda bevis trots avlyssnade telefoner och många husrannsakningar. Fingeravtrycken var planterade, penis beskrivningen funkade inte och historierna höll inte. Och jag insåg att Robson, frun och mamman är fake af fast jag såg på dokumentären med neutrala ögon fast jag hade i bakhuvudet att MJ var en pedofil som kom undan. Så jag försvarar inte MJ utan vill att sanningen skall komma fram och jag tycker hysterin kring LN är sjuk när alla börjar bojkotta MJ fast LN inte bevisar ett skit för det är bara historier som mycket väl kan vara bara påhitt.

Att MJ är i en guldsmedsbutik med ett barn säger ju inget då man inte ser vem det är och vilket kön det är eller vad dom köper om dom köper nåt. Om det är Safechuck på viden varför hade dom då inte den med i LN som enda lilla beviset i hela LN???

Men oj vilket rant. Jag var i ungefär samma sits som dig, inget fan som började titta med neutral inställning, troligen peddo. Har kollat runt på nätet och diskuterat här, men tvärtemot dig är jag mer stärkt i uppfattningen att han verkligen var det. Det är så otroligt mycket info som cirkulerar runt men jag har sett till att undvika alla fansites, de som påstår sig sitta inne med sanningen osv. Du måste ju förstå att det finns en massa troll, toxic fans, som sprider desinformation och att de gör allt för att vilseleda. Du ser ju hur vi bombaderas med walls of text, med hänvisningar till 3000 sidor rättegångsprotokoll på amerikanskt juristspråk inge vettig jävel orkar plöja. Det gäller tänka med egen hjärna och ha i bakhuvudet vi aldrig kommer få veta sanningen.

Du fick ju en pusselbit här, hur det brukar gå till när det enda som finns är barns vittnesmål. Jag har faktiskt kollat upp det här med en bekant polis. Kolla upp det själv då om du inte tror mig.Det är i stort sett kört, knappt nån blir dömd utan hårda bevis eller erkännande. Och om barnet berättar om övergrepp ska man inte prata med barnet om det utan gå raka spåret till polisen och anmäla på stuberten. (Alternativt se till att barnet träffar peddot igen och försöka komma på dem in action tillsammans med ett pålitligt vittne, men det är det ju ingen förälder som gör.) Annars kan försvaret alltid hävda man påverkat barnet att ljuga. Men i stället för att fundera på det, går du igång med världens försvarsrant. Jaja...
Citera
2019-03-20, 00:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
... Största felet MJ gjorde var att han var för snäll, godtrogen och naiv.

Och det finns fortfarande inte ett enda bevis att han någonsin gjorde nånting fel i hela sitt liv...

Du påskiner att du inte är ett fan av MJ. Trots detta så säger du att MJ var en ängel som inte gjort nåt fel i hela sitt liv... Låter inte som något ett fan av sanning skulle säga, det låter som ett fan av MJ.

Du har försagt dig.

Andra fel han gjort: knarkat piller, dinglat bebis från ett fönster,
Citera
2019-03-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jaha så du pratade om Jordan Chandlers familj....

Nej mexikanarna.
Citera
2019-03-20, 00:24
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det skall vara bevis som duger och giltigförklaras.

Svammel duger inte.

Varför sköt sig pappan till -93 fallet i huvudet med hagelgevär i sin bostad bara några månader efter MJ blev mördad och varför gick pojken sonen hans ut i ett brev att det bara var pappans bs och att det hade aldrig hade hänt nåt mellan han och MJ?

Varför ville pappa inte försätta med rättegången så MJ skulle bli rentvåd utan han nöjde sig bara med pengarna och en son som hatade han.

Sen metoo drog igång har det blivit alldeles för lätt att tro på någon utan bevis och att döma ut nån utan bevis.

Så om 100 män påstår att MJ våldtog dom så kommer du ändå tro han var oskyldig?

Hur vet du att inte pappan blev mördad. Berätta mer om mordet på MJ. Intressant
Citera
2019-03-20, 00:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Ge upp nu, idolen var pedofil. Och vi, samhället, borde insett det
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-03-20 kl. 00:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in