Citat:
Ursprungligen postat av
Carl7
Ja jag förstår att det blir svettigt att sitta i rätten och bli grillad när man inte talar sanningen. Han hade ju svårt att säga nåt under polisförhören. Hade väll svårt att minnas och hålla isär vad hans pappa har sagt åt han han att säga. Den familjen var rena lyckosökare.
Skulle MJ ha gjort nåt mot Robson så skulle han aldrig ha han som #1 kändisvittne om han var orolig att Robson skulle försäga sig eller brista under grillningen.
Jag tror att Safechuck inte vittnade för MJ inte ville ha han som vittne och det är endast just han jag tror att MJ kan ha gjort nåt med om han har gjort nåt med någon.
Om man verkligen vill ha reda på vad en pedofil gjort mot ett barn är en rättssal definitivt inte rätt plats, kan vi enas om det? Men nu är det så det ser ut, det är enda vägen att gå.
Föreställ dig att din lille son kommer och berättar om övergrepp. Vad kommer du sannolikt göra? Troligen fråga ut barnet och vilja veta mer, höra om detaljer. Du undrar om det finns bevis men vi säger att det är som i MJs fall, ditt barn blev förfört, inga skador finns och inget dna. Sen går du antingen och spöar skiten ur peddot eller gör en polisanmälan.
Vi säger att du anmäler och barnet blir kallat till förhör. Innan säger du, "det här och det här ska du berätta för polisen" för att barnet ska fatta vad som är viktigt att säga. Det tror jag vilken förälder som helst gör.
Redan där kommer barnet vara rökt som vittne eftersom du har påverkat barnet. Du har gett barnet instruktioner och sagt vad han ska säga. Vilken sopa till advokat som helst kommer smula sönder barnets vittnesmål och säga att
du lurat barnet att ljuga.
Chansen här är att förövaren erkänner, annars är det inte troligt att det ens kommer så långt som till åtal. I vart fall här i Sverige, enligt en insatt person jag pratat med.
Till sist: vi kan bara spekulera och tro, det är ingen av oss som säkert kan veta. FBI skulle ha installerat övervakningskameror i MJs alla sovrum, men nu gjorde de inte det.
Edit: Robson och Safechuck var kallade som vittnen. Det tror jag inte var så stor press, de behövde bara säga nej till allt. Jag pratar om de barn som stämt MJ.