Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Om man verkligen vill ha reda på vad en pedofil gjort mot ett barn är en rättssal definitivt inte rätt plats, kan vi enas om det? Men nu är det så det ser ut, det är enda vägen att gå.
Föreställ dig att din lille son kommer och berättar om övergrepp. Vad kommer du sannolikt göra? Troligen fråga ut barnet och vilja veta mer, höra om detaljer. Du undrar om det finns bevis men vi säger att det är som i MJs fall, ditt barn blev förfört, inga skador finns och inget dna. Sen går du antingen och spöar skiten ur peddot eller gör en polisanmälan.
Vi säger att du anmäler och barnet blir kallat till förhör. Innan säger du, "det här och det här ska du berätta för polisen" för att barnet ska fatta vad som är viktigt att säga. Det tror jag vilken förälder som helst gör. Redan där kommer barnet vara rökt som vittne eftersom du har påverkat barnet. Du har gett barnet instruktioner och sagt vad han ska säga. Vilken sopa till advokat som helst kommer smula sönder barnets vittnesmål och säga att du lurat barnet att ljuga.
Chansen här är att förövaren erkänner, annars är det inte troligt att det ens kommer så långt som till åtal. I vart fall här i Sverige, enligt en insatt person jag pratat med.
Till sist: vi kan bara spekulera och tro, det är ingen av oss som säkert kan veta. FBI skulle ha installerat övervakningskameror i MJs alla sovrum, men nu gjorde de inte det.
Edit: Robson och Safechuck var kallade som vittnen. Det tror jag inte var så stor press, de behövde bara säga nej till allt. Jag pratar om de barn som stämt MJ.
Nu var det ju ingen vanlig Svenson familj som stämde MJ utan det var en familj med liknande saker på sitt samvete. Största felet MJ gjorde var att han var för snäll, godtrogen och naiv.
Och det finns fortfarande inte ett enda bevis att han någonsin gjorde nånting fel i hela sitt liv.
Jag gjorde misstaget att gå in här idag då jag har hållit mig borta härifrån enda tills idag. Jag gick inte in här för att försvara MJ men jag kan inte se på hur folk kastar skit på en död man som högst troligen blev mördad för pengar.
Jah har inte varit ett fan och jag är inte ett fan och jag kommer inte bli det. Jsg har sett han som peddo och undvikit han och hans musik i 30+år tills jag såg LN och då insåg jag att allt kanske är bara bs och jag började gräva i det och det finns inte ett enda bevis trots avlyssnade telefoner och många husrannsakningar. Fingeravtrycken var planterade, penis beskrivningen funkade inte och historierna höll inte. Och jag insåg att Robson, frun och mamman är fake af fast jag såg på dokumentären med neutrala ögon fast jag hade i bakhuvudet att MJ var en pedofil som kom undan. Så jag försvarar inte MJ utan vill att sanningen skall komma fram och jag tycker hysterin kring LN är sjuk när alla börjar bojkotta MJ fast LN inte bevisar ett skit för det är bara historier som mycket väl kan vara bara påhitt.
Att MJ är i en guldsmedsbutik med ett barn säger ju inget då man inte ser vem det är och vilket kön det är eller vad dom köper om dom köper nåt. Om det är Safechuck på viden varför hade dom då inte den med i LN som enda lilla beviset i hela LN???