Citat:
Ursprungligen postat av
Zylfiden
Jag vet inte om detta varit uppe i tråden, jag har skummat igenom den, men om det har, så bortse ifrån mitt inlägg. Det jag ville säga var att det har ju pratats en del om att MJ var kemiskt kastrerad, att hans far såg till att han fick hormoner som liten som skulle förhindra att han kom i målbrottet så att han kunde ha kvar sin ljusa röst, vad tror ni om det? Hur fungerar sånt egentligen? Kan det bli bestående eller går det att avbryta?
Jag känner att killarnas berättelser känns trovärdiga och eftersom dom var barn, så inte svårt att manipulera och köpa dom, även föräldrarna som var ”starstrucked” och förlorade greppet totalt. De blev överväldigade av att en sån Superstar brydde sig om vanliga dödliga som dom. Ärligt talat, jag förstår dom, man hade ju själv frågat sig detsamma om man hamnat i en liknande situation. Jag har alltid tyckt att MJ utstrålat en skev sexualitet, mest har det varit en asexuell känsla över honom med fejkade juck och hand i skrevet. Det har liksom inte gått ihop på nåt vis. Men har han ägnat sig åt ”leka doktor” och ”pyjamas partyn” i sängkammaren, med alla barnen, då börjar det bli Råttfångaren ifrån Hammeln-varning alltså.

Det har skrivits om kemisk kastrering men det har varit spekulationer. Vet inte hur det funkar, men har sett han har skäggväxt på nån bild och då borde han ha genomgått puberteten. Han hade ljus röst men det är många sångare som har det ändå.
MJ påstådde också att han var far till tre barn, men det är ifrågasatt hur det är med den saken också.
Det här med det flitiga tafsande i skrevet reagerade jag också på, jag som växte upp med MJ hade aldrig sett nån liknande dans. Kolla på den här videon, i förlängd version. Första delen är gulligt PK med budskapet att alla, bruna som vita, är lika mycket värda osv. Macaulay Culkin är med i ett roligt intro. Andra delen förvandlas han till panter, går bärsärk och slår sönder saker, juckar och tafsar. Inte direkt barnvänligt. Ingen musik i del två. Ger ett märkligt intryck, vad menar han?
Nu när man känner till anklagelserna mot honom känns den rätt läskig, som att han visar sin ljusa och mörka sida. Titeln Black or White kan anspela på det också, kom jag just på.
https://www.youtube.com/watch?v=pTFE8cirkdQ