Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-19, 02:11
Medlem
Varför blev MJ pedofil? Blev han själv utsatt för incest?
Senast redigerad av rappytt 2019-03-19 kl. 02:14.
Citera
2019-03-19, 02:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Sluta referera till tabloids, ok? Du har ju inte kommit med något annat än tabloid artiklar och dokumentären.

Tillskillnad från dig så presenterar jag dokument från utredningar icc rättegången. Jason Francia vittnesmål finns tillgängligt att ladda ner här https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.c om/2016/12/court-transcripts.zip

Men det är dokumentären som ska diskuteras här. Det står i moderatorsmeddelandet till och med. Svallvågorna i media tycker jag är intressant och även om infon presenteras på en tidningssida är det nån som gjort researchen. Det är du som vill göra om det till en rättegång.

Med tanke på hur toxic MJs fans är tänker jag inte ladda ner nån zipfil.
Citera
2019-03-19, 02:16
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men det är dokumentären som ska diskuteras här. Det står i moderatorsmeddelandet till och med. Svallvågorna i media tycker jag är intressant och även om infon presenteras på en tidningssida är det nån som gjort researchen. Det är du som vill göra om det till en rättegång.

Med tanke på hur toxic MJs fans är tänker jag inte ladda ner nån zipfil.

Dokumentären diskuteras absolut och jag har rätt att bemöta lögnerna med fakta.

Haha klassiker! Du vill ha källor men inte ladda ner. Hur ska jag då göra hade du tänkt eftersom du verkar inte tycka att faktan som finns tillgänglig online på hemsidor inte är tillräckliga (fastän de är copy paste från filen).

Om du inte vill ladda ner någon zipfil med vittnesmål så får du sluta klaga. Det är antingen det eller vittnesförhör som är utlagt på hemsidor.
Citera
2019-03-19, 02:20
Medlem
Zylfidens avatar
Jag vet inte om detta varit uppe i tråden, jag har skummat igenom den, men om det har, så bortse ifrån mitt inlägg. Det jag ville säga var att det har ju pratats en del om att MJ var kemiskt kastrerad, att hans far såg till att han fick hormoner som liten som skulle förhindra att han kom i målbrottet så att han kunde ha kvar sin ljusa röst, vad tror ni om det? Hur fungerar sånt egentligen? Kan det bli bestående eller går det att avbryta?
Jag känner att killarnas berättelser känns trovärdiga och eftersom dom var barn, så inte svårt att manipulera och köpa dom, även föräldrarna som var ”starstrucked” och förlorade greppet totalt. De blev överväldigade av att en sån Superstar brydde sig om vanliga dödliga som dom. Ärligt talat, jag förstår dom, man hade ju själv frågat sig detsamma om man hamnat i en liknande situation. Jag har alltid tyckt att MJ utstrålat en skev sexualitet, mest har det varit en asexuell känsla över honom med fejkade juck och hand i skrevet. Det har liksom inte gått ihop på nåt vis. Men har han ägnat sig åt ”leka doktor” och ”pyjamas partyn” i sängkammaren, med alla barnen, då börjar det bli Råttfångaren ifrån Hammeln-varning alltså.
Citera
2019-03-19, 02:27
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Du gör samma logikvurpa som så många andra här i tråden. Du brukar dock skriva inlägg som jag uppfattar som genomtänkta så det förvånar mig lite.

Det ÄR konstigt som fan att han sover med barn.
Det är skitkonstigt att han hade ett eget "Disneyland"
Han var definitivt konstig som fan.

Det är inte synonymt med pedofili.
Det stärker inte Robsons och Safechucks argumentation.
Det gör inte propaganda "dokumentären" saklig,ovinklad och faktabaserad.

"

Du har såklart helt rätt, att sova med småpojkar är inte synonymt med pedofili (ber om ursäkt för eventuellt raljerande tidigare). Men även om bevisen aldrig skulle hålla i en domstol är min bestämda gut feeling att MJ faktiskt hade vissa oegentligheter för sig med barnen...
Citera
2019-03-19, 02:31
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Dokumentären diskuteras absolut och jag har rätt att bemöta lögnerna med fakta.

Haha klassiker! Du vill ha källor men inte ladda ner. Hur ska jag då göra hade du tänkt eftersom du verkar inte tycka att faktan som finns tillgänglig online på hemsidor inte är tillräckliga (fastän de är copy paste från filen).

Om du inte vill ladda ner någon zipfil med vittnesmål så får du sluta klaga. Det är antingen det eller vittnesförhör som är utlagt på hemsidor.

Du skrattar för du räknade med att jag skulle reagera så. Du la en fälla alltså och är jätteglad jag föll i den? Fan vad oschysst. Jag blev faktiskt glad för att du verkade bry dig om vad jag skrev för en gångs skull.
Citera
2019-03-19, 02:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Bild på Jordan Chandlers beskrivning av MJs penis. Hela den utredningen läcktes år 2004. Kolla bilden, under datumet står det omskuren (circumcised).

http://sv.tinypic.com/r/2nq7amb/9

Fast den bilden saknar bevisvärde då den inte är gjord eller, vad jag vet, godkänd av Jordan Chandler. Mig veterligen så är det oklart vem som är bildens upphovsman och vad den bygger på.

Citat:
Media har alltid skrivit att MJ var omskuren och baserade rapporteringen på Jordans beskrivning. Googlar du Michael Jackson circumcised refererar alla medier till Jordan Chandler. Tji fick dem när rättsläkaren skrev i obduktionsrapporten att det inte stämde.

Fast det finns ju inga belägg för att Chandler de facto påstod att Michael Jackson var omskuren. Ursprungskällan för medierna verkar ha varit en artikel publicerad av The Smoking Gun men någon källa som kunde styrka att Jordan Chandler faktiskt sagt att Jackson var omskuren fanns inte i artikeln.
Citera
2019-03-19, 02:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zylfiden
Jag vet inte om detta varit uppe i tråden, jag har skummat igenom den, men om det har, så bortse ifrån mitt inlägg. Det jag ville säga var att det har ju pratats en del om att MJ var kemiskt kastrerad, att hans far såg till att han fick hormoner som liten som skulle förhindra att han kom i målbrottet så att han kunde ha kvar sin ljusa röst, vad tror ni om det? Hur fungerar sånt egentligen? Kan det bli bestående eller går det att avbryta?
Jag känner att killarnas berättelser känns trovärdiga och eftersom dom var barn, så inte svårt att manipulera och köpa dom, även föräldrarna som var ”starstrucked” och förlorade greppet totalt. De blev överväldigade av att en sån Superstar brydde sig om vanliga dödliga som dom. Ärligt talat, jag förstår dom, man hade ju själv frågat sig detsamma om man hamnat i en liknande situation. Jag har alltid tyckt att MJ utstrålat en skev sexualitet, mest har det varit en asexuell känsla över honom med fejkade juck och hand i skrevet. Det har liksom inte gått ihop på nåt vis. Men har han ägnat sig åt ”leka doktor” och ”pyjamas partyn” i sängkammaren, med alla barnen, då börjar det bli Råttfångaren ifrån Hammeln-varning alltså.

Det har skrivits om kemisk kastrering men det har varit spekulationer. Vet inte hur det funkar, men har sett han har skäggväxt på nån bild och då borde han ha genomgått puberteten. Han hade ljus röst men det är många sångare som har det ändå.

MJ påstådde också att han var far till tre barn, men det är ifrågasatt hur det är med den saken också.

Det här med det flitiga tafsande i skrevet reagerade jag också på, jag som växte upp med MJ hade aldrig sett nån liknande dans. Kolla på den här videon, i förlängd version. Första delen är gulligt PK med budskapet att alla, bruna som vita, är lika mycket värda osv. Macaulay Culkin är med i ett roligt intro. Andra delen förvandlas han till panter, går bärsärk och slår sönder saker, juckar och tafsar. Inte direkt barnvänligt. Ingen musik i del två. Ger ett märkligt intryck, vad menar han?

Nu när man känner till anklagelserna mot honom känns den rätt läskig, som att han visar sin ljusa och mörka sida. Titeln Black or White kan anspela på det också, kom jag just på.
https://www.youtube.com/watch?v=pTFE8cirkdQ
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-19 kl. 03:18.
Citera
2019-03-19, 03:07
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fast den bilden saknar bevisvärde då den inte är gjord eller, vad jag vet, godkänd av Jordan Chandler. Mig veterligen så är det oklart vem som är bildens upphovsman och vad den bygger på.

Fast det finns ju inga belägg för att Chandler de facto påstod att Michael Jackson var omskuren. Ursprungskällan för medierna verkar ha varit en artikel publicerad av The Smoking Gun men någon källa som kunde styrka att Jordan Chandler faktiskt sagt att Jackson var omskuren fanns inte i artikeln.

Du bad om fakta kring bilden och detta är vad som finns. Direkt hämtad från utredningen som läckte 2004. Så denna bild är inte tillräckligt bra för dig? Jävligt märkligt då denna bild har refererats till i onekliga artiklar efter den läckte. Om den var falsk så skulle vi ha hört det från åklagarsidan och MJ för längesedan. På tal om det så protesterade både åklagarmyndigheten och MJs team när utredningen läckte och klagade på det var sekretesshandlingar.

Men som sagt, du är inte nöjd för DU kan inte bekräfta att den kommer från Jordan. Det är den bild som finns. Vad vill du att jag ska göra? Ringa Jordan och be honom bekräfta eller dementera?

Herregud! Vissa här är inne hoppas så innerligt att offer ska träda fram och har väntat i över 30 år, när verkligheten är att det finns inga offer. Det finns bara opportunister som hoppar fram var tionde år. Gemensamma nämnaren är att de dyker upp när de inte får ut något från MJ eller hans dödsbo, som Chandlers, Francis, Arvizos och Robson/Safechuck.
Citera
2019-03-19, 03:08
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Du menar: "Jag vill enbart ha fakta som passar mig, min agenda, min världsbild och mitt ego.". Så att du kan stämpla MJ.

Det jag menar är att jag inte vill bli hänvisad till sajter skapade av fanboys, det vill säga den typen av sajter som MJ-dyrkarna i den här tråden fått 99,9 procent av sina "argument" från.
Citera
2019-03-19, 03:15
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det jag menar är att jag inte vill bli hänvisad till sajter skapade av fanboys, det vill säga den typen av sajter som MJ-dyrkarna i den här tråden fått 99,9 procent av sina "argument" från.

Men du själv håller med tabloid artiklar? Hmmm. Det finns vittnesförhör från utredning och rättegång att ladda ner. Har länkat i tråden. Finns mer om du önskar.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-19 kl. 03:18.
Citera
2019-03-19, 03:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du bad om fakta kring bilden och detta är vad som finns. Direkt hämtad från utredningen som läckte 2004. Så denna bild är inte tillräckligt bra för dig? Jävligt märkligt då denna bild har refererats till i onekliga artiklar efter den läckte. Om den var falsk så skulle vi ha hört det från åklagarsidan och MJ för längesedan. På tal om det så protesterade både åklagarmyndigheten och MJs team när utredningen läckte och klagade på det var sekretesshandlingar.

Men som sagt, du är inte nöjd för DU kan inte bekräfta att den kommer från Jordan. Det är den bild som finns. Vad vill du att jag ska göra? Ringa Jordan och be honom bekräfta eller dementera?

Herregud! Vissa här är inne hoppas så innerligt att offer ska träda fram och har väntat i över 30 år, när verkligheten är att det finns inga offer. Det finns bara opportunister som hoppar fram var tionde år. Gemensamma nämnaren är att de dyker upp när de inte får ut något från MJ eller hans dödsbo, som Chandlers, Francis, Arvizos och Robson/Safechuck.

Några frågor:

* Är bilden producerad av Jordan Chandler?
* Har Jordan Chandler sagt att bilden utgör en korrekt beskrivning av hans utsaga?
* Har bilden någonsin lyfts fram av Michael Jacksons team som ett bevis för att Jordan Chandler ljög?
* Finns det någon inspelning eller något förhörsprotokoll där Jordan Chandler rakt ut sagt att Michael Jackson var omskuren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in