Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-19, 00:51
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har noterat de verkar ha skiftgång.

Men du och andra toxic fans kan hävda vad som helst, hänvisa till hur mycket rättegångsdokument som helst, det är ingen här som gitter plöja igenom det i alla fall.

Wade och James sa i dokumentären att de kom ihåg vad som hänt och jag finner det troligt att de har haft kontakt med den här journalisten/porrboksförfattaren eller vad han nu var. Det har varit en process som pågått många år och säkert varvat med perioder av flykt och förnekande, så brukar det vara.

Framtiden får utvisa hur det ligger till.

Skulle gärna vilja veta vad som driver dig till att försvara en död människa på det här viset. Toxic fanbase är intressant. Tror du verkligen han är totalt oskyldig? Innerst inne, handen på hjärtat? Vad skulle kunna övertyga dig om motsatsen?

Nej för shock-value är mer intressant än fakta tydligen... Så istället för att faktiskt ta sig till den fakta som presenteras så är man för envis och stolt och slår bort den.

Wade och James har ändrat sig sjuttiomiljoner ggr. De påstod repressed memory initalt och att de började minnas övergreppen först år 2011/2012.

Vad som förmodligen skulle kunna övertyga mig om motsatsen är om det träder fram trovärdiga barn/familjer.
Citera
2019-03-19, 00:51
Medlem
OMG, kan det ha varit två till pojkar? Det står att de inte ville vittna dock. Mörkertalet kan vara stort. Det är rimligt att tro att inte alla offer orkar med en rättegång, att gå in på detaljer pga skamkänslor och offentligt komma ut som ett offer.

Citat:
September 22, 1994: Prosecutors announce they won’t file criminal charges against Jackson
More than a year after the police investigation into Jackson is first opened, prosecutors announce that they won’t be filing criminal charges against the pop star. According to the New York Times, district attorneys for Los Angeles and Santa Barbara Counties say they opted against pursuing charges because they learned that Jordan Chandler, the “primary alleged victim,” did not want to testify. Prosecutors are clear, though, that if Chandler were to change his mind within the statute of limitations, then they would reexamine the case. They also note that their investigation identified two other alleged victims — neither of whom were willing to testify, per the L.A. Times.
https://www.vulture.com/article/michael-jackson-abuse-allegations-timeline.html
Citera
2019-03-19, 00:55
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Notera gärna att källorna du ska ge mig inte får vara texter skrivna av MJ-fans då jag vill ha hårda fakta.

Du menar: "Jag vill enbart ha fakta som passar mig, min agenda, min världsbild och mitt ego.". Så att du kan stämpla MJ.
Citera
2019-03-19, 01:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjosefsson
Du menar: "Jag vill enbart ha fakta som passar mig, min agenda, min världsbild och mitt ego.". Så att du kan stämpla MJ.

Du verkar blanda ihop ordet "fakta" med ordet "åsikt". Men det är förståeligt, i det moderna Sverige är ju en åsikt fakta.
Citera
2019-03-19, 01:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Nej för shock-value är mer intressant än fakta tydligen... Så istället för att faktiskt ta sig till den fakta som presenteras så är man för envis och stolt och slår bort den.

Wade och James har ändrat sig sjuttiomiljoner ggr. De påstod repressed memory initalt och att de började minnas övergreppen först år 2011/2012.

Vad som förmodligen skulle kunna övertyga mig om motsatsen är om det träder fram trovärdiga barn/familjer.

Det här är ett diskussionsforum, ingen domstol. Det blir inte mycket till diskussion om man ska plöja igenom bombardemanget från toxic fansites och det kommer sluta med att MJ-fansen vinner den offentliga debatten av ren utnötning.

Men hur vet du att det du framställer som fakta verkligen är sant?

Jag kan ta ett till exempel om den här ringceremonin. Du menar på att James läst om den i biografin/porrboken och därefter kom han på "det ska jag ljuga om". Det är väl ändå rätt uppenbart att MJ-fans känner till boken och skulle komma med den invändningen. Vi vet inte om James och författaren haft kontakt.

Vi vet inte hur många pojkar MJ har kört den här giftemålsmanipulationen med. Det kanske är en standardgrej och nåt andra berättat om, men de vill inte träda fram offentligt och skyddas av källskyddet som journalisterna ger. Han hade ju sina favoriter, det kanske var de särskilda skyddslingarna som han "gifte" sig med.

Sen har vi Macaulay Culkin som ska ha konsekvent totalnekat enligt toxic fans. Jag har läst en intervju där han sa att han inte kunde komma ihåg något utnyttjande och så vitt han visste hade det inte hänt nåt. Inte ett totalnekande alltså, inte i den intervjun då. Men det finns vittnen som sett MJ gräva i Macaulays byxor.

Edit: Du svarade inte på frågorna. Tror du verkligen han är totalt oskyldig? Innerst inne, handen på hjärtat? Vad skulle kunna övertyga dig om motsatsen?

Och vad är en trovärdig person/familj i dina ögon?
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-19 kl. 01:36.
Citera
2019-03-19, 01:30
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du verkar blanda ihop ordet "fakta" med ordet "åsikt". Men det är förståeligt, i det moderna Sverige är ju en åsikt fakta.

Nej, det där är bara trams.
Citera
2019-03-19, 01:30
Medlem
https://www.oxygen.com/martinis-murder/jason-francia-michael-jackson-allegedly-molested

Städerskans son hade sagt att MJ rörde honom i grenen flera gånger. Och att hans familj fick inoficiellt 2 miljoner dollar för att inte gå vidare med en stämning mot MJ.

Fast alla de ljuger, enligt MJ fanatikerna.

Citat:
Also like Robson, Safechuck maintained for years that nothing sexual happened between him and Jackson — even though, according to the Daily Beast, court documents dating back to just before Jackson’s 2005 criminal trial identified Safechuck as a possible abuse victim.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-19 kl. 01:43.
Citera
2019-03-19, 01:45
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
OMG, kan det ha varit två till pojkar? Det står att de inte ville vittna dock. Mörkertalet kan vara stort. Det är rimligt att tro att inte alla offer orkar med en rättegång, att gå in på detaljer pga skamkänslor och offentligt komma ut som ett offer.

Haha en av pojkarna är Jason Francia som hävdade att polisen tvingat ur honom osanningar.

1993 så intervjuades uppemot 40-60 barn och familjer och LAPD anklagades för skeva förhörsmetoder mot barn (att jämföra med Kevin-fallet här hemma).

MJs advokat Bert Fields anklagar LAPD i ett offentligt brev: "...officers investigating the matter have entered the homes of minors and have subjected them to high-pressure interrogation, sometimes in the absence of their parents.

In addition, your officers have told parents that their children have been molested, even though the children in question have unequivocally denied this. They have also referred to Mr. Jackson as a “pedophile”, even though he has not been charged, much less convicted"

Jason Francia hävdar initialt år 1993 bestämt att MJ inte gjort något mot honom. “I’ll just say this out flat. I don’t remember him trying anything with me except for the tickling”

Polisen Vincent Neglia försöker få Jason att "minnas". “Okay, but what I am getting at is that maybe I am not being obvious enough. What I am saying is maybe he put his hands someplace on you where he shouldn’t have. Maybe he put his hands on you someplace that made you feel uncomfortable. And that’s why you are not remembering".

Francia påstår:[i] “They [the interrogators] made me come out with a lot more stuff I didn’t want to say. They kept pushing. I wanted to get up and hit them in the head”.[/]

Efter påtryckningar börjar Jason minnas och svarar polisen “Well, I’ll have to work on that”.

År 2005 vittnar Jason med anledning av hans anklagelser 1993 och MJs advokat ställer frågor:

Advokat: Remember telling the police, “You guys are pushy”?

Jason: "Yeah. I remember telling the police that".

Advokat "After telling the police, “You guys are pushy,” you eventually finally said, “Yes, he tickled me,” right?

Jason "I believe that’s how it went.

Advokay: Okay. You kind of went back and forth during the interview, didn’t you? One second you’d say, “He tickled me,” and the next second you’d say you’re not sure, right?

Jason: "I was trying to figure out how to get out of there".

År 1993 skickades Jason till en terapeut som bekostades av åklagaren, som också med i rummet enligt Jasons vittnesmål. Därefter började Jason "komma ihåg saker" och gav tre olika absurda historier. Värt att notera är att Jasons anklagelser ALDRIG togs upp i rätten år 1993. Av någon anledning valde åklagaren att inte åtala MJ för övergrepp mot Jason. Detta samtidigt som Jordan Chandler grejen hände. Jasons vittnesmål borde ha varit guldläge för åklagaren men de valde som sagt att inte ta upp det.

Att Jasons morsa efter denna sörja tar emot 20,000 USD för att anklaga MJ gör varken Jason eller hans mamma till trovärdiga vittnen.

År 2005 läcktes även förhöret med Corey Feldman från 1993 där en polis vid namn Deborah Linden pressar honom i över 1 timme att säga något negativt om MJ. Han hävdar bestämt inget har hänt. Finns på youtube för de som vill lyssna.

Åklagaren Sneddon som försökte sätta dit MJ både år 1993 och 2005 åkte jorden runt för att hitta offer men fann inga. Han åkte till Australien två ggr för att förmå Brett Barnes med familj att vittna mot MJ, de bad honom att dra åt helvete. Han åkte även till Rumänien och Peru. År 2003 så sa ju även Sneddon på en presskonferens när MJ häktades att hela nationen skulle hjälpa till att hitta offer och sätta dit honom. Det gick ju sådär va
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-19 kl. 02:18.
Citera
2019-03-19, 01:46
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:

Bra artikel. Här reder man ut tidslinjen också. Att det finns offer som inte träder fram är jag inte alls förvånad över.

Citat:
https://www.oxygen.com/martinis-murder/jason-francia-michael-jackson-allegedly-molested

Städerskans son hade sagt att MJ rörde honom i grenen flera gånger. Och att hans familj fick inoficiellt 2 miljoner dollar för att inte gå vidare med en stämning mot MJ.

Modigt gjort. Men vem tror på en städerska med son? De som tagit mutpengar har nog gjort helt rätt, se bara hur de nagelfars.

Läste att Jordan Chandler fått skyddad identitet. Synd jag inte sparade länken.
Citera
2019-03-19, 01:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Haha en av pojkarna är Jason Francia som hävdade att polisen tvingat ur honom osanningar.

1993 så intervjuades uppemot 40-60 barn och familjer och LAPD anklagades för skeva förhörsmetoder mot barn (att jämföra med Kevin-fallet här hemma).

MJs advokat Bert Fields anklagar LAPD i ett offentligt brev: "...officers investigating the matter have entered the homes of minors and have subjected them to high-pressure interrogation, sometimes in the absence of their parents.

In addition, your officers have told parents that their children have been molested, even though the children in question have unequivocally denied this. They have also referred to Mr. Jackson as a “pedophile”, even though he has not been charged, much less convicted"

Jason Francia hävdar initialt år 1993 bestämt att MJ inte gjort något mot honom. [i]“I’ll just say this out flat. I don’t remember him trying anything with me except for the tickling”

Polisen Vincent Neglia försöker få Jason att "minnas". [i]“Okay, but what I am getting at is that maybe I am not being obvious enough. What I am saying is maybe he put his hands someplace on you where he shouldn’t have. Maybe he put his hands on you someplace that made you feel uncomfortable. And that’s why you are not remembering".[\i]

Francia påstår: “They [the interrogators] made me come out with a lot more stuff I didn’t want to say. They kept pushing. I wanted to get up and hit them in the head”.

Efter påtryckningar börjar Jason minnas och svarar polisen [i]“Well, I’ll have to work on that”.[\i]

År 2005 vittnar Jason med anledning av hans anklagelser 1993 och MJs advokat ställer frågor:

Advokat: Remember telling the police, “You guys are pushy”?

Jason: "Yeah. I remember telling the police that".

Advokat "After telling the police, “You guys are pushy,” you eventually finally said, “Yes, he tickled me,” right?

Jason "I believe that’s how it went.

Advokay: Okay. You kind of went back and forth during the interview, didn’t you? One second you’d say, “He tickled me,” and the next second you’d say you’re not sure, right?

Jason: "I was trying to figure out how to get out of there".

År 1993 skickades Jason till en terapeut som bekostades av åklagaren, som också med i rummet enligt Jasons vittnesmål. Därefter började Jason "komma ihåg saker" och gav tre olika absurda historier. Värt att notera är att Jasons anklagelser ALDRIG togs upp i rätten år 1993. Av någon anledning valde åklagaren att inte åtala MJ för övergrepp mot Jason. Detta samtidigt som Jordan Chandler grejen hände. Jasons vittnesmål borde ha varit guldläge för åklagaren men de valde som sagt att inte ta upp det.

Att Jasons morsa efter denna sörja tar emot 20,000 USD för att anklaga MJ gör varken Jason eller hans mamma till trovärdiga vittnen.

År 2005 läcktes även förhöret med Corey Feldman från 1993 där en polis vid namn Deborah Linden pressar honom i över 1 timme att säga något negativt om MJ. Han hävdar bestämt inget har hänt. Finns på youtube för de som vill lyssna.

Åklagaren Sneddon som försökte sätta dit MJ både år 1993 och 2005 åkte jorden runt för att hitta offer men fann inga. Han åkte till Australien två ggr för att förmå Brett Barnes med familj att vittna mot MJ, de bad honom att dra åt helvete. Han åkte även till Rumänien och Peru. År 2003 så sa ju även Sneddon på en presskonferens när MJ häktades att hela nationen skulle hjälpa till att hitta offer och sätta dit honom. Det gick ju sådär va

Men skicka länkar till källan i stället för att copy pasta från fansites, ok?
Citera
2019-03-19, 02:00
Medlem
Xfiless avatar
Citat:

Läs mitt inlägg ovan så har du mer info om Francia familjen och deras anklagelser.

Jason intygade bestämt inget hade hänt men enligt egen utsago kände han press av polisen. Från att ha sagt MJ inte gjorde något så gav han tre olika versioner:
1) MJ tog honom på grenen när han kittlade honom
2) Jackson stoppa handen innanför hans byxor
3) Jackson gav honom 100 dollar varje gng han kittlade Jason

Tre olika versioner. Åklagaren som är desperat efter flera vittnen i och med Chandler väljer fortfarande att INTE åtala MJ för detta. Det säger ju sig själv för fan. Var rationell!

Varför nämner du inte att morsan fick 20,000 dollar av ett tv-program att prata ut i medier om något hon såkallad sett ha skett på Neverland när hon jobbade där? Varför nämner du inte att kärringen jobbade kvar på Neverland i 3 år till efter att hon såkallad såg något opassande? För det passar inte din agenda eller dokumentärens agenda. Återigen, trovärdigt! Not! Att den familjen fick pengar av försökringsbolaget beror endast på det skedde i samband med Chandler historien.

Att du ens nämner morsan är skrattretande!! De refererade till henne i dokumentären att hon sett MJ och Wade i duschen men efter korsförhör på 90-talet så erkände hon följande:

Question: You saw the shadow of what you believe was Michael Jackson?

Answer: Yes.

Question: You never saw him, did you?

Answer: No.

Question: You saw the shadow of what you thought was a man, right?

Question: Did you see any other shadow at that point?

Question: You saw only one figure at that point?

Question: And that’s all you saw?
Question: Is that right?
Question: You never saw any other person in there when you were inside there, did you?
Answer: No. But once I got close to it, I hear laughing.
Question: But you never saw anybody else in the shower, right?

Varför tar inte dokumentären upp detta???
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-19 kl. 02:12.
Citera
2019-03-19, 02:05
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Men skicka länkar till källan i stället för att copy pasta från fansites, ok?

Men sluta referera till tabloids, ok? Du har ju inte kommit med något annat än hålla med tabloid artiklar och dokumentären... och så ber du mig vara objektiv. Jo tjena.

Tillskillnad från dig så presenterar jag dokument från utredningar och rättegången. Jason Francia vittnesmål finns tillgängligt att ladda ner här https://themichaeljacksonallegationsblog.files.wordpress.c om/2016/12/court-transcripts.zip
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-19 kl. 02:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in