Citat:
Ursprungligen postat av
Fladerlappen
Visserligen så är det väldigt många med LPT som är uppe i diverse maniska skov eller psykoser men är även en stor del deprimerade människor som är inne under en kort period.
Nu vet jag inte riktigt varför du drar upp just LPT då det inte framkommit att kvinnan spenderat tid där eller är en välkänd rättshaverist.
Har sett henne prata i media lite kort och tycker hon verkar vara i någorlunda vettigt skick och verkar inte mer upp i varv än vad man kan förvänta sig av någon i hennes situation.
Men oavsett så verkar du tycka att man är rättslös som rättshaverist eller gammalt LPT fall så antar att det är fritt fram att hänga utanför psyk då och veva loss.
Du kan inte riktigt jämföra sexköpssituationen med anmälan mot kvinnan gällande narkotikabrott då det inte finns bevisat HUR kvinnan intog narkotikan.
Hon kan blivit itvingad det eller fått i sig det ofrivilligt och i jämförelse med sexköp så är det ett brott utan offer.
Är lite mer som att anmäla mig för att gå mot röd gubbe efter jag sprungit över gatan för att undkomma en grov misshandel på stan.
Sen tror jag visserligen inte kvinnan blivit drogad utan att det är en efterhandskonstruktion, antingen har hon festat själv eller tillsammans med polisen och massa näsgodis.
Men OM man hade låtit dessa saker gå till åtal istället för att skjuta ner ärendet direkt hade kanske dessa saker framkommit och vi hade inte suttit här och tjaffsat.
Nej det gör jag inte, men det kan inverka på ens trovärdighet, något som ofta är av stor vikt i sådana här ärenden. Glöm inte att straffrättsliga krav gäller även poliser.
Kollar man hennes Facebook så verkar hon definitivt ha tydliga rättshaveristiska tendenser.
Faktum är att sexköpssituationen ÄR precis samma sak som här, man är inte och SKALL inte vara imun ifrån att anmälas, utredas, och lagföras för brott bara för att man själv anmält någon. .
Återigen, går man till polisen får man allt finna sig i att ens egna ev brottsliga handlande kan komma att nagelfaras.
Vad gäller enklare trafikförseelser så har polisen lagstadgad rätt att lämna rapporteftergift, det har dom INTE på något som i straffskalan ligger över detta, som tex ett ringa narkotikabrott. Om någon ser mellan fingrarna må så vara, men det skall höra till undantagen.
En åklagare kan inte åtala folk hursomhelst, även fast dom har betydligt lättare att göra detta i medialt uppmärksammade ärenden som rör tex sexualbrott, eller brottsmisstänkta poliser. Detta ärendet innehåller båda delarna. Alltså är det med stor sannolikhet så att helhetsbilden i detta fall ser ut så att det inte hade funnits en chans att nå fällande dom i detta ärende.