2019-01-22, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Vlt ”avrapporteringspm” bredvid bilden på henne

Ok, det finns inte med i FUP. Måntro det är försäkringsbolaget som kommit över den. Som åklagaren säger, får man tillgång till ärendet som helhet så kastar det nog ett annat ljus på det hela.

Handläggaren på försäkringsbolaget är garanterat kåt på henne. Därav uttalandet
Citera
2019-01-22, 21:08
Medlem
Patrikmalmos avatar
Jag sökte just efter detta ämne, eftersom det förvånar mig att man inte ens här på Flashback kan hitta den anklagade polismannens namn, för annars tycker jag att man brukar hitta det mesta. Det jag har läst mig till är att det är en polisman i Västerås och att han våldtog kvinnan i hennes hem. Hon lyckades gråtande ringa till SOS och ett samtal där hon gråter och skriker att hon inte vill finns inspelat och bilder på hennes skador finns också. Trots detta har åtalet lagts ner, och det har framkommit att polismannen har släkt och vänner i flera positioner inom rättsväsendet, vilket har fått många att tro att det rör sig om jäv/korruption. Det skrivs fortfarande nya artiklar om detta i tidningarna, och det har startats en stödgrupp för kvinnan på Facebook som har flera tusen medlemmar.
Citera
2019-01-22, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patrikmalmo
Jag sökte just efter detta ämne, eftersom det förvånar mig att man inte ens här på Flashback kan hitta den anklagade polismannens namn, för annars tycker jag att man brukar hitta det mesta. Det jag har läst mig till är att det är en polisman i Västerås och att han våldtog kvinnan i hennes hem. Hon lyckades gråtande ringa till SOS och ett samtal där hon gråter och skriker att hon inte vill finns inspelat och bilder på hennes skador finns också. Trots detta har åtalet lagts ner, och det har framkommit att polismannen har släkt och vänner i flera positioner inom rättsväsendet, vilket har fått många att tro att det rör sig om jäv/korruption. Det skrivs fortfarande nya artiklar om detta i tidningarna, och det har startats en stödgrupp för kvinnan på Facebook som har flera tusen medlemmar.

Släkt och vänner är INTE dom som utrett ärendet.

Myndighetspersoner får öht inte alls ha hand om i ett ärende där en bekant/anhörig är involverad.

Dom som utrett ärendet har ingen personlig koppling till den misstänkte.
Citera
2019-01-22, 21:14
Medlem
Patrikmalmos avatar
Kvinnan själv har lagt upp de bilder som togs på henne i samband med undersökningen efter våldtäkten. De finns i Facebook-gruppen Västerås mot sexuella övergrepp, säkert på fler ställen också, och där kan man själv bedöma hennes skador.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Rättssamhället, inkl poliskåren, är ett tvärsnitt av samhället. Där finns både änglar och rötägg. Denne polis verkar tillhöra det senare. Enl nån här i tråden så var hon blåslagen. Detta lär ju dokumenteras ordentligt. Blir intressant att läsa om nu inte utredarna lägger locket på.
Citera
2019-01-22, 21:17
Medlem
Någon som testat att skriva ut delar av fup'en?
Maskas det med svart så brukar det nämligen gå att läsa väldigt bra när det skrivs ut...
Värre om det masks med vitt.

Tjejen ifråga är en väldigt märklig typ som, enligt egen erfarenhet, trånar hårt efter alla typer av uppmärksamhet som hon kan få(med det sagt inte påstått att någon våldtäkt ej ägt rum).
Citera
2019-01-22, 21:27
Medlem
Patrikmalmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Kvinnan var otrogen och ångrade sig?

Även om jag förstår att det finns rötägg överallt så känns ändå polismän som de sista som våldtar. De har extremt mycket att förlora på det.

Ja, eller så var mannen helt enkelt en vanlig våldtäktsman som hade valt att utbilda sig till polis.
Citera
2019-01-22, 22:10
Bannlyst
Citat:
Kvinnan själv har lagt upp de bilder som togs på henne i samband med undersökningen efter våldtäkten. De finns i Facebook-gruppen Västerås mot sexuella övergrepp, säkert på fler ställen också, och där kan man själv bedöma hennes skador.

Idag sambo sen många år tillbaka, men jag var singel under hela min tid på PHS, dessutom under rätt lång period då jag även börjat jobba. Under den tiden träffade man en hel del damer.

Ofta när det talades om sex så sade flera st att dom tände på att bli fasthållna, örfilade, smiskade osv osv. Dessa sexuella önskemål föreföll uttalas precis efter man talat om vad man jobbade med, eller pluggade till. Jag var nästan 28 år gammal då jag började på skolan, och hade träffat damer sen 14 års ålder men aldrig ( vad jag kan minnas) träffat på någon med sådana fetischister, det var BARA under denna period det förekom. Slump? Eller finns det kvinnor som har någon slags fetischism för sådant med män i " auktoritära uniformsyrken"?

För den som undrar så var detta inget jag ställde upp på, faktum är att jag inte ens träffade dom som gav uttryck för sitt gillande av sådant då det är inte min " cup of tea". Men jag tänkte DIREKT på det faktum att dom ju kunde ångra sig och sedan anmäla en, har man då deltagit i sådana sexlekar och tjejen har någon rodnad eller dylikt så kan man ligga pyrt till.

Kan det ha varit något liknande som hänt här? Att någon har sådana sexuella preferenser betyder inte att man är psykiskt labil, men den som har sådana preferenser och ÄR psykiskt labil skall man nog passa sig NOGA för.

Som sagt, omdöme om vart man stoppar in kuken har tydligen många män inte i generna, detta oavsett utbildningsnivå och samhällsklass. Kan bara vara lycklig att jag hör till den delen som har det
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-01-22 kl. 22:29.
Citera
2019-01-22, 22:35
Medlem
Citat:

Hade du lyssnat samtalet hör du att hon inte skriker, hon pratar väldigt tyst, sen är bilderna inte tagna i samband med undersökningen. Om du läser FUPen så säger läkaren att inga bilder togs
Citera
2019-01-22, 23:41
Medlem
Blir så jävla glad när präktiga så kallade "upstanding members of society", pretentiösa, individer som skall föreställa dygdiga och med högt stående moral inte visar sig vara kapabla till att hålla sina fingrar rena. Nästan lika glad som den ultimata äckel/snuskgubben Kapten Klänning avslöjades...
Citera
2019-01-23, 02:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Vart framkommer det?

Hon har av någon konstig anledning tagit bort sin facebook
Vad är din agenda i det här fallet?
Facebooken finns kvar och har aldrig varit borttagen... men du kanske har skrivit något fult till henne och blivit blockad.

Jenny la upp den här länken på sin facebook för 45 minuter sen.

Jenny anmälde polis för våldtäkt – blev anklagad för narkotikabrott
Publicerad 22 jan 2019 kl 16.57
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/jenny-anmalde-polis-for-valdtakt-blev-anklagad-for-narkotikabrott-/
Senast redigerad av Timeout 2019-01-23 kl. 02:05.
Citera
2019-01-23, 07:39
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessMuffinTop
Så hon har alltså under 2017 inkommit med 7st olika anspråk om försäkringsersättning för olika våldsbrott hon utsatts för men de har ej betalat ut ”pga olika anledningar” då har hon bytt till IF där hon inkommit med 2 olika anspråk på våldsbrott hon utsatts för, sen det här nu? Ehm?

NEJ, det har hon inte. Det är polismannen som ljugit ihop det fär att sänka hennes trovärdighet. AvrapporteringsPMet publicerades i VLT som en del i att påvsa hur felaktigt rättsväsendet har agerat, och påståendena tillbakavisades av såväl Jenny som försäkringsbolaget.
Senast redigerad av sandyhell 2019-01-23 kl. 07:46.
Citera
2019-01-23, 07:44
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Namnet står ju typ en sida bak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in