2019-03-18, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Blir svårt att spela Thelin eftersom han inte är uttagen.

Gick lite snabbt där, Isak ska det vara
Citera
2019-03-18, 05:05
Avslutad
Hur många går före Alexander Milosevic ?????? Tinnerholm,Sotte.. . Om Granqvist ej kan spela då kommer väl Svanberg in......
Citera
2019-03-18, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Hur många går före Alexander Milosevic ?????? Tinnerholm,Sotte.. . Om Granqvist ej kan spela då kommer väl Svanberg in......

Hehe. Skulle man ranka mittbackar så är det nog nåt sådant här:

1-2. VNL, Granqvist
3. Jansson
4. Helander
5-9 Soffe, Holmen, Milosovic, Bergström, Une Larsson.

Men visst trodde man inte att så här många mittbackar skulle försvinna där både Holmen och Milosovic hålls utanför.
Citera
2019-03-18, 06:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Han spelar mittback också.

Varför nämner du det då?

Ska vi göra en rankning på alla i landslagets IQ?

Han har lämnat återbud nu.

Granqvist spelar i Allsvenskan. Han spelade en halv säsong i Superettan. Bättre än att sitta på bänken i Europa.

Nej Danielsson platsar inte, finns bra många namn före som Holmen, Milosovic, Bergström och Une Larsson.

Va? Nej.

Det relevanta med att nämna Guidettis brist på intelligens är att det avspeglar sej även på fotbollsplanen.

Om Guidetti hade tänkt lite innan han agerar på fotbollsplanen så hade vi t ex inte förlorat mot Tyskland i sommarens fotbolls VM!

Han har bollen uppe vid Tysklands målområde när endast sekunder återstår, istället för att tjäna tid, ev ordna en hörna tar han ett idiotiskt avslut.
Tyskland vänder direkt spelet, fixar frispark, gör mål på den och matchen är slut!
Citera
2019-03-18, 08:23
Medlem
VNL har lämnat återbud till landslagssamlingen. Orsaken sägs vara personliga skäl (hustrun skall föda barn i slutet av april). Sportkanalen hävdar att egentliga skälet är att Guidetti är petad. Oavsett vilket så är inget av skälen acceptabla. Hoppas att han härmed har gjort sin sista landskamp. Det riktigt tråkiga är dock att Pontus Jansson är skadad och inte kan vara med. Inte så lyckat att spela in någon ny mittback i det här läget, men det är ett måste nu när VNL är helt borta ur bilden även i framtiden. Dags för Filip Helander att bli ordinarie?
Citera
2019-03-18, 09:37
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
VNL har lämnat återbud till landslagssamlingen. Orsaken sägs vara personliga skäl (hustrun skall föda barn i slutet av april). Sportkanalen hävdar att egentliga skälet är att Guidetti är petad. Oavsett vilket så är inget av skälen acceptabla. Hoppas att han härmed har gjort sin sista landskamp. Det riktigt tråkiga är dock att Pontus Jansson är skadad och inte kan vara med. Inte så lyckat att spela in någon ny mittback i det här läget, men det är ett måste nu när VNL är helt borta ur bilden även i framtiden. Dags för Filip Helander att bli ordinarie?
Att hans hustru är höggravid är mer än en acceptabel ursäkt.
Citera
2019-03-18, 09:54
Medlem
BarryHeros avatar
Så här skrev Maja i sin blogg för ett par dagar sedan angående sin graviditet och Victors fotbollskarriär:

Citat:
Mitt mående: Jag mår bra men är trött. Börjar bli orolig, känslig och det är många tankar i mig samtidigt som jag är inne i en eufori av att det snart är dags och njuter av att hemmet börjar bli i ordning. Men faktumet att jag lever tillsammans med ett fotbollsproffs har slagit mig och det gör mig känslig och ledsen. Man får ofta höra att man är lite orolig att mannen inte ska vara hemma och att jaaa det är vad man har att förvänta sig som fru till en idrottsman, ”hinner han till förslossningen?” är en vanlig fråga som jag har insett nu är helt sjuk, att det ens är ett alternativ. Känns omänskligt. Det finns ingenting i världen som skulle vara viktigare än min förlossning av vårt barn och att det här ens är frågor vi behöver planera efter känns tufft för mig, finner ingen prestige i det överhuvudtaget och vill typ skjuta alla män i hela världen som har prioriterat någonting annat än att vara med sin fru på sin förlossning. Skamligt och pinsamt.

Att vi behöver se över hans schema och diskutera alla möjligheter beroende på vilket LAND han kommer att befinna sig i när jag är här ensam höggravid. Jag vill gärna tro på kraften i min kropp och att bebis känner när pappa är hemma och inte men jag är orolig. Och det gör mig ledsen, hela situationen faktiskt. Har överlämnat så mycket praktiskt till Victor så som vägen till sjukhuset, numren till läkarna, matlådorna som ska fixas och vattnet som ska packas ner i kylväskan. Det skulle bli för mycket (och vilken kvinna som helst) att göra det här ensam. Och jag kan såklart ringa hit mamma eller en vän, men det handlar om att jag vill göra det här med Victor, min man och pappan till barnet, inte med någon annan. Skulle han inte vara med skulle mitt hjärta gå sönder.

https://majanilssonlindelof.com/2019/03/13/gravid-vecka-36/
Med andra ord vill hon skjuta landslagshjälten Andreas Granqvist som ställde upp för sitt land och spelade VM-kvartsfina i somras när han hade en dotter på gång på hemmaplan.

Tror Maja kan bli farlig för Victor och hans landslagskarriär. Hon har honom virad runt sitt lillfinger och verkar inte ha särskilt mycket respekt för hans fotbollskarriär. Synd att detta ska behöva gå ut över vårt landslag.
Senast redigerad av BarryHero 2019-03-18 kl. 09:57.
Citera
2019-03-18, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Så här skrev Maja i sin blogg för ett par dagar sedan angående sin graviditet och Victors fotbollskarriär:

Med andra ord vill hon skjuta landslagshjälten Andreas Granqvist som ställde upp för sitt land och spelade VM-kvartsfina i somras när han hade en dotter på gång på hemmaplan.

Tror Maja kan bli farlig för Victor och hans landslagskarriär. Hon har honom virad runt sitt lillfinger och verkar inte ha särskilt mycket respekt för hans fotbollskarriär. Synd att detta ska behöva gå ut över vårt landslag.

Det blir Janne A's uppgift att lösa det genom att aldrig mer ta ut VNL i landslaget. Troligtvis går han samma öde till mötes MU. Inte kommer dom att acceptera ett nej av detta skäl inför matcherna mot Barcelona.
Citera
2019-03-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Att hans hustru är höggravid är mer än en acceptabel ursäkt.

Förstår inte hur vissa tänker när dom säger att detta är döden för Lindelöfs landslagskarriär.

Folk måste lära sig se skillnad på förutsättningarna på Granqvist och Lindelöf.

Lindelöf missar två kvalmatcher mot sämre motstånd för att vara med sin 25-åriga fru som ska föda deras första barn. Hon har dessutom uttalat sig, och sagt att hon är extremt nervös. Vi vet inte, det kanske finns något mer där, något som gör henne extra nervös. Utöver det har Lindelöf spelat väldigt mycket senaste tiden, det kanske är en ytterligare faktor som påverkar lite (väldigt lite skulle jag tro).

I Granqvist fall var det andra barnet och en fru som var 31. Två saker som förmodligen bidrog till att mildra känslorna kring födseln. Utöver det faktum att Lindelöf missar mindre viktiga matcher (de två första kvalmatcherna kommer aldrig vara lika viktiga som en VM-kvartsfinal).
Citera
2019-03-18, 10:10
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Förstår inte hur vissa tänker när dom säger att detta är döden för Lindelöfs landslagskarriär.

Folk måste lära sig se skillnad på förutsättningarna på Granqvist och Lindelöf.

Lindelöf missar två kvalmatcher mot sämre motstånd för att vara med sin 25-åriga fru som ska föda deras första barn. Hon har dessutom uttalat sig, och sagt att hon är extremt nervös. Vi vet inte, det kanske finns något mer där, något som gör henne extra nervös. Utöver det har Lindelöf spelat väldigt mycket senaste tiden, det kanske är en ytterligare faktor som påverkar lite (väldigt lite skulle jag tro).

I Granqvist fall var det andra barnet och en fru som var 31. Två saker som förmodligen bidrog till att mildra känslorna kring födseln. Utöver det faktum att Lindelöf missar mindre viktiga matcher (de två första kvalmatcherna kommer aldrig vara lika viktiga som en VM-kvartsfinal).
Förminska inte de här två matcherna mot Rumänien och Norge. De kommer vara våra främsta konkurrenter om andraplatsen i gruppen bakom Spanien. Det kommer vara oerhört viktigt att få med sig två bra resultat ifrån dessa matcher. När dessutom Pontus Jansson tvingas tacka nej, och Granqvist och Helander har skadekänningar är det direkt oansvarigt av Lindelöf att inte ställa upp för vårt landslag.
Citera
2019-03-18, 10:11
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Nu var det väl inte Granqvists första barn som var påväg under VM men jag fattar vad du menar.

Maja verkar vara en person som är ganska så smart tyvärr.. hon förstår nog väldigt väl att Victor är hennes road to fame och verkar ta den 100%. Om det är fel eller inte vet jag inte eftersom jag inte är speciellt intresserad utav hennes intressen men väldigt intresserad utav fotbollen så jag är inte på något sätt neutral i frågan.

Men det kanske reder sig! De Geas tjej var ett tag en pådrivare (sas det) att han skulle flytta till Spanien då hon inte tyckte om vädret i England men det verkar ha lagt sig, kanske blir samma sak med Maja efter ungen har kommit. Men vafan, flyg över föräldrarna så hon har någon att luta sig mot efter förlossningen så att Victor kan göra sitt jobb.
Citera
2019-03-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Det blir Janne A's uppgift att lösa det genom att aldrig mer ta ut VNL i landslaget. Troligtvis går han samma öde till mötes MU. Inte kommer dom att acceptera ett nej av detta skäl inför matcherna mot Barcelona.

Tycker du själv att Barcelona i CL-kvartsfinal är rimligt att jämställa med kvalmatch ett och två?

Dessutom skiljer det fyra veckor i tid mellan första kvalmatchen och första kvartsfinalen. Maja har en-tre veckor kvar, och således "borde" barnet vara fött till första matchen mot Barcelona (som dessutom är hemma).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in