Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, det där är lite suspekt faktiskt, att övergreppen finns beskrivna i någon slags fiktiv berättelse? Vad är det för bok egentligen?
"Michael Jackson Was My Lover" skriven av pedofili-förespråkaren Victor Gutierrez.
Citera
2019-03-17, 19:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
"Michael Jackson Was My Lover" skriven av pedofili-förespråkaren Victor Gutierrez.
Vart hittar du att berättelsen är fiktiv? Hittar inte mycket info om varesig boken eller författaren men det jag hittar verkar hävda att boken är en biografi och att Victor är någon slags grävande journalist.
Citera
2019-03-17, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Vart hittar du att berättelsen är fiktiv? Hittar inte mycket info om varesig boken eller författaren men det jag hittar verkar hävda att boken är en biografi och att Victor är någon slags grävande journalist.
Författaren påstod att den är baserad på Jordan Chandlers dagbok. Jordan Chandler har dock förnekat att en dagbok ens existerar, och i förhör har han sagt att inget analsex av något slag förekom, trots att detta är beskrivet i boken.
Citera
2019-03-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Det är väl möjligt att Jacobshagen är ett offer för MJ.
Jag litar dock inte på honom. Och det finns goda anledningar till det.

Den här kvinnan nämner att han (Jacobshagen) Blivit avslöjad I Tysk tv som en bluff och försäljare av falska MJ "merch" (hattar ,skor och så vidare)

https://www.youtube.com/watch?v=IVeTuUiIQKI (38:07)

Jag hittar inte en fungerande länk till det Tyska tv programmet ,men jag hittar en sammanfattning (lägger den i spoiler) Hur mycket sanning det är i sammanfattningen kan jag inte avgöra och jag tänker inte lita på den då jag inte sett programmet.

Edit Tyska tvprogrammet https://www.bitchute.com/video/9EpoE5b1euuw/?fbclid=IwAR16eCzVI-ZmcYNxhs_4VlDaUZpD7WQdAH0B6TvL4tQO0ULtzTFVBhOuPFk (13:03)

Dessutom så hittade jag ett inlägg från Facebook från den 6:e Augusti 2015

https://www.facebook.com/MJJJusticeProject/photos/a.149442871932919.1073741827.149442808599592/402088003335070/?type=3

Så det verkar ju ligga några korn av sanning i att han sålt/säljer "fake" prylar iallafall.

När jag läste om Jacobshagen så tyckte jag själv att anklagelserna lät trovärdiga. Men så verkar han precis som du säger även ha personer som säger att han själv är en bedragare. Så man hoppas att han trots allt ljuger. För är det så att han klätt av sig naken i jacuzzi och grejer, där går man verkligen över gränsen. Det ger mig anledning att tro att han verkligen gjort grejer med pojkar, men huruvida det var så grovt som Robson och Safechuck påstår det är jag inte säker på. Spekulationer, spekulationer.

Frågan är vad han skulle tjäna på att ljuga om MJ nu.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 19:35.
Citera
2019-03-17, 19:32
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Intressant och detaljerad dokumentär, var lite tveksam från början men det är så mycket detaljer. Kan det ens vara möjligt att koka ihop?
Självklart är det möjligt! Vissa är kapabla till precis vad som helst för att få några minuter i rampljuset.

Vad gäller "Leaving Neverland" och anklagelserna mot Michael Jackson säger jag varken bu eller bä. Det enda vi kan vara säkra på är att de inblandade växte upp i dysfunktionella familjer och att Jackson blev helt och hållet friad av domstolen. Men om detta är hela sanningen vet ingen av oss och troligtvis kommer vi heller aldrig att få veta.
Citera
2019-03-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz

Frågan är vad han skulle tjäna på att ljuga om MJ nu.

Jacobshagen ? Om han hade varit trovärdig så hade han ju även han haft miljoner skäl att ljuga.
Han verkar ju ha tjänat pengar på att ljuga för pengar och utnyttja familjen Jacksons namn tidigare, så jag tror inte att han hade haft några betänkligheter att tjäna mer pengar på att stämma dödsboet så som Safechuck och Robson.
Citera
2019-03-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
Jacobshagen ? Om han hade varit trovärdig så hade han ju även han haft miljoner skäl att ljuga.
Han verkar ju ha tjänat pengar på att ljuga för pengar och utnyttja familjen Jacksons namn tidigare, så jag tror inte att han hade haft några betänkligheter att tjäna mer pengar på att stämma dödsboet så som Safechuck och Robson.

Okej, ja, fast det är just det att han än så länge INTE stämmer dödsboet. Så han vill inte roffa åt sig som de andra anklagarna. Och han är noga med att säga att inga sexuella akter nånsin hände men att MJ gick för långt. Och att det kändes för honom som att MJ testade hur långt han kunde gå.

P.S. En annan sak jag läste inatt, minns inte om det var i den länken jag postade eller någon annan artikel, hävdar att MJ kallade Jacobshagen för Rubba Rubba boy och att han fick en bok med nakna pojkar och att MJ skrivit en hälsning i den, nånting med "till min Rubba Rubba boy." Och man har tydligen konstaterat att det är MJs handstil som skrivit det. Misstänksamt varför en man skulle ge en tonårspojke en sådan bok i present. MJ hade också ringat in baken på en naken pojke i den boken.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-17 kl. 20:29.
Citera
2019-03-17, 20:00
Medlem
Public Enemys avatar
Men det var väl ett jävla tjat om att Micke gillade småkillar.
Det har väl varit känt i en 25 år nu ungefär. Liksom att killarnnas morsor fått betalt för att knipa käft.
Nu verkar det som om att gossarna också vill ha en hacka.
Citera
2019-03-17, 20:05
Medlem
Xfiless avatar
MJ har alltid varit OSKYLDIG. Läs på, alla rättegångsdokument som finns så märker ni att det finns ingenting som binder MJ till de brott han anklagas för. Tvärtom märker man snabbt det är offren och familjerna som är extremt icke-trovärdiga.

Nu hotar ju även MJs förra advokat Mark Geragos att stämma Dan Reed eftersom Dan Reed har gett sken av att Mark hotade offren när han i själva verket inte gjorde det.

http://i67.tinypic.com/2jcapty.png

Varför nämndes det inte MER i dokumentären om MJs hushållerska Blanca Francia som sa att hon hade sett MJ i duschen med en pojke? Varför tog man inte upp att hon under ed erkände att hon hade fått 20k USD att säga detta och att hon jobbade kvar på Neverland i 3 år efter dusch incidenten? Sedan sa hon även att hon inte alls sett honom i duschen med någon. Jo tjena... väldigt trovärdigt vittne va?
Citera
2019-03-17, 20:14
Medlem
hydrols avatar
[quote=Android2000|66564996]
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Kanske för att ingen lyssnade innan?[/QUOTE

Barnstjärnan Macauley Culkin var ju också nära vän med Michael Jackson som barn och det pratades om att det var opassande osv. Enligt Culkin hände aldrig något sådant.

Man kan tycka att Jackson borde ha utnyttjat den situationen - om han hade varit pedofil.

Jag instämmer i detta. Culkin har och har haft hela röven full med pengar och behöver därför inte salta och ljuga för att få det ännu bättre ställt. Jackson var knäpp men jag tror inte det gestaltade sig i övergrepp på det sättet. Han ville inte pajja kidsen så som hans knäppa familj förstörda honom, men han utnyttjande dom för att få utlopp för sitt eget trasiga inre.

flera i tråden menar att soundtracket till denna tråden skulle vara
https://www.youtube.com/watch?v=fjynOaKY4tU

men det är mer
https://www.youtube.com/watch?v=puQEcN_iI9o
Citera
2019-03-17, 20:15
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Jag sov ofta över hos kompisar i 10-års åldern. Ibland delade man säng, ibland sov man på en madrass på golvet. Man brydde sig inte om vad, bara kul att sova i samma rum! Så kan Michael också ha sett det.
Han var kvar i barndomen. Han ville vara med barn och vara ett barn. Behöver inte betyda att det var sexuellt bara för att VI tror eller TYCKER det.
Vill du att alla som blir misstänkta för Pedofili ska bedömas efter de där kriterierna? Dom behöver bara säga, "Men jag hade ingen barndom", Jaha säger då åklagare, domare, och övriga advokater, "Det förklarar ju varför du valde att sova i samma säng som en 7-årig grabb trots att du själv är 45". Låter det som ett tryggt rättssamhälle?
Citera
2019-03-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
MJ har alltid varit OSKYLDIG. Läs på, alla rättegångsdokument som finns så märker ni att det finns ingenting som binder MJ till de brott han anklagas för. Tvärtom märker man snabbt det är offren och familjerna som är extremt icke-trovärdiga.

Nu hotar ju även MJs förra advokat Mark Geragos att stämma Dan Reed eftersom Dan Reed har gett sken av att Mark hotade offren när han i själva verket inte gjorde det.

http://i67.tinypic.com/2jcapty.png

Varför nämndes det inte MER i dokumentären om MJs hushållerska Blanca Francia som sa att hon hade sett MJ i duschen med en pojke? Varför tog man inte upp att hon under ed erkände att hon hade fått 20k USD att säga detta och att hon jobbade kvar på Neverland i 3 år efter dusch incidenten? Sedan sa hon även att hon inte alls sett honom i duschen med någon. Jo tjena... väldigt trovärdigt vittne va?

Okej det var intressant att hushållerskan blev köpt. Men samtidigt betyder inte ett köpt vittne att saker inte hände. Pojkens familj (om det var de som köpte vittnet) ville förmodligen bara få ett starkare case och "bevis" på sin sida. Jag menar bara att just det faktumet inte frikänner MJ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in