Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Det är fascinerende hur du rabiat försvarar MJ. Är du månne pedofil själv? Lått oss måla upp följande fiktiva scenario.
Ni har en vän till familjen. Han är 35-40 år gammal och lite "speciell". Han pratar och beter sig som ett litet barn, trots att han är en vuxen man. Han är dock inte förståndshandikappad, bara udda. Han har hela huset fullt med leksaker och barnvänliga prylar, som ett litet leksaksland. Han gillar att bjuda hem 7-9 åriga småpojkar att leka med dem och få dem att sova över i hans säng, gärna flera veckor i sträck. Han brukar hitta en ny pojke ungefär en gång per år som han blir kompis med och sover över med. Han går gärna hand i hand med pojkarna och ibland leker han att de gifter sig, som ett litet kärlekspar.
När pojkarna blivit vuxna går de ut med att personen ofredade dem sexuellt, runkade framför dem och hotade dem att hålla käften, annars skulle de hamna i fängelset hela livet.
Hade du försvarat den personen eller hade du gjort det rätta, dvs lyfta en yxa och göra processen kort med honom?
Nej, jag är inte pedofil. Däremot väljer jag att vara oerhört kritisk till dessa två herrar och deras utsagor, då jag sett flera dokumentärer om detta, samt läst säkert hälften av alla "Court transcripts" gällande Arvizo och Chandler. Ju mer insatt och påläst man blir, desto mer inser man att man inte kan köpa männens versioner rakt av.
Ja, MJ var udda. Ja, MJ tyckte om att omge sig med barn. Ja, MJ hade ett klätterträd istället för att gå ut och golfa. Ja, barn och hela familjer fick sova över i hans två våningar stora sovrum. Men det bevisar ingen pedofili. Han gillade inte den "vuxna" världen, som han ansåg vara falsk och konstlad.
MJ var inte som vanliga vuxna, det är helt riktigt.
- Chandler bröt kontakten med sin pappa för att pappan enligt Chandler tvingade honom att ljuga om att Jackson haft sex med pojken.
- Barnes, Mackulkey och 60 andra pojkar har vittnat om att MJ aldrig gjorde något sexuellt med dem.
- Chandlers och Arvizos beskrivningar av Jacksons penis var helt felaktiga.
- FBI granskade Jackson i hemlighet under flera år, elektroniskt och fysiskt - utan att hitta några som helst bevis för att något sexuellt.
- Robson har flera gånger avfärdats av juryer och domare; då han anses vara totalt opålitlig. Hans historier har ändrats gång till annan. Inte ens de mest elementära sakerna har stämt. Han har ljugit om allt på alla sätt. Han sökte bokkontrakt för sin story - men fick inget eftersom bokförlagen såg hur opålitliga hans ord är.
Vi måste ta herrarnas vittnesmål med en stor nypa salt. Man kan inte köpa deras stories rakt av.
Och ja, jag är lite djävulens advokat här i tråden - jag ser att det behövs. Folk ser en hårt vinklad och iscensatt dokumentär, och köper allt som sägs i den rakt av. "De verkar ju så trovärdiga, enkla och ärliga..." Kom igen liksom!
MJ kan mycket väl ha varit pedofil och haft sex med småpojkar. Men för att dra den slutsatsen behövs definitivt mer saker än två vilsna herrar, med kraschade karriärer och ekonomier som precis har stämt MJs dödsbo värt flera miljarder. Mj gillade barn och det barnsliga livet, men steget till att ha sex med barn är fortfarande väldigt långt.
Bara för att det påstås handla om pedofili kan man inte upphöra med att tänka kritiskt och ifrågasätta! Killarna har miljarder skäl att ljuga.