Från Noas ig. En (fd?) ig-vän skriver till Noa.
Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark...
Https://www.instagram.com/p/BowiuuoBDUs/
Från samma kompis "
Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱
https://www.instagram.com/p/BppanE3FLHH/
NW skrev ett nu raderat inlägg med texten "
Har man tagit f*n i båten, får man ro honom i land".
Flera av Noas egna "olämpliga" instagraminlägg försvinner dock oftast ganska snabbt, troligen radererat av tredjepart med tillgång till inloggningsuppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pierina
En Noa Wesström har FB. Under hans profilbild står det, "jag gillar cola".
Tänkvärt är kanske att Noa skrev på bucketlist vecka efter att hans mors kropp hittats, "
våra sorger är få"
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.
Citat:
Schazz:
Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=64188487#editor
.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Ja, LW har varit våldsam mot barnen.
Anmälningar kan innefatta oerhört mycket mer än våld. Det kan handla om bristande omsorg, om inlåsningar eller vanvård. Jag tycker absolut att barnets vittnesmål är källa nog. Jag väljer att inte misstro eftersom berättelsen varit samma till flera personer och över tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.
Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också. Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.
1. Kan dörren tryggt ha lämnats öppen för att det var hennes egen son som villa prata utan att väcka småsyskonen?
2. Kan vittnesutsagan om en kvinnlig och manlig röst som hörts samtala gående mot planket varit NW och LW?
3. Kan med det utvecklade våldskapital som funnits mellan mamman och sonen vid flera tillfällen med anmälningar som följd handlat om att LW upptäckt att NW knarkade ?
4. Kan det vara så att LW vägrade NW pengar sent på kvällen den 14 maj vilket fick ett okontrollerat raseriutbrott till följd versus sin mor?
5. Att omöjligheten för Åkl att binda SD vid mordet är att GM är LWs son?
6. Att SD oberörbarhet som fått det enögda drevet dignostisera honom förklaras med detta?
7. Att den som stämde träff och väntade på LW utanför bostaden var NW?
Vi anmälan och första förhör på plats i LWs bostad lät sig väl patrullen av NW och UW oövertänkt snabbt övertygas om att det var en norgeresa-svartsjuk, våldsamt knoggnuggade SD som människorövat LW?
Ytterligare en uppmärksam postare:
Citat:
Ursprungligen postat av
Dewho
Vet att det kan vara känsligt, och ber om ursäkt redan innan. Men:
Tycker fortfarande det är konstigt att hennes son lägger ut bilder den 20:e.
En bild på ”mammma och son”.
Nån vecka senare, ”sorgerna, de är få”.
Det är ett jävligt konstigt beteende, när sin egen mamma har varit med om det här.
6:e juni: ”Give a fuck about you”.
Osv.
Orörd, och som att man vill att man ska få misstanke.
Har inte varit med om något sådant här själv, och vet inte hur jag skulle reagera.
Men det är inte ”normalt”.
Noa fyller väl 18 år i höst?