Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Du har säkert rätt i att man måste ha
ett sexuellt självskadebeteende för att
ha sex med SD.
Men LW och HW har känt varandra sedan början av 2000-talet när LW och HWs mamma båda arbetade i samma kyrka.
HW är också adopterad så jag tänker att de kanske kände extra samhörighet p.g.a. det. LW och UW kallade henne för ”extradotter”. Hon var alltså som en i familjen.
Jag tycker inte att det ät något konstigt med att hon kan ha haft information om att SD var svartsjuk för att LW träffade andra män än honom och att hon ev. tipsat media om det. LWs barn visste säkert om en del av det som hände runt LW med olika män och de berättade säkert för UW och kanske även för HW om de såg henne som en syster. Eller så anförtrodde LW sig själv till HW eller till hennes mamma
som också verkar ha stått LW nära.
(det fetade)
Det där är ett barnsligt sätt att föra en diskussion på. Vi
vet att du ogillar SD.
Vi vet också att LW uppenbarligen inte var kapabel att helt avstå från att ha sexuella "äventyr" med SD och vi tror oss också veta att hon tidvis mådde dåligt av att inte vara kapabel till att sätta stopp för sig själv. Det indikerar i min värld tydliga tecken på ett sexuellt självskadebeteende.
LW skämdes. Både för att hon inte kunde låta bli SD och för att hon inte inför sina barn kunde stå fram som en stark och självständig kvinna. Detta sista framgår av de uppgifter som finns i tråden om att LW inte ville att hennes barn skulle veta att hon inte kunde låta bli att fortsatta smygträffa SD.
Ang resten av ditt inlägg, så tackar jag för infon! Får erkänna att jag inte hade relationen LW <=> HW helt klar för mig, även om jag nu när jag läste vad du skrev, kände igen mycket.
När det gäller Metro-artikeln, den som publicerades 17 maj och som skrevs av K*arl E*nn H*enricsson (vet egentligen inte varför jag skyddar hans namn), så kan vi inte bortse från risken att de uppgifter han där lämnar på ett mycket negativt vis kan ha påverkat folks inre bilder.
De minnesbilder som vittnen och olika närstående har, kan omedvetet ha störts av infon i artikeln av att svartsjuka kan ha funnits med som en delorsak till att LW var försvunnen. Så om det är HW som fört den infon till KEH, så anser i alla fall jag att HW har agerat klandervärt. Det har givetvis i ännu högre grad KEH gjort som skriver artikeln på det vis han gör. Att Metro låter trycka artikeln vittnar om dåligt publicistiskt omdöme. Fast det omdömet saknas ju hos Metro redan i att de använder sig av KEH, en person med missbruksproblem och då syftar jag inte på alkohol eller nikotin.
BTW: Du skriver "extradotter" om HW. Var det inte så att LW såg en "bonusSYSTER" i HW?
Edit: Här länk till Metro-artikeln
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama
Här länk till en Expressen-artikel om journalisten som skrev Metro-artikeln
https://www.expressen.se/nyheter/karl-skrev-razorlit---boken-stoppades/