2019-03-17, 08:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Något kommer att hända innan årsdagen, det tror jag också. JGs roll är jag inte alls lika säker på men vi får lugnt och fint avvakta.

Jag hoppas innerligt på att ni har rätt. Den här ovissheten måste vara ett helvete för de anhöriga.
Citera
2019-03-17, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Det där är ett barnsligt sätt att föra en diskussion på. Vi vet att du ogillar SD.
Vi vet också att LW uppenbarligen inte var kapabel att helt avstå från att ha sexuella "äventyr" med SD och vi tror oss också veta att hon tidvis mådde dåligt av att inte vara kapabel till att sätta stopp för sig själv. Det indikerar i min värld tydliga tecken på ett sexuellt självskadebeteende.
LW skämdes. Både för att hon inte kunde låta bli SD och för att hon inte inför sina barn kunde stå fram som en stark och självständig kvinna. Detta sista framgår av de uppgifter som finns i tråden om att LW inte ville att hennes barn skulle veta att hon inte kunde låta bli att fortsatta smygträffa SD.

Ang resten av ditt inlägg, så tackar jag för infon! Får erkänna att jag inte hade relationen LW <=> HW helt klar för mig, även om jag nu när jag läste vad du skrev, kände igen mycket.

När det gäller Metro-artikeln, den som publicerades 17 maj och som skrevs av K*arl E*nn H*enricsson (vet egentligen inte varför jag skyddar hans namn), så kan vi inte bortse från risken att de uppgifter han där lämnar på ett mycket negativt vis kan ha påverkat folks inre bilder.
De minnesbilder som vittnen och olika närstående har, kan omedvetet ha störts av infon i artikeln av att svartsjuka kan ha funnits med som en delorsak till att LW var försvunnen. Så om det är HW som fört den infon till KEH, så anser i alla fall jag att HW har agerat klandervärt. Det har givetvis i ännu högre grad KEH gjort som skriver artikeln på det vis han gör. Att Metro låter trycka artikeln vittnar om dåligt publicistiskt omdöme. Fast det omdömet saknas ju hos Metro redan i att de använder sig av KEH, en person med missbruksproblem och då syftar jag inte på alkohol eller nikotin.

BTW: Du skriver "extradotter" om HW. Var det inte så att LW såg en "bonusSYSTER" i HW?

Edit: Här länk till Metro-artikeln
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Här länk till en Expressen-artikel om journalisten som skrev Metro-artikeln
https://www.expressen.se/nyheter/karl-skrev-razorlit---boken-stoppades/

I LW:s blogg från 2008 (bloggen finns länkad i tråden), benämner
LW vid ett tillfälle, H*nn* som makarna LW och UW:s extradotter.
LW beskriver att hon nästan blivit mormor, när H fött en dotter.

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&post=30
Citera
2019-03-17, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
I LW:s blogg från 2008 (bloggen finns länkad i tråden), benämner
LW vid ett tillfälle, H*nn* som makarna LW och UW:s extradotter.
LW beskriver att hon nästan blivit mormor, när H fött en dotter.

http://iloapp.wesstrom.se/blog/lena?Home&post=30
Tack för info och för länken!

Ja, det där skrev ju LW för tio år sen. "Extradotter". LW som "mormor". Då, 2008, upplevdes nog åldersspannet mellan henne och HW som betydligt större än 2018. "Spalten" krymper liksom genom att tiden går och det är därför inte alls otroligt att LW senare kan ha använt begreppet "bonus-syster" om HW.

En fråga till tråden: Är det så att kontakten mellan de tidigare så väldigt tajta LW och HW helt bröts?
I så fall: Varför skulle det ha blivit att de vände varandra ryggen? Kan HW med stöd i sitt arbete med 'SB', alltså självskadebeteende, ha frontat LW? Kritiserat henne för att hon hade för många [skadliga] sexuella relationer? Kan LW börjat känna sig obekväm med HW? Den senares uppsats presenterades VT 2016.

Edit: Jag har fler frågor. Har HW hörts av Örebropolisen? Nån som i så fall vet vilka frågor hon fick och vilka svar hon gav? Har HW:s alibi för den 14 maj styrkts? Har HW en väldigt strikt, kristen livsåskådning?
NB! Jag försöker inte misstänkliggöra HW och det kan hända att hon redan är avförd ur trådens egna "misstankeregister", fast jag minns inte det.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-17 kl. 10:01.
Citera
2019-03-17, 10:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ja, det där skrev ju LW för tio år sen. "Extradotter". LW som "mormor". Då, 2008, upplevdes nog åldersspannet mellan henne och HW som betydligt större än 2018. "Spalten" krymper liksom genom att tiden går och det är därför inte alls otroligt att LW senare kan ha använt begreppet "bonus-syster" om HW.

En fråga till tråden: Är det så att kontakten mellan de tidigare så väldigt tajta LW och HW helt bröts?
I så fall: Varför skulle det ha blivit att de vände varandra ryggen? Kan HW med stöd i sitt arbete med 'SB', alltså självskadebeteende, ha frontat LW? Kritiserat henne för att hon hade för många [skadliga] sexuella relationer? Kan LW börjat känna sig obekväm med HW? Den senares uppsats presenterades VT 2016.

Edit: Jag har fler frågor. Har HW hörts av Örebropolisen? Nån som i så fall vet vilka frågor hon fick och vilka svar hon gav? Har HW:s alibi för den 14 maj styrkts? Har HW en väldigt strikt, kristen livsåskådning?
NB! Jag försöker inte misstänkliggöra HW och det kan hända att hon redan är avförd ur trådens egna "misstankeregister", fast jag minns inte det.

Intressanta och relevanta frågeställningar. Jag kanske kan försöka mig på att svara på en av dem. HW ska ha varit sambo med sin fästman innan hon flyttade till UW. Det anses väl inte acceptabelt att bo tillsammans innan äktenskapet om man har en stark kristen livsåskådning?
Citera
2019-03-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Intressanta och relevanta frågeställningar. Jag kanske kan försöka mig på att svara på en av dem. HW ska ha varit sambo med sin fästman innan hon flyttade till UW. Det anses väl inte acceptabelt att bo tillsammans innan äktenskapet om man har en stark kristen livsåskådning?

Handlar det om baptister? De sägs ha en liberalare inställning i den frågan.
Citera
2019-03-17, 10:39
Medlem
Citat:

Har ingen information eller funderingar/svar på dina frågor, men
i postaren Schazz' inlägg nedan, första stycket, kunde vi läsa vad
HW skrev i november, när hon forfarande bodde hos UW och barnen.
H lovar bland annat att hämnas LW "när tiden är inne."

Vet ej om H:s text är hämtat från hennes Instagram, som är
privat, eller från LW:s minnessida. Minnessidan fick ju tyvärr
stängas ner på grund av underliga/märkliga och besynnerligt
skrivna minnesord, som definitivt inte hörde hemma där.

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
"Du har ingen gravplats än. Men minnesträdet har fått nya vinterväxter och lyses upp av ljus som folk varit där och tänt. Det går nog inte en timme utan att jag tänker på dig. Jag lovar att göra allt jag kan för att vårda och fostra dina barn; mina gudbarn som jag bor med nu, jag lovar att aldrig glömma dig, jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv. Jag älskar dig. Vi ses i Nangijala."

Nu kan loop-diskussioner om vad skribenten menar med att hämnas starta. Eller varför inte nagelfara hennes whereabouts under maj månad innevarande år? Det är väl det som görs här i tråden?

För övrigt är jag intresserad av vilken geojägare det var som flög på MGM i Sundsvall. Var det någon annan jägare som dunkade denne självutnämnda ninja i ryggen eller står denne helt ensam i sitt hat? Skribenter här i tråden har velat påskina att stora delar av geocachevärlden hatar att MGM befinner sig på deras lekytor, att man helt enkelt tycker att han ska krypa in i skuggorna och stanna där. För ingen vill veta av honom. Är det verkligen så? Eller vill man flytta fokus genom att stadfästa att MGM faktiskt är allt det man skriver och därigenom slippa att få ljuset riktat åt annat håll eller till och med mot sig själv?
Citera
2019-03-17, 11:11
Medlem
@GilGrissom82 har tidigare hittat uppgifter på att LW och HW
delade intresset för geocaching. HW verkar ha tagit sin första
cache 2012, oklart om hon fortfarande ägnar sig åt geocaching?

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Upptäckte att jag faktiskt hade fel angående den 32-åriga "extradotterns" geocacharvanor. Uppenbarligen ägnar hon sig faktiskt åt geocaching, åtminstone har hon gjort det tidigare.

Enligt en kommentar på LW's IG från 2012, så gratulerar extradottern LW som tagit sin allra första cache. Extradottern välkomnar LW "in i cachedjungeln" och räknar med att själv snart vara ute på burkjakt igen, efter sin föräldraledighet.

(Huruvida "extradottern" har geocachat tillsammans med HD har jag dock inte sett någon indikation på).
Citera
2019-03-17, 11:27
Medlem
Citat:
Du har rätt i att det inte av alla kristna ses som acceptabelt att leva äktenskapligt innan man är gifta.
Av det kan vi nog dra slutstsen att HW inte är av fundamentalistisk kristen ull, utan i så fall en mer modernt kristen. Det gör också att hennes incitament för att straffa LW faller bort helt.

OzzieTheOwl har i en kommentar berättat mer om HW och vad hon skrev om att hämnas. Det är däremot intressant. Vet inte hur jag skall tolka det. Att hämnas låter i mina öron inte vackert alls.
Citera
2019-03-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Har ingen information eller funderingar/svar på dina frågor, men
i postaren Schazz' inlägg nedan, första stycket, kunde vi läsa vad
HW skrev i november, när hon forfarande bodde hos UW och barnen.
H lovar bland annat att hämnas LW "när tiden är inne."

Vet ej om H:s text är hämtat från hennes Instagram, som är
privat, eller från LW:s minnessida. Minnessidan fick ju tyvärr
stängas ner på grund av underliga/märkliga och besynnerligt
skrivna minnesord, som definitivt inte hörde hemma där.
Tack Ozzie för replik och inlägget från Schazz!
Som jag nyss skrev, så låter det där med att vilja hämnas "när tiden är inne" inte trevligt alls.
Är jag helt fel ute när jag har uppfattat det som att HW är uppväxt i en familj med koppling till den församling där LW verkade?

Hur skall själva hämnden se ut? Är tiden redan inne? Är hämnden kanske att nu på anonyma fora utpeka en viss person som LW:s mördare? Kan HW i sitt bagage ha ett 'SB' som innefattar umgänge med en här i tråden uthängd person?
Tyvärr blir jag inte lugn av det jag läst.
Citera
2019-03-17, 11:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du har rätt i att det inte av alla kristna ses som acceptabelt att leva äktenskapligt innan man är gifta.
Av det kan vi nog dra slutstsen att HW inte är av fundamentalistisk kristen ull, utan i så fall en mer modernt kristen. Det gör också att hennes incitament för att straffa LW faller bort helt.

OzzieTheOwl har i en kommentar berättat mer om HW och vad hon skrev om att hämnas. Det är däremot intressant. Vet inte hur jag skall tolka det. Att hämnas låter i mina öron inte vackert alls.

Nej, hämnd låter inte särskilt gudfruktigt heller.
I samma text lovar HW Lena också att hon alltid ska vara sig själv och den hon är. Innebär det att hennes egentliga jag är en hänsynslös hämndgirig människa?

Citat
"jag lovar att hämnas dig när tiden är inne, jag lovar att vara den du vill att jag ska vara; mig själv."
Senast redigerad av Rosamund 2019-03-17 kl. 11:46. Anledning: Citat
Citera
2019-03-17, 11:53
Medlem
Citat:
Nej, hämnd låter inte särskilt gudfruktigt heller.
I samma text lovar HW Lena också att hon alltid ska vara sig själv och den hon är. Innebär det att hennes egentliga jag är en hänsynslös hämndgirig människa?
Vill absolut inte föra tråden OffT, men som den nyfiket människointresserade person jag råkar vara, så undrar jag vad som fick HW att välja 'SB', alltså självskadebeteende, som ämne för sin C-uppsats.
Jag vet att ämnena för de arbeten/uppsatser där jag varit ensam -eller delaktig i, de aldrig uppstått ur ett vacuum. Det behöver naturligtvis inte betyda att HW har en anamnes med sexuellt 'SB', men frågan blir kvar i mig.
Särskilt efter det där hårda pratet om att hämnas. Latent, illa dold aggressivitet. Så läser jag det.
Citera
2019-03-17, 12:04
Medlem
Snor-Johans avatar
Från Noas ig. En (fd?) ig-vän skriver till Noa.

Har anmält denna bild då jag får en känsla av att du säkert säljer knark...
Https://www.instagram.com/p/BowiuuoBDUs/

Från samma kompis "Kepsen på för att du ”duckar” farbror blå?😱
https://www.instagram.com/p/BppanE3FLHH/

NW skrev ett nu raderat inlägg med texten "Har man tagit f*n i båten, får man ro honom i land".

Flera av Noas egna "olämpliga" instagraminlägg försvinner dock oftast ganska snabbt, troligen radererat av tredjepart med tillgång till inloggningsuppgifter.

Citat:
Ursprungligen postat av Pierina
En Noa Wesström har FB. Under hans profilbild står det, "jag gillar cola".

Tänkvärt är kanske att Noa skrev på bucketlist vecka efter att hans mors kropp hittats, "våra sorger är få"

Citat:
Citat:
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Citat:
Schazz:
Det annorlunda föräldraskapet bestod i att visa upp en bild utåt men leva i en helt annan verklighet i vardagen. Sonen har själv berättat för andra, som kontaktat vuxna, om att BO satte sig själv i första rummet och att barnen kom i andra hand. Att barnen var ensamma nattetid många gånger kan inte ha undgått någon. Eller så har ni missat detta, för det skyltas ju inte med det i fina uppdateringar på facebook eller insta. Men det är bara att räkna veckorna, barnen bodde växelvis.
Flera vuxna har förfasats över vad barnen berättat men ingen har agerat. Min personliga känsla var att man inte ville stöta sig med LW, man valde att blunda.

https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=64188487#editor
.
Citat:
Ja, LW har varit våldsam mot barnen.
Anmälningar kan innefatta oerhört mycket mer än våld. Det kan handla om bristande omsorg, om inlåsningar eller vanvård. Jag tycker absolut att barnets vittnesmål är källa nog. Jag väljer att inte misstro eftersom berättelsen varit samma till flera personer och över tid.

Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skola
n.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.

Citat:
Ja, det är hårda ord men inte desto mindre sanna. Jag äter inte flugsvamp på att det är tre anmälningar, det kan ju vara fler. Det min källa har hört är anmälan från åtminstone tre parter.
Ja, socialtjänsten är skyldig att utreda och det har man förmodligen gjort också.
Barnen tycks ju, av bilder i loggar att döma, umgås med sin mor. Intressant kan jag tycka att pappan tycks vara med på flera av dessa bilder. Kanske skapades ett handlingsprogram, ett slags föräldrastöd? Jag vet inte hur sådant går till. Jag tror inte att man mister vårdnaden om sina barn i första hand och på grund av våld om inte den andre föräldern ansöker om detta i Tingsrätt.

1. Kan dörren tryggt ha lämnats öppen för att det var hennes egen son som villa prata utan att väcka småsyskonen?
2. Kan vittnesutsagan om en kvinnlig och manlig röst som hörts samtala gående mot planket varit NW och LW?
3. Kan med det utvecklade våldskapital som funnits mellan mamman och sonen vid flera tillfällen med anmälningar som följd handlat om att LW upptäckt att NW knarkade ?
4. Kan det vara så att LW vägrade NW pengar sent på kvällen den 14 maj vilket fick ett okontrollerat raseriutbrott till följd versus sin mor?
5. Att omöjligheten för Åkl att binda SD vid mordet är att GM är LWs son?
6. Att SD oberörbarhet som fått det enögda drevet dignostisera honom förklaras med detta?
7. Att den som stämde träff och väntade på LW utanför bostaden var NW?

Vi anmälan och första förhör på plats i LWs bostad lät sig väl patrullen av NW och UW oövertänkt snabbt övertygas om att det var en norgeresa-svartsjuk, våldsamt knoggnuggade SD som människorövat LW?

Ytterligare en uppmärksam postare:
Citat:
Ursprungligen postat av Dewho
Vet att det kan vara känsligt, och ber om ursäkt redan innan. Men:
Tycker fortfarande det är konstigt att hennes son lägger ut bilder den 20:e.
En bild på ”mammma och son”.
Nån vecka senare, ”sorgerna, de är få”.
Det är ett jävligt konstigt beteende, när sin egen mamma har varit med om det här.
6:e juni: ”Give a fuck about you”.
Osv.
Orörd, och som att man vill att man ska få misstanke.
Har inte varit med om något sådant här själv, och vet inte hur jag skulle reagera.
Men det är inte ”normalt”.

Noa fyller väl 18 år i höst?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-03-17 kl. 12:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in