2018-06-30, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har "bråkat" med alla mina tonårsbarn, eller nästan, en hängde mig i kjoltyget långt upp i tonåren. Inga regelrätta slagsmål, men ändå fysiskt handhavande när det alldeles spårat ur och det börjat med fysiskt utövande på både inredning och andra för att få sin vilja igenom. Så vanligt. Förekommer i kortare och längre tidsintervaller under tonårsrevolten. Vi har alltid haft de bästa relationer ändå och har.

Vet inte vad du vet och vad du hört, men att jämställa våldet mellan son och mor och mordet på den sistnämnda är väl magstarkt. Verkar inte finnas någon misstanke mot honom från polisens sida iaf..

..och vem tror du sonen tänker på och saknar mest idag?

Stackars barn, vilket onödigt lidande de går igenom

Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.
Citera
2018-06-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
OCH vad sjuttsingen spelar det för roll? Jag tycker många här har en underlig syn på hur man ska bete sig mot andra. Man kan lugna ner en situation med att bete sig lugnt och tala folk tillrätta. Man kan också välja att bli arg, aggressiv och våldsam, som SD i detta fall. Då eskalerar det.
Jag frågar dig direkt, andra får gärna med svara:
Hur skulle DU göra om en person vägrar gå ut ur bilen och du har ett flyg att passa?
(Det var säkert inget flyg SD skulle passa, men använder det så ni kan sätta er in i en stressad situation).
Citera
2018-06-30, 22:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hur skulle DU göra om en person vägrar gå ut ur bilen och du har ett flyg att passa?
(Det var säkert inget flyg SD skulle passa, men använder det så ni kan sätta er in i en stressad situation).
Är man de facto medelålders bör man ha hunnit så långt i sin personliga utveckling att man förmodligen kan komma på nåt mer moget och ändamålsenligt än pennalistisk skallgnuggning? Men det är vad jag anser det...

Edit: Nej inget flyg att passa men kanske stressad att hinna hem och ljuga sin bedragna fru ännu mer full av lögner och undanflykter?
Citera
2018-06-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är man de facto medelålders bör man ha hunnit så långt i sin personliga utveckling att man förmodligen kan komma på nåt mer moget och ändamålsenligt än pennalistisk skallgnuggning? Men det är vad jag anser det...

Edit: Nej inget flyg att passa men kanske stressad att hinna hem och ljuga sin bedragna fru ännu mer full av lögner och undanflykter?
Otroligt bra och direkt svar på en enkel fråga! Du borde svarat ”Nej, jag har inte kapaciteten att svara på frågan, så jag vänder och vrider lite i ett försök att förlöjliga och förringa frågan.”
Citera
2018-06-30, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Endast på det sättet fick han ut henne ur bilen eller hur?
Varför håller du på att redigera och citera felaktigt?
Att du har en agenda att försvara SD har framgått tydligt, men ge fan i att fula på det där sättet.
Citera
2018-06-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Frågan och förutsättningen hade inget med SD att göra eller vad han har gjort eller varför.
Hur skulle DU göra för att avvisa en person ur DIN bil när DU var stressad?
Citera
2018-06-30, 22:36
Medlem
Citat:
Hur kan Du ens veta att det var en stressad situation? Att SD hade en tid att passa eller eventuella barn som skulle plockas upp? Hur kommer det sig att du genom hela tråden rättfärdigat SD? Vilken relation har du till SD? Du har säkerligen nämnt det...
Citera
2018-06-30, 22:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är konstigt att åklagaren anser det befogat. Våldet var inte på något sätt ändamålsenligt. Att trycka ner hennes huvud och gnugga knogarna mot det kan ju inte på något sätt ha hjälpt till att få henne ur bilen.

Det är mer rimligt och dessutom fyller det den avsedda funktionen, dvs att få ut henne ur bilen. Sen om det är befogat eller inte kan man kanske diskutera.

Han har inte alls gjort vad nöden kräver. Han gillade att göra illa henne men inte på ett sätt som underlättade att få henne ur bilen.

Om någon tycker att han använder den typ av våld som skulle underlätta att få ut henne ur bilen kan ni väl förklara på vilket sätt hans våld uppfyller det syftet.

Uppgifterna gick väl isär beträffande vad som hände exakt efter "tjafset". Du har nog missförstått om du uppfattat att just knoggnuggning mot huvudet godkänns av åklagaren. Det åklagaren skrev i motiveringen var att visst fysiskt tvång får användas, generellt sett. Och det är inte konstigt i sammanhanget.

Varifrån får du att han gillade att göra illa henne? Det är omvittnat att SD har en något omogen jargong, det framgår även av vissa av hans inlägg på sociala medier. Även foton som LW själv är med och ler sött när de närpå varje foto som läggs ut ska posera som typ Gene Simmons eller annan rockstjärna med ett lyckligt fan. Och LW kommenterar lite pliktskyldigt skämtsamt om "ful gubbe".
I jargongen, som LW presumtivt är väl bekant med, kanske också finns att SD brukar gnugga knogarna på folk i vissa situationer utan att han nödvändigt har avsikt att göra dem illa.
Citera
2018-06-30, 22:43
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Vet inte vilken av artiklarna det sortera under men det spelar kanske ingen roll om den man pratar med vill ha sista ordet/inte tar ett nej?

Instämmer! Jag skrev som jag gjorde för att jag definitivt inte tycker att ålder och hormonhalter avgör om en individ ska tas på allvar eller inte.
Citera
2018-06-30, 22:46
Medlem
Citat:

Om jag har eller har haft en relation med personen i fråga så förutsätter jag att denne har koll på vår inbördes humor, egenheter och även dålig sidor. Om personen inte ville gå ur bilen så skulle jag börja med att säga "men lägg av, sluta nu och kliv ur!". Om personen i fråga fortsätter älta något ämne som jag varken kan, vill eller hinner lyssna på så skulle jag säga "men lägg av nu, kliv ur bilen annars bär jag ut dig!". Om personen då fortsätter så skulle jag blir frustrerad och lite grabbigt dunka till armen eller låret och säga "men ge dig nu din lilla loppa, du vill väl inte att jag bär ut dig ur bilen!?". Om personen då ändå fortsätter och kanske med tillägget "nu ska du lyssna på mig vare sig du vill eller inte!" så kan det hända att jag tar tag i dennes huvud och gnuggar det med orden "har du svårt att få in i din lilla hjärna att jag inte vill fika/prata/ha dig i bilen?!". Sen hoppas jag att personen i fråga faktiskt kliver ur och jag kan åka därifrån. Jag skulle nog inte drömma om att jag blir polisanmäld för en sådan sak.
Citera
2018-06-30, 22:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag har "bråkat" med alla mina tonårsbarn, eller nästan, en hängde mig i kjoltyget långt upp i tonåren. Inga regelrätta slagsmål, men ändå fysiskt handhavande när det alldeles spårat ur och det börjat med fysiskt utövande på både inredning och andra för att få sin vilja igenom. Så vanligt. Förekommer i kortare och längre tidsintervaller under tonårsrevolten. Vi har alltid haft de bästa relationer ändå och har.

Vet inte vad du vet och vad du hört, men att jämställa våldet mellan son och mor och mordet på den sistnämnda är väl magstarkt. Verkar inte finnas någon misstanke mot honom från polisens sida iaf..

..och vem tror du sonen tänker på och saknar mest idag?

Stackars barn, vilket onödigt lidande de går igenom

Hur läser du?
Det är väl ingen som jämfört fysiskt handhavande mellan mor och son med mordet på LW?!??!
Det hävdades:
- att SD har ett våldsamt temperament, och
- att våld aldrig är ok.

Det senare är ju fel. Och det första finns väl inte bekräftat någonstans, medan däremot specifik konkret uppgift finns, om än inte det heller rättsligt "bekräftat" om att LW själv inte var främmande för att ta till handgripligheter i konflikt med närstående.
Citera
2018-06-30, 22:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Frågan och förutsättningen hade inget med SD att göra eller vad han har gjort eller varför.
Hur skulle DU göra för att avvisa en person ur DIN bil när DU var stressad?
Jag kanske skulle ta ur nyckeln och börja gå därifrån? Jag kanske skulle öppna dörren och dra ut vederbörande? Kanske kittla till denne släppte taget? Det jag inte skulle göra är något man borde vuxit ifrån i grundskolan.
Var han stressad över något så hade det med hans bristande moral att göra och han hade sig själv att skylla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in