2019-03-17, 00:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
På nåt jävla vis måste du väl kunna ge ett exempel från verkligheten som stödjer din teori? Ta ner en stålbyggnad utan CD. Jag behöver inte ens bränder

Min teori? Vad svamlar du om?
Jag är enbart ute efter att ifrågasätta tramset som om och om igen anförs som ”bevis” för att den officiella teorin om attackerna är fel.. och ett av de vanligaste påståendena som ska vara argument för en cd, är ju att det aldrig hänt tidigare - så då undrar jag när en liknande cd har skett??
Citera
2019-03-17, 06:34
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Min teori? Vad svamlar du om?
Jag är enbart ute efter att ifrågasätta tramset som om och om igen anförs som ”bevis” för att den officiella teorin om attackerna är fel.. och ett av de vanligaste påståendena som ska vara argument för en cd, är ju att det aldrig hänt tidigare - så då undrar jag när en liknande cd har skett??

Leverera det du ska nu och förklara hur det går till.
Senast redigerad av withnoname 2019-03-17 kl. 06:37.
Citera
2019-03-17, 06:38
Medlem
Citat:
Sluta tramsa nu du kan väl inte komma och påstå att det jag länkade till inte är ett ras rätt ner i sin bas? Man ser ju för h-e på videoklippen från flera vinklar och det liknar en perfekt CD.
Ja märkliga saker sker ju men att kalla folk för korkade foliehattar när man själv jagar vetenskapliga förklaringar med teddybjörnar på ett tältbord för att underbygga sin förklaring på varför 7:an rasade och inte 5 och 6 som dessutom utsattes för betydligt mer rasmassor?
Gripa efter halmstrån var det ja...

Och där ser vi hur du enbart är ute för att trolla, för du undvek noga att inte nämna ett enda ord om det faktum att sjuan inte föll i fritt fall hela vägen ned, vilket solklart motbevisar dina och andras påståenden om att kollapsen skulle ha varit i fritt fall och inte på något sätt bromsats. Men, fakta är, att om kollapsen inte sker i fritt fall, alltså går långsammare nedåt än vad det hade gjort med fritt fall, så måste något bromsa fallet, och det enda som kan bromsa är den underliggande konstruktionen när den mosas. Ändå påstår du att kollapsen sker utan motstånd vilket därmed är en bevisad direkt lögn av dig.

För övrigt sa jag inte ett ord om huruvida byggnaden rasade rätt ner i sin bas eller inte, så varför du tjatar om det kan man ju undra...
Citera
2019-03-17, 07:39
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Och där ser vi hur du enbart är ute för att trolla, för du undvek noga att inte nämna ett enda ord om det faktum att sjuan inte föll i fritt fall hela vägen ned, vilket solklart motbevisar dina och andras påståenden om att kollapsen skulle ha varit i fritt fall och inte på något sätt bromsats. Men, fakta är, att om kollapsen inte sker i fritt fall, alltså går långsammare nedåt än vad det hade gjort med fritt fall, så måste något bromsa fallet, och det enda som kan bromsa är den underliggande konstruktionen när den mosas. Ändå påstår du att kollapsen sker utan motstånd vilket därmed är en bevisad direkt lögn av dig.

För övrigt sa jag inte ett ord om huruvida byggnaden rasade rätt ner i sin bas eller inte, så varför du tjatar om det kan man ju undra...

Jag länkade till en video som klart och tydligt visar ett fritt fall och sen har vi denna video (ang. tidtagningarna) så ja jag påstår absolut att kollapsen sker utan motstånd. L Hulsey och hans studenter från Alaskauniversitet har hittils också uteslutit fall pga brand. Undra varför....
Citera
2019-03-17, 11:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Leverera det du ska nu och förklara hur det går till.

Vad är det jag "ska leverera"?
Men visst, visa mig var jag har påstått andra stålbyggnader har kollapsat i fritt fall så ska jag besvara ditt önskemål..

Tills dess: Du påstår ju att liknande händelser är ett krav så kan du väl ta fram en cd av en lika stor byggnad som WTC 7 - eller ännu hellre tornen.
Citera
2019-03-17, 11:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag länkade till en video som klart och tydligt visar ett fritt fall och sen har vi denna video (ang. tidtagningarna) så ja jag påstår absolut att kollapsen sker utan motstånd. L Hulsey och hans studenter från Alaskauniversitet har hittils också uteslutit fall pga brand. Undra varför....

Ja det kan man verkligen undra - hela premissen för Hulseys undersökningar var ju att de INTE skulle gå ut med några slutsatser innan utredningen var slutförd. Ändå har man, trots att utredningen försenats flera år, gång på gång gått ut med påståenden om vad som är möjligt eller omöjligt trots att man inte kunnat visa varför man påstår det.. "Nästan" lite truther-varning på Hulsey och co....

Är det inte lite märkligt att Hulsey både påstår att han uteslutit kollaps pga brand, och på hemsidan skriver att han inte förstår mekanismerna bakom kollapsen?
We will release our findings for public review when we are sure we fully understand the mechanisms that are likely to have caused the observed collapse and those that clearly did not occur and could not have caused the observed collapse.
Någon som hört något på sistone om hur det går för Leroy Hulsey med WTC7-studien förresten?
• som först skulle blivit klar sommaren 2017, men sköts upp
• som skulle vara "completely open and transparent" men inte har publicerat några underlag eller data alls på hemsidan sedan 2015
• som vid årsskiftet 2018 fortfarande skrev att man kommer släppa en draft av rapporten till allmänheten - i oktober eller november 2017..
• som i mars 2018 skrev att man hade tänkt släppa en draft tidigare under året - men att det skjutits upp igen och att de förväntade sig släppa resultaten senare under 2018, men fortfarande inte har släppt någonting alls..
• som skulle avvakta de slutliga resultaten av undersökningen innan man presenterade några slutsatser men som redan i oktober 2017 höll föredrag där han presenterade att det inte kunde vara bränder som fick byggnaden att rasa - med samma powerpointbilder och exakt formulerade slutsatser som Hulsey presenterade innan man startade undersökningen..

VM i bias...
Citera
2019-03-17, 11:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Trallgöken tjatar ju om att jag ska visa exempel på liknande kollapser också, fast det bara är han själv som påstår att liknande händelser skulle vara ett bevis, och vad det verkar - t.o.m. ett krav för att det skulle kunna ha hänt. Ändå kan han inte ens visa liknande cd's själv ....
Citera
2019-03-17, 11:39
Medlem
Citat:

Vi vet att kollapsen av sjuan inte skedde i fritt fall hela vägen ner, vilket betyder att något måste ha bromsat fallet, och det enda som kan ha bromsat var den underliggande strukturen. Alltså är dina påståenden om fritt fall felaktiga, en lögn. Och vad gäller din video så undrar man ju hur lättlurad och selektiv du är när man läser vad plisken berättar om den videon...
Citera
2019-03-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trallgöken tjatar ju om att jag ska visa exempel på liknande kollapser också, fast det bara är han själv som påstår att liknande händelser skulle vara ett bevis, och vad det verkar - t.o.m. ett krav för att det skulle kunna ha hänt. Ändå kan han inte ens visa liknande cd's själv ....

Han kanske inte förstår att allt faktiskt måste ha skett för första gången nån gång, så om det har skett förut eller inte är inget garanterat bevis alls.

Bob Beamon skuttade 8,90 i Mexico City -68 (var det väl...?) och slog gamla rekordet med massor, sen tog det en massa år innan Lewis lyckades skutta längre....

Så kanske Beamon aldrig hoppade så långt, för det hade ju aldrig hänt förut....

Förövrigt finns det ju kollapser som visar att det som hände vid 9/11 inte alls är omöjligt, även om det inte är exakt lika i allt. T ex Windsor Plasa, Deft universitet etc...
Citera
2019-03-17, 11:50
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han kanske inte förstår att allt faktiskt måste ha skett för första gången nån gång, så om det har skett förut eller inte är inget garanterat bevis alls.

Bob Beamon skuttade 8,90 i Mexico City -68 (var det väl...?) och slog gamla rekordet med massor, sen tog det en massa år innan Lewis lyckades skutta längre....

Så kanske Beamon aldrig hoppade så långt, för det hade ju aldrig hänt förut....

Förövrigt finns det ju kollapser som visar att det som hände vid 9/11 inte alls är omöjligt, även om det inte är exakt lika i allt. T ex Windsor Plasa, Deft universitet etc...

Absolut - och dessa har ju visats om och om igen utan att det hjälpt.. Å andra sidan verkar ju inte withnoname riktigt förstå ens vad han efterfrågar - eller vad tycks om denna formulering där jag tydligen ombeds visa hur man river en byggnad utan att riva den...

– Visa nu hur man tar ner en byggnad på liknande sätt utan CD ??
Citera
2019-03-17, 12:57
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Vi vet att kollapsen av sjuan inte skedde i fritt fall hela vägen ner, vilket betyder att något måste ha bromsat fallet, och det enda som kan ha bromsat var den underliggande strukturen. Alltså är dina påståenden om fritt fall felaktiga, en lögn. Och vad gäller din video så undrar man ju hur lättlurad och selektiv du är när man läser vad plisken berättar om den videon...

Nej det står så i fuskrapporten med sin tidtagning som dessutom är åt h-e. Det är bara att konstatera att du lider av sån grav konfirmeringsbias att du tappar din syn. Ditt svar på varför 5 och 6:an står kvar men som drabbades av betydligt mycket mer rasmassor imponerar inte heller.
Senast redigerad av withnoname 2019-03-17 kl. 13:01.
Citera
2019-03-17, 14:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej det står så i fuskrapporten med sin tidtagning som dessutom är åt h-e.

Vad är det som är "fusk" i rapporterna (det är inte 1 rapport om du trodde det...)
Vilken sekvens är åt helvete menar du - och kan du visa hur det mätts upp mer korrekt av någon annan?

Citat:
Det är bara att konstatera att du lider av sån grav konfirmeringsbias att du tappar din syn. Ditt svar på varför 5 och 6:an står kvar men som drabbades av betydligt mycket mer rasmassor imponerar inte heller.

WTC 6 var 8 våningar högt, WTC 5 var 9 våningar högt.
Båda byggnaderna var förstås utsatta för extremt mycket lägre belastning av sin egen vikt än WTC 1,2 och 7.. Ändå kollapsade WTC 5's plan 4-9 till stora delar.

Citat:
Besvara truthers genom att vara lika korkad som en Flat Earther...fan va bra jobbat av dig

Det kanske du tycker, men det bevisar ju bara att du är mer korkad än en flat earther i sånt fall eftersom du inte lyckats bevisa någonting alls utom hur svårt du har att ta till dig de svar du får.

Hur går det med de där exemplen du skulle ta fram på cd’s av byggnader ens i närheten lika stora som WTC 1, 2 eller 7?
För om det inte har skett tidigare så kan det ju omöjligt ha varit cd 9-11 heller om man ska tro på dina påståenden..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-17 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in