Citat:
Ursprungligen postat av
withnoname
Ja oj va det
bromsar???
Angående tornen så kan du väl också svara på varför 5 och 6 träffades av mycket mer rester från dom men med överlevande strukturer. Selektivt?
Du antyder ju att den officiella förklaringen av 7an är rimlig så då lär du väl kunna backa upp det på något vis genom att leta motsvarigheter och fysiska förklaringar. Du har hela världen att leta efter liknelser. Börja jobba. Dina frågor svarar jag inte på längre för jag ska ha leverans först...
Ja, då det bevisligen INTE faller i fritt fall hela vägen ner, så måste ju nåt bromsa. Men det kan ju vara svårt att avgöra det bara på en film, då en skillnad på nån ynka sekund på den sträckan är svår att detektera med blotta ögat och inget att jämföra med direkt vid sidan.
Så länge inga av konspirationsteoretikernas mer eller mindre stolliga påståenden någonsin kunnat styrkas ens mikroskopiskt, så är det så att den officiella förklaringen är den som har extremt mycket mer stöd av konkreta fakta, forensiska fynd, och fysikens lagar, samt även vittnesmål etc. Att du sen är för korkad för att begripa detta ändrar inte detta faktum.
Vad gäller WTC 5 o 6 så är det inte märkligare än att det p g a alla möjliga faktorer, ink ren jäkla slump, kan falla sig så att folk, bilar, byggnader etc kan klara sig mirakulöst trots att mer eller mindre allt runt dem blir skrot. T ex så var det en olycka med en gastankbil i Spanien (tror jag det var) på 80talet nån gång, där em tankbil med gas brakade in på en camping och exploderade. Hela campingen blev i princip utbränd. Men lik förbannat fanns det ett tältbord med en i det närmaste oskadad teddybjörn eller liknande ståendes mitt i kaoset efteråt. Slumpen.... Liknande kan i princip varenda ambulanssjuksköterska, brandman etc vittna om. T ex var det ju en enorm skogsbrand i Västmanland 2014, där en massa hus brändes mer. I Ängelsberg så brann vissa hus ner men grannhuset klarade sig fast det bara skilde några få meter.
Enligt dig så kan alltså sådant aldrig inträffa....?