2019-03-16, 10:40
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Nej, den listan hänvisar inte till varenda brott en person med muslimsk bakgrund har begått. Om så vore fallet så skulle du få sitta och läsa hela livet ut. Listan hänvisar till religiöst motiverade attacker. Får jag se din lista nu? Visa mig att högerextrema attacker är fler, som du påstår.

Finns inga bevis eller belägg för de brotten är religiöst motiverade mer än att sidan påstår det
Citera
2019-03-16, 10:40
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Jag ser gärna statistik på detta.

Jag förstår inte hur man kan missa 9/11, Paris, Bryssel, London, Manchester, Stockholm, Toulouse, Beslan, Moskva, Boston, Orlando, Nice, Köpenhamn, Lyon, San Bernardino, Marseille, Rouen, Ansbach, Berlin, Wurzburg, New Jersey, Ohio, St Petersburg, Åbo, Melbourne, Amsterdam m.fl?

Jag förstår inte hur man kan missa Madrid?
Citera
2019-03-16, 10:41
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Nej, den listan hänvisar inte till varenda brott en person med muslimsk bakgrund har begått. Om så vore fallet så skulle du få sitta och läsa hela livet ut. Listan hänvisar till religiöst motiverade attacker. Får jag se din lista nu? Visa mig att högerextrema attacker är fler, som du påstår.

Dessutom måst jag göra min lista själv då ingen sida listar högerextrema terrordåden på samma sätt.
Citera
2019-03-16, 10:42
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Inte ett dugg oväntat svar här ovan, men var är din statistik över högerextrem terror? Du förstår att du måste bidra i tråden, annars är du bara tomt svammel som moderator tvingas hantera.

Jag måste göra listan själv då jag inte kan länka till en sida som ni kan. Det har jag varken tid eller lust med just nu.

Men börja söka själv om du verkligen är intresserad.
Citera
2019-03-16, 10:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Madrid täcks av m.fl på slutet. Känner inte att jag orkar göra fina tabeller när inlägget ändå passerar över huvudet på den som inlägget var avsett för.
Citera
2019-03-16, 10:43
Medlem
Maravillas avatar
Förr blev du hyllad som en krigshjälte när du höll stånd mot en fiendehär, eller ledde en ärorik attack mot en säker död. Idag räcker det att du(islamister spväl som dessa stollar) går runt och mörda obeväpnade och (till synes) oskyldiga människor.

Förövligt skrattade jag faktiskt när jag såg hur kort han var. Dvärgar kan verkligen göra alla scenarion humoristiska.
Citera
2019-03-16, 10:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag måste göra listan själv då jag inte kan länka till en sida som ni kan. Det har jag varken tid eller lust med just nu.

Men börja söka själv om du verkligen är intresserad.
Jag är inte intresserad. Vill du påverka mig i någon speciell riktning får du göra grovjobbet.
Citera
2019-03-16, 10:45
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Finns inga bevis eller belägg för de brotten är religiöst motiverade mer än att sidan påstår det

Okej, terrorattackerna jag har presenterat räknas alltså inte, för att du tycker så.

Jag är fortfarande intresserad av din lista dock. Kan jag få kolla på den?
Citera
2019-03-16, 10:45
Bannlyst
Citat:
Hahahaha jag visste du skulle posta den listan.

Den listan hänvisar till varenda brott en person med muslimsk bakgrund har begått. Oavsett om det politiskt eller religiöst motiverat eller inte. Men sidan skriver "radicalized" före så det ser ut som det religiöst motiverat.

Här är en annan lista:

List of terrorist incidents - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
Citera
2019-03-16, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Nej det gör de inte. Om de trodde på Jesus så skulle de följa honom. Inte den falska profeten.

Bara för dig att hosta upp en källa på det.

Här har du för ditt påstående att Akilov gjorde is-gängtecken med vänster hand. Notera texten på skylten Vårby Gård.

https://samtiden.nu/wp-content/uploads/2018/02/akilov-bild-polisen-759x500.jpg

Truthseeker kallar du alltså, vilket skämt.

Du är en klown, som vägrar ta till dig information. Av forum namnet att döma är mitt huvudsakliga intresse sanningen oavsett vem den gagnar. Brenton Tarrant beskriver sig själv som en kristen man, det är fakta.

Scrawled on those weapons in white pen are the dates of historic Christian battles and the men who fought in them, names of well-known far right extremists and phrases, including "here's your migration compact!" - an apparent reference to the Global Compact for Migration, an agreement for safe and orderly migration. Neo-Nazi symbols are attached to an armoured vest.

On religion, he calls himself a Christian but says it "is complicated".
Citera
2019-03-16, 10:47
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:

Men om du är av den innbilska åsikten så finns det väl inget terrordåd som en muslim utför som kan anses vara religiöst motiverat. Vad mer än utbringandet av de bevingade orden 'Allahu Akhbar' strax förestående en bombning av oskyldiga människor kan enligt dig anses vara bevis nog?
Citera
2019-03-16, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan

List of terrorist incidents - Wikipedia
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in