2019-03-16, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Läs mitt förra inlägg
Jag sitter i samma sits som du och lyckades ändå producera en liten lista. Du kan inte producera dina ”bevis” för att det saknas en webbsida att länka till. Varför saknas det statistik som skulle fria din medverkan i tråden från att sorteras under ”efterblivet svammel”?
Citera
2019-03-16, 10:49
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Någon som gripits för att ha hyllat dådet online förmodligen?

Hur kom du fram till den slutledningen? Ta av dig offerkoftan för fan
Citera
2019-03-16, 10:50
Medlem
KaptenKamrats avatar
Aftonbladet beskriver ett av offren som en "modig liten soldat" vafan är det för en beskrivning. Låter som att han röjde upp IS anhängare ändå.
Citera
2019-03-16, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Okej, terrorattackerna jag har presenterat räknas alltså inte, för att du tycker så.

Jag är fortfarande intresserad av din lista dock. Kan jag få kolla på den?
Det var inte bara terrorattacker i din lista utan ett par hedersmord också.
Citera
2019-03-16, 10:51
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Du är en klown, som vägrar ta till dig information. Av forum namnet att döma är mitt huvudsakliga intresse sanningen oavsett vem den gagnar. Brenton Tarrant beskriver sig själv som en kristen man, det är fakta.

Scrawled on those weapons in white pen are the dates of historic Christian battles and the men who fought in them, names of well-known far right extremists and phrases, including "here's your migration compact!" - an apparent reference to the Global Compact for Migration, an agreement for safe and orderly migration. Neo-Nazi symbols are attached to an armoured vest.

On religion, he calls himself a Christian but says it "is complicated".
Du citerar alltså, utan referera, till något som någon (oklart vem) påstår om honom. Sedan har du mage att kalla mig klown.
Citera
2019-03-16, 10:52
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag ville du skulle posta den listan som du postade för jag visste det var den du hänvisa till. Ni alla Sions agenter kör efter samma mall

Här är en annan lista. Den ser ungefär likadan ut dock, så den kanske inte heller räknas?

Citera
2019-03-16, 10:53
Medlem
KronPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Truthseeker
Du är en klown, som vägrar ta till dig information. Av forum namnet att döma är mitt huvudsakliga intresse sanningen oavsett vem den gagnar. Brenton Tarrant beskriver sig själv som en kristen man, det är fakta.

Scrawled on those weapons in white pen are the dates of historic Christian battles and the men who fought in them, names of well-known far right extremists and phrases, including "here's your migration compact!" - an apparent reference to the Global Compact for Migration, an agreement for safe and orderly migration. Neo-Nazi symbols are attached to an armoured vest.

On religion, he calls himself a Christian but says it "is complicated".

Han är säkert inte troende men är född i ett kristet land med kristna/germanska gener och hoppas nog på att få dricka mjöd i Valhalla. Han menar iaf att han absolut inte är en muslim.
Citera
Medlem
Jag tycker nog att det är politikernas fel när sånt här händer, oavsett om det är i islams namn eller mot islam i ett västerländskt land. Det är politikerna som skapat dessa motsättningar i samhället, med massinvandring och hat grupper emellan. Med det sagt så är det tragisk oavsett vilka som drabbas, och i ett fredligt samhälle SKA alla kunna utöva sin religion utan att hotas om livet oavsett religion.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Det var inte bara terrorattacker i din lista utan ett par hedersmord också.

Ta bort dem då. Ta bort allt ni tycker inte ska räknas, och så jämför vi med er lista. Deal?
Citera
Medlem
https://www.thereligionofpeace.com/attacks/europe-attacks.aspx#

En liten lista över muslimska dåd, med tanke på att vissa här tycker att höger extrem är på frammarsch
Citera
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Vad duktig du är som googlade uttrycket. Kanske du kan använda det rätt nästa gång.

Att veta orsaken till händelser behövs för att kunna förhindra att de händer igen. Terrordåd, flygkrascher etc - man vill veta orsaken. Jag ser inte hur det är att relativisera.

Jag varken googlade eller felanvände uttrycket, och jag förstår inte varför du tar åt dig, kände du dig träffad? Kan du berätta vad som var fel i mitt användande av uttrycket?

Har jag kritiserat människor som analyserar eller ventilerar om händelsen?
Läs om mitt inlägg, det enda felet jag ser är att jag råkade botcha citationen av användaren Mithrandils kommentar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du citerar alltså, utan referera, till något som någon (oklart vem) påstår om honom. Sedan har du mage att kalla mig klown.

Så, här har du länken din jävla amöba.

https://news.sky.com/story/new-zealand-mosque-shootings-suspected-killer-is-fascist-who-had-contact-with-breivik-11666136
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in