2019-03-16, 12:17
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
Men vänta lite nu. Hedersmord har inget med islam och koranen att göra?

Det här hjärndöda argumentet läggs alltid fram i dessa debatter. Om det är något negativt så har det "inte med islam att göra", brukar det heta, oavsett vad det handlar om.

"Kristendomen är ju också dum" är ett annat gammalt dammigt argument.
Citera
2019-03-16, 12:18
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Löjligt att det skulle vara olagligt att sprida. I Bosnien visade dom den på klockan 7 nyheterna.

Har man kommit fram till varför han hade četnikmusik?

Haha, ja, där är det inget daltande!

Låten var väl en hyllning till någon serbisk general eller med någon annan militär titel, och en hyllning till en specifik attack/aktion på/mot muslimer under Jugge-krigen i nuvarande Serbien?
Varför han lyssnade på den, det vet jag inte om det framkommit, kanske symboliskt, med tanke på hans gärning? :P
Citera
2019-03-16, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Brenton´s terroristattack är skrämmande lik Breivik´s. Samt ett manifest från en mentalsjuk människa.

Jag skummade manifestet och om du sett texter från mentalsjuka vet du att de inte ser ut såhär. Det råder ingen tvekan om att han tänkt igenom sina motiv mycket noggrant, vilket inte är en förmildrande omständighet såsom varit fallet om han varit mentalsjuk. Han verkar t.o.m. lyckats uppskatta den förväntade dödssiffran rätt bra, han gissar på 60 döda.
Senast redigerad av Varglig 2019-03-16 kl. 12:33.
Citera
2019-03-16, 12:25
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Fördömer de muhammedanska terrordåd också?

Japp, och även de terrordåd begågna av ira, munkar i indien osv osv. Vill mest bara leva i fred och ha det bra som de flesta av oss på det här klotet.
Citera
2019-03-16, 12:26
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tänker du 5 år tillbaka då? I vilket land?

Bara i UK står IRA för ca 4000 mord. Hur många har islamisterna dräpt där med bilar på broar eller de senaste 3? knivattackerna. Men du kanske inte var så gammal på 90-talet och inte läst vår historia?

Hur många har IRA dräpt i Saudiarabien de senaste åren?

Samma hjärndöda argument.
Citera
2019-03-16, 12:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Var tionde mord som sker i Sverige är ett muslimskt hedersmord, och då har jag inte ens räknat alla muslimska avrättningsmord som sker på löpande band ute i förorterna.

Det skjuts varenda dag. Jag tror vi är uppe på i snitt två skottlossningar om dagen nu.

Gällande terrorism, så har IS-terroristerna vi välkomnat tillbaka inte satt igång än.

Det kommer. Vänta bara.
Det har redan börjat: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-is-anhangare-domda-for-grova-brott-efter-hemkomsten och nu efter NZ terrordåd kommer det definetivt att eskalera. För självklart ska vi alla vita, även vi på andra sidan jorden, straffas - av samma människor som säger att vi inte ska dra alla muslimer över en kam trots alla problem vi har.
Citera
2019-03-16, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchDoge
Haha, ja, där är det inget daltande!

Låten var väl en hyllning till någon serbisk general eller med någon annan militär titel, och en hyllning till en specifik attack/aktion på/mot muslimer under Jugge-krigen i nuvarande Serbien?
Varför han lyssnade på den, det vet jag inte om det framkommit, kanske symboliskt, med tanke på hans gärning? :P

Låten är en känd mem: "Remove Kebab". Det finns mängder med parodier och varianter på den bara på youtube, bland annat ett ganska bra arrangemang för symfoniorkester: https://www.youtube.com/watch?v=o9QRa0hdf9E
Citera
2019-03-16, 12:37
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Tänker du 5 år tillbaka då? I vilket land?

Bara i UK står IRA för ca 4000 mord. Hur många har islamisterna dräpt där med bilar på broar eller de senaste 3? knivattackerna. Men du kanske inte var så gammal på 90-talet och inte läst vår historia?

Vill man veta något om hur det ser ut idag kan man läsa Europols rapport, finns på nätet.
Citera
2019-03-16, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Titta på världskartan.
Vad är typiskt för de länder som aldrig drabbas av terrorattacker?
Om vi tittar på Europa, varför drabbas inte Polen, Portugal, Ungern, Tjeckien, Baltikum?
Märklig fråga där du vet svaret. Dock ska tilläggas att Portugal sedan flera år uttalat att de vill ta emot fler flyktingar p.g.a det demografiska läget.
Citera
2019-03-16, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontWantWar
...

Varför åkte han inte till Raqqa i Syrien för att slakta garanterade terrorister där istället?

Inte för att försvara honom, men det gjorde han inte eftersom han framförallt är motståndare till att islam ökar i Västvärlden. Det framgår av hans manifest. Jag gissar att han tycker IS-verksamhet i Syrien överhuvudtaget inte är hans sak eftersom han förespråkar en etniskt uppdelad värld.
Citera
2019-03-16, 12:40
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Man måste ta i beaktande att muslimska terrorister, i likhet med IRA, också ger sig på människor i sina egna länder. Jag har inga siffror men det borde rimligen finnas fler dödsoffer för muslimsk terrorism än för IRA om man tar med alla dödsoffer.

Alla som dör i ett terrorattentat måste ju räknas även om de har samma religion som förövaren och även om landet har samma religion eller etnicitet som förövaren. Annars måste man ju ogiltigförklara såväl IRA som Baader Meinhof och Breivik.

Siffror finns, och du har rätt.
Citera
2019-03-16, 12:43
Medlem
WatchDoges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raticid
Låten är en känd mem: "Remove Kebab". Det finns mängder med parodier och varianter på den bara på youtube, bland annat ett ganska bra arrangemang för symfoniorkester: https://www.youtube.com/watch?v=o9QRa0hdf9E

Jaha, OK, jag trodde att det var dels "Remove Kebab"-låten, som är en meme, och ytterligare en serbisk låt som spelades, och det var den senare låten som jag trodde spelades, som jag syftade på i min förklaring, jag vet att jag läste den förklaringen tidigt i tråden, någon skrev att det var en låt som handlade om en general/militärsnubbe, och dennes ledning i en specifik attack på muslimer i Serbien, men då är det jag som missuppfattat och beskrivningen ska alltså krediteras "Remove Kebab".
Tack för klargörandet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in