Citat:
Jag känner inte Schiller, men även personer som tidigare är ostraffade kan fara med osanning. Generellt gäller också att personer som är misstänkta för brott har ett egenintresse i att inte berätta hela sanningen eller att förneka gärningen. Men jag vill vara tydlig med att det inte är jag utan hovrätten som får avgöra det.
Citat:
Frågor får man ställa, ja. Rent juridiskt får man ställa frågor så länge man t.ex. inte begår något brott som ofredande eller så. På inspelningen hörs tydligt att MÄ inte är intresserad. Hon uppmanar GS att gå och lägga sig. GS frågar om han får slicka henne och om han får knulla henne. MÄ svarar nej på båda. Under hela ljudinspelningen så säger hon "nej" många gånger. Det är svårt att tro att hon gjorde det av egen fri vilja. Men HR avgör såklart det.
Citat:
GS är en lögnare när han i förhör säger att han inte hört henne säga nej, trots att hon enligt ljudinspelningen sagt "nej" och "jag vill inte" fler än tio gånger.
Citat:
Hennes googlingar inom det området var inget GS kände till då av förhören att döma. I övrigt har hon, precis som alla andra, själv rätt att bestämma vem hon vill ha sex med och i vilka former. GS borde gått därifrån när hon förklarade att hon inte ville. Då hade aldrig den här situationen uppstått.
Citat:
Det finns nog andra saker här i livet som påverkar min sömn mer än om GS kommer att bli dömd och aldrig mer kommer att få gå på glammiga premiärer med sin hustru igen. Faktum är att jag är ganska likgiltig. Han får skylla sig själv helt enkelt, men det är snarare ett konstaterande än något annat.
Citat:
Jag kan inte säga annat än att jag är rörande överens med dig på den punkten. Några år i fängelse, en äktenskapskris och att i framtiden förhålla sig till ett betydligt mer begränsat socialt umgänge bara för att få penetrera en ung tjej. Det var nog inte värt det